درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 12:52   

برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی

  برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»  ادامه دارد

  ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد

  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد

  فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جزییات نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» اعلام شد
  مردمداری از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۲ از ۲ )
  روابط عمومی‌های برتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی می‌شوند
  نخستین نشست رسمی که با کارکنان روابط‌عمومی بمناسبت روز روابط‌عمومی
  قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم
  هیأت رئیسه شورای روابط‌ عمومی‌های کردستان انتخاب شدند
  پیام تبریک معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی بر محور مشارکت مداری و اطلاع مداری
  حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9553صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 24 اسفند 1392 - 15:38
قربانعلی تنگ شیر،نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی
نقش روابط عمومی ها در اقتصاد مقاومتی
روابط عمومی مجموعه ای از دانش و فن تنظیم ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی یک موسسه، شرکت یا به طور کلی سازمان است. روابط عمومی همواره مردم و افکار عمومی را مخاطب خود قرار می­دهد. فلسفه وجودی روابط عمومی­ها تعامل با جامعه و افکار عمومی و با تاکید بر گروه­های هدف سازمان یا شرکت است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،  روابط عمومی مجموعه ای از دانش و فن تنظیم ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی یک موسسه، شرکت یا به طور کلی سازمان است. روابط عمومی همواره مردم و افکار عمومی را مخاطب خود قرار می­دهد. فلسفه وجودی روابط عمومی­ها تعامل با جامعه و افکار عمومی و با تاکید بر گروه­های هدف سازمان یا شرکت است.

البته این تعامل مستلزم شناخت علمی و واقع بینانه گروه­های اجتماعی و تحلیل فرصت­ها و چالش­هایی است که در عرصه افکار عمومی نو به نو بروز می کنند بنابراین نقش روابط عمومی­ها در اقتصاد مقاومتی بستگی به توان و تخصص آنها دارد. زیرا مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید با تکیه بر قدرت لایزال الهی و استمداد از ذات اقدس او تلاش نمایند تا زمینه­های رشد اقتصاد مقاومتی و خوشنودی خود و همه ذینفان سازمان را فراهم سازند. روابط عمومی باید در این برهه از زمان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با بهره گیری بهینه از منابع و      قابلیت هایی که در اختیار دارند برای سازمان و کشور خود ارزش آفریده و مسئول کسب موفقیت و تحقق اهداف آن باشند و با صداقت کامل از منافع سازمان و کشور حفاظت نمایند. روابط عمومی باید ترویج اخلاق، فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی را همواره مورد توجه داشته و به عنوان یک الگو نقش رهبری خود را در دستیابی به بالاترین معیارهای اقتصاد مقاومتی در برنامه های خود داشته باشد. که لازمه آن ایجاد اعتماد متقابل و کسب اعتبار و احترام فردی می باشد.

نقش روابط عمومی در توسعه اقتصاد مقاومتی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و توسعه دانش، مهارت و قابلیت های فردی است.

روابط عمومی در چشم انداز آینده و رعایت صد در صد اقتصاد مقاومتی باید برای جامعه خود الگو بوده و با رعایت انصاف و عدالت برقراری مساوات، رفع تبعیض و ایجاد فرصت های برابر برای همه را در سرلوحه کار خود قرار دهد. باید آموزش زندگی شرافتمندانه را برای ایجاد توازن بین کار و زندگی و تقویت بنیان خانواده تامین عزت و کرامت را به طور کلی کامل و واضح به مردم اطلاع رسانی نمایند.

روابط عمومی در بیستر اهداف اقتصاد مقاومتی باید تعهد خود را به قانون نظم و انظباط، وجدان کار، مسئولیت پذیری، درستکاری و پاسخگویی در همه عرصه های مرتبط به وضوح به نمایش بگذرد.

برای موفقیت هر چه بیشتر در ارائه الگوهای اقتصاد مقاومتی باید دفاع همه جانبه ملت شریف ایران را در جنگ هشت ساله به صورت یک الگوی موفق معرفی نماید و سعی کند حقوق مردم را محترم شمرده و از آن محافظت نماید. امانت داری و حفظ اسرار را شالوده فعالیت­های خود قرار دهد و از رفتاری که در تعارض با منافع مردم و موجب زیان رسانی به دیگران باشد پرهیز نماید. زیرا اقتصاد مقاومتی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن را آموزش می­دهد. مصرف بی رویه در آب، برق، گاز و حتی خرید نان می­تواند توسط روابط عمومی­ها آموزش داده شود با چاپ بروشور های کوچک و یا ارسال پیام های کوتاه و یا ساختن تیزرهای گویا و شرکت در همایش­ها و سمینارها به معرفی هر چه بیشتر اهداف واقعی و علمی این حرکت انقلابی بپردازند. زیرا آینده کشور و نسل جوان به اطلاع رسانی درست و به هنگام این رخداد مهم دارد. رسانه­ها به علاوه روابط عمومی دو بازو قدرتمند برای آموزش مردم خواهند بود زیرا باید بدانیم که :" تصمیم گیری پایه و اساس وظایف مدیران را تشکیل می­دهد و مهارت مدیر در تصمیم گیری خود را در اجرای درست امور و کارآیی و حفظ کیفیت خدماتی که او ارائه می­دهد نمایان می­کند." و این مدیریت به ساختار روابط عمومی­ها بستگی دارد ساختار نیروی انسانی نقش تعیین کننده و اصل را در مدیریت روابط عمومی و ایفای نقش اطلاع رسانی آن دارد. ساختار نیروی انسانی به فضای ترکیب نیروی انسانی از نظر من جنس، تخصص، مهارت، هوش و ذکاوت و توانایی های مدیریتی و مانند اینهاست که در عین حال پتانسیل هر شرکت و سازمان برای ورود به عرصه اقتصاد رقابتی می باشد که امروزه بدون آن حیات موسسات اقتصادی بازرگانی و نیز سیاسی فرهنگی و اجتماعی میسر نبوده و در غیر آن صورت مبتنی بر وابستگی و قرار گرفتن در مراتب پایین یک چرخه تولیدی است. بنابراین روابط عمومی می­تواند سهم عمده ای را در اجرا اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنگار تقویم به 27 اردیبهشت می رسد


  نقش فعالان روابط عمومی در تحقق اقتصاد دانش بنیان


  روابط‌عمومی‌ راهی به سمت ارتباطات موثر


  نخستین «جشن ملی روابط عمومی» برگزار می‌شود


  انتصاب رئیس اداره روابط‌عمومی‌ بانک کارآفرین


  استقلال؛ اصلی مهم در روابط‌ عمومی سازمان‌ها


  انتصاب مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو


  روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را به جامعه ارائه کنند


  انتصاب سرپرست جدید مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت


  انتصاب معاون و مدیران حوزه بازاریابی بیمه کوثر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»