شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| لیز پیت- من برای آژانس های روابطعمومی، مجلات و شرکت های انرژی کار کرده ام، همه کارهایم به نوعی مرا درگیر نگارش، ویراستاری، تحقیق و مصاحبه کرده است. به هر حال، اگر از من بخواهند که در میان تمام این روش ها، یک روش لذت بخش را برای توسعه فعالیت های کسب و کار نام ببرم، آن روش بازاریابی محتوا خواهد بود. من یکی از اعضای تیم بولداگ سلوشن برای دو ماه بودم و چیزهای زیادی درباره نقش خودم به عنوان یک نویسنده محتوا با توجه به تخصص و تجربه فراوانم در بازاریابی آموختم.
یکی از مهمترین مهارت هایی که خبرنگاران دارند توانایی در مواجهه موثر با مواردی است که موعد مقرر دارد. این می تواند برای بازاریابان محتوا مفید باشد چراکه آنها باید یک چرخش سریع بر روی محتوا داشته باشند تا از آن طریق نیازهای مشتری را تمکین کرده و پاسخ گویند، این درحالی است که این نیازها به طور مداوم در حال تغییرند. (به عنوان یک روزنامه نگار که برای صنایع مختلف کار کرده است، من می تواند یک منبع متخصص برای برندهای بیشمار باشم که در محیطی زمانمدار فعالیت هایی را به پیش می برد).
روزنامه نگاران با ایجاد و مدیریت تقویم سردبیری آشنا هستند که می تواند استفاده ای عالی در طراحی برنامه های محتوا داشته باشد. بعلاوه، روزنامه نگاران می توانند اقتدار محتوای بازاریابی را افزایش دهند زیرا آنها برای دنبال کردن سبک های گزارش دهی استانداردها آموزش دیده اند و مهارت هایی را در ارجاع دهی به منابع مختلف برای اطمینان از دقت دارند.
متخصصان روابط عمومی چیزهای زیادی را روی جدول می آورند. آنها متخصصان ایجاد آگاهی از برند هستند و اگرچه بسیاری از روش های سنتی در حال تغییر هستند، آنها می دانند چطور به سرعت مخاطبان و نیازهای آنها را بشناسند.
مانند روزنامه نگاران، متخصصان روابط عمومی در مدیریت و زمانبندی پروژه های چندگانه از قبیل رویدادها، پوشش مطبوعاتی و مصاحبه ها عالی هستند. همه این مهارت ها را می تواند به گونه ای موثر برای گروه های بازاریابی محتوایی که بدنبال مشارکت در کمپین های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره هستند به کار برد. علاوه بر این، این مهارت ها نیازمند یک پایه مستحکم از عناصر بنیادین برای قرار دادن برند در معرض نگاه مخاطبان هستند.
بنابراین اگر شما یک پیش زمینه قوی در خبرنگاری یا روابط عمومی دارید و سعی می کنید که وارد حوزه بازاریابی محتوا شوید، در نظر داشته باشید که چگونه مهارت هایی که ذکر شد می توانند برای هر یک از وظایف روزانه یک بازاریاب محتوا به کار برده شوند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|