درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:10   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9077صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 28 بهمن 1392 - 08:32
فیسبوک؛ آزادی بیان یا حفظ حریم خصوصی
فیسبوک به منزله بازی تمام ملل جهان در زمین ایالات متحده است. بازی فیسبوک اگرچه در ظاهر بازی در سرزمین چیزهای رایگان برای کاربران عادی آن است، اما باید توجه کرد که چرا باید یک نهاد فضای بیکرانی را در اختیار تمام کاربرانش بگذارد که آنها بتوانند بدون هیچ محدودیتی تمام اطلاعات خود را در آن بارگزاری کنند.
  

فیسبوک؛ آزادی بیان یا حفظ حریم خصوصی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  شبکه اجتماعی فیسبوک امروز با بالغ بر یک میلیارد نفر عضو، در قیاس با کشورهای جهان در زمره پرجمعیت ترین کشور جهان است که سرورهای آن در ایالات متحده امریکا قرار گرفته است.

 

اطلاعات کاملی از تمام چیزهایی که افراد حتی گاهی آن را به دوستان دورتر خود نمی گویند در فیسبوک در اختیار همگان قرار دارد و این مساله با توجه به ماهیت مبهم فیسبوک از نظر گردانندگان اصلی آن یکی از چالش های عمده این شبکه اجتماعی به شمار می رود.

 

فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی از قدرت نفوذ استثنایی برخوردار بود به گونه ای که به محض راه اندازی این شبکه اجتماعی، یاهو شبکه اجتماعی خودش را با یاهو 360 درجه تعطیل کرد! این درحالی بود که یاهو 360 درجه که بسیار از فیسبوک با سابقه تر بود می توانست همچون سایر بخش های سایت یاهو به رقابت ادامه دهد. اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

 

بنابراین تمام افرادی که پیشتر در یاهو 360 بودند به فیسبوک آمدند و آن را شبکه اجتماعی اصلی خود قرار دادند. همچنین تمام شبکه های ماهواره ای که برخی از آنها پیش تر برای خود شبکه ای تشکیل داده بودند و یا حتی در سایر شبکه های اجتماعی اکانت و صفحه ای داشتند، با ورود فیسبوک تمام صفحات خود را به فیسبوک منتقل کردند و به طور مستقیم همگان را به حضور در فیسبوک تشویق کردند.

 

نتیجه همه این اقدامات و توسعه نرم افزاری فیسبوک به حضور نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در فیسبوک منجر شد، به گونه ای که در برخی مواقع عدم حضور در این رسانه اجتماعی، باعث شکست بسیاری از شرکت هایی شده است که نخواسته اند در این شبکه عضو شوند.

 

در عین حال هنوز درک مخاطبان و اعضای فیسبوک از این شبکه اجتماعی از یک سایت سرگرمی و کسب و کار فراتر نرفته و شاید ابعاد مهم امنیتی آن نادیده گرفته شود. در واقع فیسبوک به راحتی می تواند به عنوان یک وسیله اطلاعاتی و امنیتی به کار گرفته شود و با شناسایی نیازها، ساخت ها و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی جوامع و در اختیار قرار دادن این اطلاعات برای گردانندگان رسانه های بزرگ، اسباب اثربخشی رسانه های بزرگ را به گونه ای فراهم کند که بتوانند تاثیرات معتنابهی بر مخاطبان بین المللی خود بیشتر از قوی ترین رسانه های داخلی بگذارند.

 

جریان آزاد اطلاعات در فیسبوک تنها یک فریب است که در نهایت می خواهد اطلاعاتی را به شبکه های قوی اطلاعاتی و امنیتی جهان منتقل کند که در نتیجه آنها بتوانند به خواسته های خودشان نزدیک تر شوند.

 

همچنین فیسبوک امروز همچنان خطرهای زیادی را برای استفاده کنندگان از آن به همراه دارد. جریان آزاد و بدون سانسور اطلاعات برای مخاطبان و کاربران فیسبوک گاهی به از میان رفتن حریم خصوصی و زایل شدن این حق تبدیل می شود.

 

در نهایت می توانداز این دو محور که در بالا به آن پرداخته شد، نتیجه گرفت: فیسبوک به منزله بازی تمام ملل جهان در زمین ایالات متحده است. بازی فیسبوک اگرچه در ظاهر بازی در سرزمین چیزهای رایگان برای کاربران عادی آن است، اما باید توجه کرد که چرا باید یک نهاد فضای بیکرانی را در اختیار تمام کاربرانش بگذارد که آنها بتوانند بدون هیچ محدودیتی تمام اطلاعات خود را در آن بارگزاری کنند. مگر نه این است که برای خرید یک فضای محدود در اینترنت امروز باید هزینه زیادی پرداخت کرد و چرا باید این هزینه در فیسبوک دریافت نشود.

 

در واقع پروفایل های فیسبوک خود به تنهایی حاوی مهمترین و اساسی ترین اطلاعات شخصی هر فرد است که در مجموع پاسخ به هر کدام از آن سوالات می تواند پاسخ به پرسشنامه ای برای یک تز مردم شناسی باشد که می خواهد با آگاهی به ذائقه های دائم در حال تغییر مردم جهان، بهترین راه را برای رسیدن به مقاصد امپریالیستی امریکا هموار کند.

 

یکپارچه سازی اطلاعات فیسبوک، توییتر، ویکیپدیا و اطلاعات ایمیل هایی نظیر یاهو و گوگل می تواند مجموعه ای نسبتا کامل را از طریق وب مفهومی برای کارشناسان ارتباطات ایالات متحده امریکا ایجاد کند و آنها ضمن آن می توانند با اطلاع رسانی های گسترده و آزاد خود در هر زمینه ای به طور کامل رهبران فکری را که اینک در فیسبوک حضور دارند را تحت تاثیر ایدئولوژی خودشان قرار داده و زمینه را برای سیطره فرهنگی، اجتماعی و مسلکی خودشان در سراسر جهان آماده کنند.

 

در این میان کارشناسان و متخصصان ارتباطات و رسانه کشورهایی نظیر کشور ما برای بدست آوردن چنین اطلاعاتی هرگز به منابعی با این درجه وثوق و بدون خودسانسوری دسترسی ندارند و این مهم سبب می شود که در جنگ نرم گوی سبقت را از ما بربایند و سلطه خود را بر عرصه های کشور ما بیشتر از خود ما بگسترانند.

باید چاره ای اندیشید، باید هزینه ای پرداخت و باید ظرفیت سازی کرد تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

 

عادل میرشاهی (سردبیر شارا(

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمدی
| 1392/11/28 - 14:54 |     1     0     |
استاد یعنی میفرمایی فیس نمای وطنی خودمون از فیس بوک دیگه

فرانک شریک آبادی
| 1392/11/29 - 13:00 |     1     0     |
بحث بسیار جالبی بود. از این جمله : فیسبوک به منزله بازی تمام ملل جهان در زمین ایالات متحده است. استفاده کردم.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد