درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 22:08   

تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در تهران
  عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: روابط‌عمومی در تبیین اهداف سازمان و فرهنگ سازی برای کارکنان نقش کلیدی دارد.
  تقدیر از تلاشگران روابط عمومی محیط زیست یزد
  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: ضرورت توجه ویژه در تخصیص اعتبار به مجموعه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش
  ۴۰ روابط عمومی فعال مهریز تجلیل شدند
  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد
  سخنگو و دبیر هیئت دولت: مخابره پیشرفت‌های ایران از ظرافت‌های روابط عمومی‌ها است
  رییس جمهور: روابط عمومی‌ها و اصحاب ارتباطات، مشعل‌داران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه هستند
  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 905صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 22 خرداد 1391 - 05:44
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند
  

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی چگونه به کارزار شکل ‌دادند
الین دوبوک
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- کارزار انتخابات 2012 میان نامزد محافظه‌کاران نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند سوسیالیست بیش از دوره های قبل پرجنب‌وجوش‌ بود.
این موضوع به خودی خود تازگی ندارد اما تغییر شگرفی در نحوه برپایی کارزار انتخاباتی نامزدها به وجود آمده است چرا که امروز آن‌ها از رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.
دیگر نمی‌توان فیس‌بوک و توئیتر را به عنوان ابزارهای ارتباطات در حوزه سیاست فرانسه نادیده گرفت در حالی که در انتخابات 2007 سخنی از رسانه اجتماعی نبود.
امسال، تمامی نامزدها به وضوح از ارتباطات دیجیتال به عنوان مولفه کلیدی کارزارهای خود استفاده کردند. نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند به تنهایی 2 میلیون یورو در حوزه دیجیتال هزینه کردند.
صحبت از فیس‌بوک و توئیتر در رسانه‌ سنتی نیز بسیار معمول شده است. هر دو به دلیل سرعتی که در انتشار عقاید و احساسات عموم دارند به منابع باارزش (و غیرقابل اجتناب) تبدیل شده‌اند. اخبار گردهمایی‌های انتخاباتی به صورت لحظه به لحظه در توئیتر منتشر می‌شود و خطاهای روابط‌عمومی ظرف چند ثانیه افشا می‌شود. تمام این‌ها به رسانه و مردم امکان می‌دهد تا جریانات انتخاباتی را دنبال کنند.
بنابراین آیا این اشتیاق ناگهانی برای رسانه اجتماعی نشان‌دهنده آشتی مردم فرانسه با سیاست است؟
خب،‌ می‌توان گفت آری و نه.
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی هر دو نامزد از این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند بدون آن که به قلب مسأله وارد شوند. برنامه‌ای مانند «لوپتی ژورنال» در کانال پلاس نیز به بیشتر به تفاوت‌ها و تعارضات دو گروه ‌پرداخت و کاری به برنامه کار سیاسی آن‌ها نداشت. زمانی که فرانسوا بایرو ، نامزد میانه‌رو، از طرفداران خود خواست تا تنها محصولات ساخت فرانسه را استفاده کنند، از یک رالی اُدی کنار گذاشته شد.
مردم همچنین نسبت به گذشته با آزادی بسیار بیشتری درباره سیاست نظر دادند. در حدود یک دهه پیش،‌ کارزار انتخاباتی هر نامزد به یک پوستر و شعار تبلیغاتی محدود می‌شد. امروز،‌ روابط‌عمومی تا جایی پیش رفته است که مشاوران یک نامزد خود به سخنگو تبدیل شده‌اند، مانند تیری سوسز ، مشاور سارکوزی.
بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری به این شیوه اجرا شد؛ از طریق کارزارهای ارتباطی که نشان از کمبود دانش و تجربه در مهار رسانه اجتماعی برای ترویج عوامل اساسی یک کارزار سیاسی دارد. در نتیجه، اصلاحات،‌ عقاید، برنامه‌های زمانی کارزارها و میزان بودجه دیگر یک اولویت به نظر نمی‌رسند. آن‌ها نیز مانند بقیه به یک ابزار کارزار تبدیل شده‌اند.

 

[1] Aline Dubucq
[2] Nicolas Sarkozy
[3] Francois Hollande
[4] Francois Bayrou
[5] Audi
[6] Thierry Saussez
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  روابط عمومی در خیریه ها، می بایست چه چیزهایی را در نظر بگیرند


  مردمداری از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی


  نخستین نشست رسمی که با کارکنان روابط‌عمومی بمناسبت روز روابط‌عمومی


  فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۲ از ۲ )


  هیأت رئیسه شورای روابط‌ عمومی‌های کردستان انتخاب شدند


  روابط عمومی‌های برتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی می‌شوند


  قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»