درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 آذر 1401 - 19:47   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون

  انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت

  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتانی‌های نایکی را در متاورس طراحی کنید و بفروشید
  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد
  آژانس روابط‌عمومی‌ چیست و چه خدماتی ارایه می‌دهد
  مدیران تریبون
  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت
  توسط بانک رفاه کارگران در سال جاری صورت گرفت: پرداخت بیش از 125 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه غیرحضوری به بازنشستگان
  انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون
   آیین تجلیل از روابط‌عمومی‌ های برتر دستگاه های اجرایی استان ایلام
  مواجهه خبرنگاران زیست محیطی چین با تهدید و اطلاعات جعلی
  خلاقانه ترین اقدامات جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9725صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 9 فروردین 1393 - 21:48
دکوراسیون اتاق های انتظار در روابط عمومی
شاید وقتی در روابط عمومی استخدام شده اید، کمتر به فکر دکوراسیون محل کارتان بوده اید و بیشتر از اینکه در یک شرکت به طور دائم استخدام شده اید خوشحال بوده اید. اما به خاطر داشته باشید که دکوراسیون روابط عمومی یکی از مهمترین معیارهایی است که مخاطبان در مورد شما و سازمان شما قضاوت می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید وقتی در روابط عمومی استخدام شده اید، کمتر به فکر دکوراسیون محل کارتان بوده اید و بیشتر از اینکه در یک شرکت به طور دائم استخدام شده اید خوشحال بوده اید. اما به خاطر داشته باشید که دکوراسیون روابط عمومی یکی از مهمترین معیارهایی است که مخاطبان در مورد شما و سازمان شما قضاوت می کنند.
در این نوشتار بر آنیم تا مختصری در مورد مواردی که باید در دکوراسیون اتاق انتظار روابط عمومی در نظر گرفته شود بحث کنیم.


مواردی که باید در دکوراسیون اتاق انتظار روابط عمومی در نظر گرفته شود عبارتند از:
1. فضای اتاق: برای شرکت های بزرگ این فضا باید متناسب با ارباب رجوع باشد. در سازمان های متوسط می تواند یک حال و سه اتاق برای بخش های مختلف را شامل شود. اما این فضا باید به گونه ای باشد که از تهویه مطلوبی برخوردار باشد.


2. مبلمان اتاق: سعی کنید از رنگ های قهوه ای و خاکستری برای مبلمان اتاق روابط عمومی استفاده کنید. این رنگ ها ضمن اینکه به اندازه مشکی اتاق را تیره نمی کنند، مانند رنگ های روشن نیز خیره کننده نیستند. همچنین در مبلمان از مبل های راحتی استفاده کنید و حتی الامکان از میز شیشه ای برای آن استفاده نکنید. این بدین دلیل است که گاهی افراد ناراضی می توانند میز شما را شکسته و آسیب هایی را به دکوراسیون شما وارد کنند.


3. رنگ اتاق: با توجه به نوع فعالیت شرکت و خصوصی یا دولتی بودن آن باید رنگ اتاق انتظار خود را انتخاب کنید. اگر در این مورد دستتان آزاد است سعی کنید از رنگ سبز پسته ای یا شیری که آرامش بخش است استفاده کنید. در شرکت های دولتی نیز رنگ سفید مناسب تر است.


4. کفپوش اتاق: بسته به کیفیت ساختمان می توانید از لمینت و پارکت استفاده کنید. بعضی اوقات نیز می توانید از موکت استفاده کنید. رنگ کفپوش ها نیز با رنگ مبل و دیوار باید هارمونی داشته باشد.


5. تلویزیون و نشریات: سعی کنید در اتاق از یک تلویزیون استفاده کنید و در زمان شلوغی این وسیله می تواند گذران زمان را برای ارباب رجوع راحت تر کند. همچنین در خصوص نشریات باید در نظر داشته باشید که بهتر است یک روزنامه محلی و یک روزنامه سراسری به همراه نشریه داخلی شرکت را روی میز در مقابل ارباب رجوع قرار دهید.


6. میز منشی: میز منشی باید نسبت به اتاق خریداری شود. یعنی از میزهای بزرگ برای اتاق های کوچک و بالعکس استفاده نشود. در صورتی که از میز کوچک برای این منظور استفاده می کنید، می توانید به جای مانیتور از لپ تاپ استفاده کنید و میز کوچکی نیز برای پرینتر و اسکنر استفاده کنید.


7. فکس: استفاده از دستگاه فکس در اتاق روابط عمومی یک الزام است اما امروزه بسیاری از شرکت ها دیگر از این دستگاه استفاده نمی کنند. شما می توانید از فکس مودم به جای دستگاه فکس استفاده کنید. مهمترین ویژگی فکس مودم این است که دیگر نیاز نیست برای فکس های غیر ضروری کاغذ مصرف کنید. شما فکس را در روی صفحه مانیتور خود مشاهده می کنید و در صورت نیاز با کیفیت بالا از آن پرینت می گیرید.


8. تابلوی نام منشی: بسیار مهم است که نام و نام خانوادگی منشی روی تابلوی کوچکی در روبروی او قرار گیرد. در خصوص خانم ها می توان از قرار دادن نام کوچکشان اجتناب کرد. قرار دادن سمت شخص بر روی تابلو ضروری است.


9. تابلوهای روی دیوار: هرگز تمام گواهینامه ها و تقدیر نامه ها را روی دیوار نصب نکنید. این مساله ضمن اینکه به لحاظ ایمنی محل کار می تواند خطر ساز باشد، نظم بصری محیط کارتان را بر هم می زند. به همین منظور سعی کنید تعداد تابلو ها از 6 عدد تجاوز نکند. همچنین دقت داشته باشید که حتی الامکان از تابلوهایی استفاده کنید که خط آنها درشت بوده و بتوان از دور آن را خواند.


10. بخاری و کولر: استفاده از کولر و بخاری دستی باعث می شود که زیبایی محیط کار شما به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. استفاده از پکیج و کولر گازی پیشنهاد می شود.


11. هدایای تبلیغاتی: هدایای تبلیغاتی که در اندازه ها و قیمت های مختلف تهیه می شوند باید به عنوان بخشی از مواردی باشند که همواره در دست واحد روابط عمومی قرار دارد. سعی کنید خودکاری که در دست منشی تان قرار می دهید، سررسید و تقویم روی میزی اش و ساعتی که در پشت سرش قرار دارد با آرم سازمان منقش شده باشد. اما در این کار افراط نکنید.


12. چراغانی اتاق: استفاده از ترکیب رنگ های زرد و سفید مناسب است. اگر می توانید از نو مخفی استفاده کنید بر زیبایی اتاق افزوده می شود. ضمن اینکه می توانید از لوستر نیز استفاده کنید. در انتخاب لوستر، گران بودن آن شرط نیست، بیشتر مهم است که لوستر چه بازتابی از نور به شما می دهد. نورهای خیره کننده و لوسترهایی که این نورها را ایجاد می کنند توصیه نمی شوند. لوستر هایی که نورهای ملایم تولید می کنند برای این منظور مناسب ترند.


13. شعارها و تصاویر: از آنجا که شما با مردم سر و کار دارید باید آنها را برای اخلاقی بودن و انجام فعالیت ها مبتنی بر اصول سازمانی هدایت کنید و به همین منظور می توانید از نوشته هایی بر روی تابلوی اعلانات و تابلوهای خوشنویسی شده استفاده کنید. حتی الامکان از کاغذهای رنگی و طرح دار به این منظور استفاده کنید و محتوایی را انتخاب کنید که توسط همگان به راحتی قابل درک باشد. خط مورد استفاده نیز می تواند تیتر یا نستعلیق استفاده شود.


با در نظر گرفتن موارد فوق می توانید اطمینان حاصل کنید که محیط کار شما برای ارباب رجوع، آرام بخش و خوشایند است و این مساله در اثر بخشی فعالیت های ترویجی و اقناعی شما تاثیر بسزایی دارد. تغییر چیدمان اتاق انتظار می تواند بر روحیه کارکنان اثر مثبت داشته باشد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  جایگاه اصول و ارزش های اخلاقی در رسانه های اجتماعی


  راهنمای روابط‌عمومی‌‌ حرفه‌ای برای ارایه پادکست‌


  افت شدید تقاضای پلتفرم‌های برگزاری رویداد


  مواجهه خبرنگاران زیست محیطی چین با تهدید و اطلاعات جعلی


  خلاقانه ترین اقدامات جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان


  مدیران تریبون


  آژانس روابط‌عمومی‌ چیست و چه خدماتی ارایه می‌دهد


  انتصاب رئیس روابط‌عمومی‌ مس سونگون


  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد