شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بحران یکی از مهمترین مسائل بازدارندگی توسعه کشورهای اسلامی بوده است. با استفاده از ارتباطات و رسانه های جدید، روابط عمومی اسلامی می تواند نقش مهمی در کاهش بحران داشته باشد.
تقریبا یک چهارم جمعیت امروز جهان مسلمان هستند. این جمعیت مسلمان در سطح جهان توزیع شده اند. بیش از 50 کشور در جهان وجود دارند که اکثریت جمعیت آنها با مسلمانان است و بقیه مسلمانان در سایر کشورهای جهان می باشند. در این وضعیت، اغلب مسلمانان با نوعی از بحران درگیر هستند.
ارتباطات، هسته اصلی موفقیت روابط عمومی اسلامی برای غلبه بر بحران از طریق کنترل نمودن جریان اطلاعات قبل از بحران، در زمان بحران و بعد از بحران می باشد. قابلیت انتشار اطلاعات دقیق توسط روابط عمومی های کشورهای مسلمان به مردم، مسئولان انتخاب شده و رهبران گروه های اجتماعی و رسانهها، سبب کاهش خطر، محافظت از جان و مال مردم و تسریع بازسازی بحران ها می شود.
با ظاهر شدن رسانه های برخط مانند سایت ها، پست الکترونیک، وبلاگ ها، پیام های متنی، تلفن همراه تصویری و افزایش نقش روابط عمومی در انتقال اطلاعات سریع از یک روابط عمومی اسلامی به روابط عمومی اسلامی دیگر و تعریف جدید، قانون مدیریت بحران تغییر یافته است.
بر همین اساس و با توجه به تغییرات رسانه های جهان یک مسیر جدید جهت توسعه و پشتیبانی قوانین جدید از مدیریت بحران توسط روابط عمومی اسلامی لازم و ضروری است.
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9848/باور-مسئولیتپذیری-اجتماعی،-تعالیبخش-سازمانها
|