درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 - 07:12   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022
  جنبش متاورس
  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار
  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد
  چگونه می‌توان به‌رغم اختلاف زیاد، گفتگو کرد؟
  تاکید معاون استاندار لرستان بر لزوم تقویت روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم
  دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران: آماده توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم
  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9185صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 3 اسفند 1392 - 15:00
متخصصان روابط عمومی را تشویق به ارزیابی مؤثر کنید
مترجم: مریم میرعبدالحق - در قرن جدید بیشترین نگرانی متخصصان روابط عمومی ارزیابی است که می توان آن را به عنوان مهمترین رویداد قرن تلقی کرد. امروزه توافق بر سر ارزیابی این موضوع است که صادقانه بگوییم آیا برقراری ارتباط مؤثر است یا نه( نوشته ی تام واتسون).
  

آرام باشید و ارزیابی کنید:
متخصصان روابط عمومی را تشویق به ارزیابی مؤثر کنید


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در قرن جدید بیشترین نگرانی متخصصان روابط عمومی ارزیابی است که می توان آن را به عنوان مهمترین رویداد قرن تلقی کرد. امروزه توافق بر سر ارزیابی این موضوع است که صادقانه بگوییم آیا برقراری ارتباط مؤثر است یا نه( نوشته ی تام واتسون).


تام واتسون دکترای روابط عمومی و استاد دانشکده رسانه ها در دانشگاه بورنموث در انگلستان است. در میان نشریات بسیاری که از وی با عنوان ارزیابی روابط عمومی وجود دارد، می توان به بهترین راهنمای عمل برای روابط عمومی برنامه ریزی، تحقیق و ارزیابی اشاره کرد:


تام واتسون: از من درخواست شد تا مقاله ای درباره ی روابط عمومی و ارتباطات بنویسم اما فکر می کنم بهتر است قوانین را بشکنم و یک تمرین تاثیرگذار را پیشنهاد دهم زیرا بحثی که پیش روی ما است، همیشه در اطراف ما به طور واقعی وجود دارد و روشی است که دارای قدمتی طولانی است. با این وجود همیشه سؤالاتی آزار دهنده در بحثPR وجود داشته است.


تحقیقات و ارزیابی های من درباره ی فعالیت های PR از سال 1990 آغاز شده است. ارزیابی بر روی این مطلب که سؤالات چگونه پرسیده می شود و چه تاثیراتی در موقعیت های مختلف ارتباطی دارد. چگونه است که از یک خروجی، نتایج مختلفی بدست می آید و اطلاعات چگونه بدست می آیند و تجزیه و تحلیل می شوند( که اکسل و SPSS آن را حل کردند).


سپس به این سؤال می رسیم که چگونه است متخصصان روابط عمومی یک معیار قابل اندازه گیری را مشخص نمی کنند و بدون این معیار شروع به اندازه گیری خروجی ها و نتایج (به طور معمول) می کنند. به عقیده ی من ایجاد یک معیار راهی معقول و عملکردی حرفه ای می باشد. بعد از اتمام این مطالب این سؤال به ذهن می رسد که چطور تمامی این اطلاعات مورد ارزیابی قرار می گیرند. چنانچه بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، با این تمرین می توانید ارزیابی درستی از عملکرد خود داشته باشید.


IPRA در چاپ یازدهم خود مقاله ای از والتر لیندِنمَن در سال 1994 با عنوان ارزیابی روابط عمومی منتشر کرد که می تواند تمرین خوبی برای روابط عمومی باشد. بعد از این مقاله مبارزات انتخاباتی بر سر ارزیابی روابط عمومی ها شکل گرفت که یکی از این مبارزات انتخاباتی در انگلستان بود. اما هنوز مقیاس ارزیابی روابط عمومی به عنوان مرجعی برای نگرانی متخصصصان روابط عمومی باقی مانده است و جزعی از مطالبی است که آنها درباره ی آن بدنبال تحقیق و پژوهش هستند تا بتوانند معیار مناسبی و مرجعی برای ارزیابی روابط عمومی ارائه دهند.


درنتیجه به همراه پاول نوبل تصمیم گرفتیم تا کتاب ارزیابی روابط عمومی ها را به چاپ برسانیم و در حال حاضر به زبان کره ای،روسی و ژاپنی به طور رسمی و چینی به طور غیر رسمی ترجمه شده است.


در قرن جدید بیشترین نگرانی متخصصان روابط عمومی ارزیابی است که می توان آن را به عنوان مهمترین رویداد قرن تلقی کرد. امروزه توافق بر سر ارزیابی این موضوع است که صادقانه بگوییم آیا برقراری ارتباط مؤثر است یا نه و این موضوعی است که می تواند به بهبود و ایجاد رقابت بین روابط عمومی ها کمک کند.


نوشته ی «تام واتسون» دکترای روابط عمومی و استاد دانشکده رسانه ها در دانشگاه بورنموث انگلستان
مترجم: مریم میرعبدالحق
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چطور برنامه ای را با روش های نوین برای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟


  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار


  روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری


  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد


  450 دانشمند، شرکت‌های روابط‌عمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست می‌کنند


  چهار انتصاب در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران؛ تنزل جایگاه روابط‌عمومی ادامه دارد


  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد


  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود