درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:59   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9010صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 24 بهمن 1392 - 17:52
یکپارچگی برای تاثیرگذاری عمیق
دکتر هادی کمرئی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی - تاکنون از ابعاد و زوایای متعددی به کارکرد روابط عمومی در ایران نگریسته شده و مباحث متنوعی در حوزه آسیب شناسی این نهاد به انجام رسیده است. مباحثی که هر یک به فراخور زاویه دید و نگرش صاحب نظران و متفکران این رشته درصدد تبیین موانع، چالش ها و عدم کارایی مطلوب فعالیت ها و برنامه های به اجرا درآمده توسط متولیان و دست اندرکاران صنعت و حرفه روابط عمومی برآمده اند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تاکنون از ابعاد و زوایای متعددی به کارکرد روابط عمومی در ایران نگریسته شده و مباحث متنوعی در حوزه آسیب شناسی این نهاد به انجام رسیده است. مباحثی که هر یک به فراخور زاویه دید و نگرش صاحب نظران و متفکران این رشته درصدد تبیین موانع، چالش ها و عدم کارایی مطلوب فعالیت ها و برنامه های به اجرا درآمده توسط متولیان و دست اندرکاران صنعت و حرفه روابط عمومی برآمده اند. با نگاهی به مجموعه بیانات و آرای مطرح شده درمی یابیم که موضوع یکپارچگی فعالیت های روابط عمومی و نقش و تاثیرگذاری این روش بر اثرگذار بودن روابط عمومی کمتر مورد کنکاش و مداقه قرار گرفته است. به ویژه در شرایط و فضایی که به مدد رشد فزاینده فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، فرصت ها و تهدیدهای متعددی پیش روی کارگزاران روابط عمومی قرار گرفته است.


امروزه جلب اعتماد مخاطبان هوشمند که دسترسی فراوان و آسان به منابع متعدد و متنوع اطلاعاتی دارند کار چندان آسانی به نظر نمی رسد مگر آن که روابط عمومی ها با بازآموزی، بازسازی و بروزرسانی خود، همراه و همگام با تحولات و تغییرات مستمر اجتماعی نقش آفرینی کنند و به عنوان نهادی عامل و تاثیرگذار در فرآیند مستمر دگرگونی ها، موثرانه حضور داشته باشند.

 

نمی توان در عصر ارتباطات زیست و از نقش روابط عمومی در جامعه دستخوش آن همه تغییرات پرشتاب و در هم تنیده غافل ماند. عصر ارتباطات، عصر در هم تنیده شدن زمان و به هم پیوستن شبکه های گوناگون حیات فرد و جامعه است. نظام ها و شبکه های نوین ارتباطی، زمان و مکان را که عناصر بنیادین زندگانی انسان هستند، دگرگون می سازند. در این عصر، مخاطب هر پیامی نه شیئی منفعل که عنصری فاعل برای ارتباط و گفت و گوست و فهم تبیین کارکردهای روابط عمومی در چنین فضایی صرفا از زاویه ای علمی و تخصصی امکان پذیر است.


دیگر نمی توان در این دوران در حیرت و حسرت به سر برد. باید از میانه مسایل پیچیده اجتماعی، فرهنگی و اجرایی راهی تازه گشود و از قالب های کهن فراتر رفت. می توان به نقش مخاطب و نهادهای ارتباطی توامان نگاه کرد و این زمانی میسر است که تمامی ظرفیت ها و توانمندی های موجود روابط عمومی ها را همراه با رهیافت های نظری و دستاوردهای تجربی اندیشمندان و متخصصان دانش نوین ارتباطات، برای ایجاد یکپارچگی و انسجام اجزای تشکیل دهنده نهاد روابط عمومی در سرلوحه فعالیت های خویش قرار داد.


ما امروز در کنار نظریه ها، منابع و متون علمی و پژوهشی ارتباطات که به آن نیاز داریم به مقوله یکپارچگی در روابط عمومی به ویژه در جامعه در حال گذار خویش بیشتر از گذشته نیازمندیم و ضرورت اهتمام جدی تری به این موضوع شدیدا احساس می شود.


جامعه امروز ایران به سوی گشودگی، حقوق مداری و مشارکت جویی هر چه بیشتر پیش می رود. در این میان همکاری نهادهای علمی و تخصصی و سازمان های اداری و اجرایی در سطوح دولتی و غیردولتی کارساز است که در عرصه های اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگ سازی، متناسب با دانش نو به مدون سازی فعالیت ها بر مدار یکپارچگی، عنایت مضاعفی داشته باشند. ارتباط مستمر میان حلقه های زنجیره فعالیت های روابط عمومی ضرورتی گریزناپذیر است و می توان با مدد کارشناسان و کارگزاران فعال روابط عمومی و تشریک مساعی، سطح توانایی این نهاد را در کشور به عنوان نهادی موثر و هدایت گر ارتقا داد.
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد