درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 بهمن 1401 - 11:10   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص

  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حکایت روابط‌عمومی‌ها، سنگ زیرین آسیا/ مگر اسباب بزرگی همه آماده شود
  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!
  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص
  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند
  معتبرترین برندهای سال 2022
  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ
  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد
  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد
  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9092صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 28 بهمن 1392 - 13:05
آیا باید یک خبرنگار را در لیست سیاه قرار داد؟
الکس سینگلتون، نویسنده کتاب « روابط عمومی در کلاس حرفه ای» - بهترین تکنیک برای مقابله با خبرنگاران متخاصم، در وهله اول، این است که تا جای ممکن با آنها خوب برخورد کنید- حتی اگر نیاز بود باید دیدگاه آنها را نسبت به خودتان اصلاح کنید، برای مثال، می توانید بیانیه ای را در وبسایت خودتان منتشر کنید. افزایش ضربات و انتقادها می تواند باعث پوشش های خبری خصمانه تری در آینده نسبت به شما را تشویق کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اگر یک نشریه مرتبا داستان های منفی در مورد شما می نویسد باید چه کنید؟ این مساله می تواند بسیار نارحت کننده باشد، و بایستی تا می توانید با احتیاط با آن کنار بیایید.


بهترین تکنیک برای مقابله با خبرنگاران متخاصم، در وهله اول، این است که تا جای ممکن با آنها خوب برخورد کنید- حتی اگر نیاز بود باید دیدگاه آنها را نسبت به خودتان اصلاح کنید، برای مثال، می توانید بیانیه ای را در وبسایت خودتان منتشر کنید. افزایش ضربات و انتقادها می تواند باعث پوشش های خبری خصمانه تری در آینده نسبت به شما را تشویق کند.


برخی اوقات پاسخ صحیح این است که باید تمام روابط را قطع کنید- اما این کار ریسک بزرگی را در پی دارد. در سال 2012، دیوید توار، معاون ارتباطات والمارت، اعلام کرد که «ما در کسب و کارمان تصمیمی گرفته ایم که دیگر در نشریات آنلاین مشارکت نکنیم. چراکه مقالات کم کم دارند به گزارش های یکطرفه، غیر منصفانه و نا متعادل تبدیل می شود که توسط خبرنگاران و سردبیران ارائه می شوند.»


این استراتژی بسیار موثر بود زیرا پوشش رسانه ای در جهت متقابل با انتقادات شدیدی را نسبت به وبسایت ایجاد کرد. و این تکنیک بی سابقه نیست. در سال 1984، موبایل اویل، با پوشش یک مقاله مهم، روزنامه نگاران را در انتشار مقالات تحریم کردند. رئیس امور عمومی موسسه گیاهان دارایی شمرتز گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که وضعیت نمی تواند از این بدتر شود. و ما این کار را برای احترامی که نسبت به خودمان قائل بودیم انجام دادیم.»


اما این می تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد، چراکه بایکوت یک نشریه خبری از انتشار اخبار یک موسسه در انظار عمومی می تواند ناعادلانه جلوه کند. چراکه که به نظر می رسد این کار نوعی کتمان حقیقت و یا جلوگیری از افشای واقعیات است. منع یک نشریه، اگر مورد توجه قرار گیرید، خود می تواند یک داستان منفی جدی را علیه شرکت ایجاد کند و شهرت آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در این موارد ممنوعیت ارتباط خود می تواند به سمی مهلک برای سازمان تبدیل شود- شانص عواقب منفی بسیار مهمی برای سازمان را در انظار عموم افزایش می دهد. یک حمله جذاب به طور معمول استراتژی بهترین است و این همیشه باید پیش از سایر استراتژی ها در نظر گرفته شود.


خطرات ناشی از انتشارات خصمانه یکی از دلایلی است که شرکت ها را در انظار عمومی نیازمند مشاوره روابط عمومی باتجربه در مدیریت ارتباطات بحران می کند، که می تواند در کوتاه مدت متوجه این شرایط شود. اغلب وقتی یک بحران ناخواسته پیش می آید، شرکت هایی با عملیات روابط عمومی با کسری بودجه قادر نیستند که به سرعت با نیازهای رسانه ای پاسخ دهند. و در این موارد سرعت از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل است که نظارت بر رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها حیاتی است، همچنان این می تواند خطری برای بحران باشد. همانطور می گویند: «یک دروغ می تواند قبل از اینکه حقیقت چکمه های خودش را به پا کند، نیمی از جهان را طی کند.»


و به همین دلیل است که حتی وقتی یک روزنامه نگار چندان اشتیاقی به جایگاه شما ندارد، ممنوع کردن آنها از دفتر مطبوعاتی تان باید آخرین راه حل باشد.


نویسنده: الکس سینگلتون، نویسنده کتاب « روابط عمومی در کلاس حرفه ای»
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند


  روزنامه خراسان: بازگشت اینستاگرام؛ شاید هرگز!


  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد


  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند


  معتبرترین برندهای سال 2022


  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!


  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ


  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد