درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 2 بهمن 1400 - 15:17   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی
  مصرف کنندگان همه چیز را می خواهند: صنعت خرده فروشی تغییر شکل می دهد تا اولویت های خرید و پایداری را برآورده کند
  چرا بازاریابی ارگانیک فیس بوک هنوز اهمیت دارد؟
  مدیریت بحران روابط‌عمومی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  جلسات اداری
  تحلیل متون خبری به کمک هوش مصنوعی
  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند
  زندگی تان را برنامه ریزی کنید
  تعارض در اطلاع‌رسانی در بحران‌ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است
  تشکیل کارگروه تدوین شیوه نامه مدیریت بحران روابط‌عمومی‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9439صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 18 اسفند 1392 - 10:10
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی
ادوارد برنیز همان کسی بود که از میان هزاران پزشک تاییدیه ای دریافت کرد و مبنی بر آن به مردم امریکا توصیه کرد، روز خود را با گوشت و تخم مرغ شروع کنند. این تنها یکی از اقدامات وی بود. برنیز خواهرزاده زیگموند فروید معروف بود. وی با بهره گیری از روش شناسی علمی دست به اقداماتی زد و آن را «مهندسی رضایت» نامید. این کارها شامل متقاعد کردن مردم به طور غیر مستقیم به اعتقاد داشتن به چیزی است که هنوز آن را به خوبی نمی شناسند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ادوارد برنیز همان کسی بود که از میان هزاران پزشک تاییدیه ای دریافت کرد و مبنی بر آن به مردم امریکا توصیه کرد، روز خود را با گوشت و تخم مرغ شروع کنند. این تنها یکی از اقدامات وی بود.


برنیز خواهرزاده زیگموند فروید معروف بود. وی با بهره گیری از روش شناسی علمی دست به اقداماتی زد و آن را «مهندسی رضایت» نامید. این کارها شامل متقاعد کردن مردم به طور غیر مستقیم به اعتقاد داشتن به چیزی است که هنوز آن را به خوبی نمی شناسند.


یکی از مثال ها بعد از جنگ جهانی اول اتفاق افتاد که طی آن برنیز کمپین پذیرش استفاده از سیگار در میان زنان را برگزار کرد. برنیز در آن زمان در شرکت تنباکو کار می کرد، او در سال 1929 مدل هایی را برای نمایش در عید پاک در خیابان پنجم شهر نیویورک که در آن استفاده از سیگار معنای «مشعل آزادی» به کار گرفت. بعد، وی کمپینی را مهندسی کرد که رنگ سبز را به عنوان رنگ مد در میان مدل های امریکایی جا بیاندازد. همچنان کمک او به فروش سیگارهای لاکی استرایک، که بسته های آن به دو رنگ قرمز و سبز نمایش داده می شدند.


برنیز در وین در 22 نوامبر 1891 متولد شد. مادرش، آنا فروید برنیز، خواهر زیگموند فروید بود؛ پدرس الی برنیز، برادر همسر فروید، اصلاح طلب مارتا برنیز بود. یک سال بعد از تولد ادوارد، خانواده اش به نیویورک مهاجرت کردند، جایی که او در آنجا رشد کرد. وی پس از شرکت در دانشگاه مدرک خود را در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه کورنل در سال 1912 دریافت کرد و در سال 1919 دفتر خود را گشود.


یکی از اولین پروژه های برنیز، حتی قبل از حلق آویز کردن شنجلس، تحریک مردم برای حمایت از تولیدات امریکایی از یک بازی فرانسوی به نام «محصولات آسیب دیده» بود، در مورد خطرات سفلیس، قسمت های توسط لری تای در سال 1998 در زندگینامه برنیز توصیف شده است. برای غلبه بر تابوهای امریکایی درباره بیماری های مقاربتی، برنیز کمپین آموزشی را مهندسی کرد که با فحشا مبارزه کند و در آن کمپین توانست به موفقیت های چشمگیری همچون پروژه «محصولات آسیب دیده» از جان دی. راکفلر جویور و فرانکلین روزولت دست پیدا کند.


درخشش برنیز در استفاده از مطبوعات برای پیش بردن اهداف مشتریانش مثال زدنی است. داستان های خبرنگاران بیشتر از تبلیغات اثربخش بود، و به مراتب ارزان تر تمام می شد. او نظرات «متخصصان» را جویا می شد و پیمایش هایی را سازماندهی می کرد، و نتایج آن را از طریق گزارش های خبری در مطبوعات به طبع می رساند و این یکی دیگر از نوآوری های او بود. همکاری با یکی از تولید کنندگان عمده گوش خوک در سال 1920، باعث شد که او از بیش از هزاران پزشک امریکایی توصیه نامه هایی را مبنی بر شروع روز با یک صبحانه از گوشت کباب خوک و تخم مرغ دریافت کند.


در طول جنگ جهانی اول، برنیز با رئیس جمهور وودرو ویلسون برای جلب حمایت مشارکت امریکا در جنگ و بعد از آن در کنفرانس ورسای کار کرد. در 1924، وی در ضیافت به کاخ سفید دعوت شد و صبحانه خود را با کلوین کولیج، یکی از مشتریانش خورد و متعاقب آن داستانی یک صفحه ای در نیویورک تایمز با عنوان «خنده رئیس جمهور نزدیک است». در 1950، در پرداخت اتحادیه شرکت میوه، وی حمایت امریکایی ها را برا بر اندازی پشتیبانی سیا از دولت منتخب مردم از رئیس جمهوری چپ گرا جاکوب آربنز گازمن بر انگیخت.


در سال 1965 برنیز اتوبیوگرافی از زندگی خود نوشت، برنیز در آنجا برخی از شوک ها را در یادگیری در سال 1933 از یک روزنامه نگار امریکایی که به تازگی از برلین بازگشته بود بیان می کند. وی توضیح می دهد که چگونه ژوزف گوبلز رئیس تبلیغات نازی ها برنیز را در نگارش کتاب «تبلور افکار عمومی» یاری داده تا بتواند تنفر ملت آلمان را نسبت به یهودی ها بر انگیزد.


9 مارس 1995، ادوارد برنیز، مردی که بسیاری از متخصصان حوزه روابط عمومی وی را شایسته عنوان «پدر روابط عمومی» می دانند در سن 103 سالگی در خانه اش در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده امریکا دار فانی را وداع گفت.


 ترجمه از:
http://www.haaretz.com/news/features/this-day-in-jewish-history/.premium-1.578620
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9439/زندگینامه-مختصر-ادوارد-برنیز،-پدر-روابط-عمومی



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  زندگی تان را برنامه ریزی کنید


  تحلیل متون خبری به کمک هوش مصنوعی


  دیجیتال


  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


  تحول دیجیتال


  تعارض در اطلاع‌رسانی در بحران‌ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است


  تشکیل کارگروه تدوین شیوه نامه مدیریت بحران روابط‌عمومی‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی


  فناوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود