شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متیو شوارتز- رسانه های اجتماعی به سرعت به صدر نیازهای روابط عمومی ها صعود کرده اند. مطمئنا ارتباطگران و کارگزاران روابط عمومی از بسترها و ابزارهایی که رسانه های اجتماعی در اختیار آنها قرار می دهند و چیزهایی که آنها را از هم متمایز می کنند به خوبی آگاهند. اما اگر کارگزاران روابط عمومی می خواهند برای پیشبرد سازمانشان و کسب درآمد بیشتر از این ابزار بهره مند شوند باید مجموعه ای از مهارت ها بیشتر از آنچه در روابط عمومی سنتی در اختیار دارند، فرا بگیرند.
بر مبنای پیمایش درآمد پی آر نیوز در سال 2014، رشته های سنتی که در حوزه روابط عمومی دارای جایگاهی بودند از قبیل نگارش ارتباطاتی و روابط رسانه ای همچنان دو راه پیشرو در روابط عمومی باقی مانده اند. این مطالعه در حدود شش هفته آخر دسامبر 2013 پایان یافت. در مجموع 1051 پاسخگو بودند، که به نمایندگی طیف عظیمی از صنایع و رشته های روابط عمومی مورد سنجش قرار گرفتند. عناوین شغلی نیز طیفی از مدیر عامل و رئیس تا حسابدار اجرایی و بسیاری از متخصصان روابط عمومی را در بر می گرفتند.

دیجیتال/ رسانه اجتماعی به همچنان بیشترین اکسیژن را در ارتباطات بازاریابی مصرف می کند اما وقتی بحث پیشرفت حرفه ای به میان می آید، آنها را به جنبه های سکسی کسب و کار فرو می کاهد: نگارش ارتباطات (52%) و روابط رسانه ای (52%).
تولید محتوا (49%)، یکی از موارد برجسته این است که نگارش می تواند تعامل خوبی را باعث شود، لذا این مهارت نیز به عنوان یکی از مهارت های بسیار مهم روابط عمومی برای پیشبرد شرکت یا سازمان مطرح شده است.
بیش از یک سوم پاسخگویان (38%) رسانه های اجتماعی/ دیجیتال را به عنوان یکی از مهارت های مهم مورد نیاز برای پیشرفت معرفی کردند.
و با وجود صدای طبل و کوسی که به طور ثابت روابط عمومی را ارزیابی می کند و بیشتر نیازمند پاسخگویی بیشتر مدیران درجه سه می باشد، فقط 18% از پاسخگویان اذعان کردند ارزیابی مهمترین مهارت روابط عمومی است.
تحقیقات بیشتر نشان داد: فراست مالی توسط 11% از پاسخگویان به عنوان مهمترین توانمندی مورد نیاز برای پیشرفت اعلام شده بود.
طی چند سال اخیر مدیریت کلان درباره زمان به مدیران روابط عمومی هشدار داده اند و همچنین اگر می خواهند در سازمان خود پیشرفت کنید باید به مساله استفاده و تسلط بر زبان مالی توجه کنید. اما اگر هر نشانه ای در این خصوص در پیمایش وجود داشته باشد، آنها پیام آن را در نخواهند یافت.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/03/19/3-key-pr-disciplines-needed-to-climb-the-company-ladder/?hq_e=el&hq_m=2851713&hq_l=13&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|