شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تغییر ساختار روابط عمومی ها در دو حوزه ورزش و جوانان به منظور قوت بخشیدن به این بخش ، آگاهی و تسلط مدیران روابط عمومی ها برموضوعات مربوط به حوزه کاری شان را بسیار مهم توصیف کرد.
مازیار ناظمی که در نشست اموزشی تخصصی مدیران روابط عمومی های ادارات کل ورزش و جوانان صبح امروز در آکادمی ملی المپیک سخن می گفت ، بااشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی های درادارات کل افزود: یکی از وظایف شما آگاهی نسبت به مسائل مربوط به حوزه کاریتان و بررسی آسیب ها و بیان پیشنهادات برای رفع آنهاست.
وی روابط عمومی را به 3 بخش توجیه گر، تبیین کر تحلیل گر تقسیم کرد و در خصوص روابط عمومی توجیه گر گفت: دراین نوع روابط عمومی کار هایی براساس امور روز انجام می شود و سپس مسائل توجیه می شود. دراین نوع روابط عمومی هر فرد غیر متخصصی هم می توانند کار انجام دهد.
مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان همچنین ادامه داد: در روابط عمومی تبیین گر، مبنا روشنگری است اما بنای کار روزمرگی است و هیچ برنامه و استراتژی در این بخش وجود ندارد و در پایان شاهد کار ماندگاری نخواهیم بود.
وی روابط عمومی تحلیل گر را برنامه محور و آینده نگر توصیف می کند و ادامه می دهد: در این نوع روابط عمومی کارها و برنامه ها همگی ماندگار ، اثر گذار و دارای استراتزی هستند.
مازیار ناظمی با تاکید براینکه مدیران روابط عمومی باید تحلیل گر، برنامه محور و ایده پرداز باشند، تصریح کرد :کمیت نفرات در این حوزه خیلی مهم نیست، بلکه این کیفیت و میزان اثر گذاری است که می تواند در حوزه روابط عمومی موفق عمل کند.
وی ادامه داد: یک مسوول روابط عمومی باید بداند در هرزمانی چه اتفاق و چه جریان سازی لازم است. خیلی وقت ها اتفاقات پذیرفته نشده و بالطبع عملیاتی هم نمی شوند.
مدیر مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان سختی کار، صبر، دقت نظر در تمامی امور را از ویژگی های کار روابط عمومی عنوان کرد و در ادامه با نادرست خواندن نگرش کارمندی به کار روابط عمومی، هر گونه فعالیت با این نگاه را منجر به شکست دانست.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه های ارتباط جمعی در انتقال برنامه ها و اهداف وزارت ورزش وجوانان اظهار داشت: بیش از 50 درصد چیزی که از وزارتخانه باقی می ماند، بازنمایی رسانه هاست و ما باید در کنارمباحثی چون حراست ، پشتیبانی و... مسائل مربوط به رسانه های را به طور جدی پیگیری کنیم.
مازیار ناظمی به نگاه وِیژه دکتر محمود گودرزی وزیرورزش و جوانان به مقوله روابط عمومی اشاره کرد و افزود: اهمیت هر روابط عمومی به میزان آگاهی، دانش و تسلط مسوول آن است و قطعا هر چقدر این متولی آگاه تر باشد ، روابط عمومی به همان اندازه موفق تر خواهد بود.
منبع: برنا
|