درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 20:51   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8910صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 20 بهمن 1392 - 09:52
چهار پرسش از مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی
امیر زنده‌رود - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امیرعباس تقی‌پور مشاور مدیر عامل و مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی است. او به چهار پرسش همشهری‌آنلاین پاسخ داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امیرعباس تقی‌پور مشاور مدیر عامل و مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی است. او به چهار پرسش همشهری‌آنلاین پاسخ داده است.

وی دارای سوابقی همچون، نائب رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت علمی و فرهنگی فیلم تهران وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی، مشاور ارتباطات انتشارات علمی و فرهنگی، عضو هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران است.

امیر‌عباس تقی‌پور همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز می‌باشد. پاسخ‌های وی:


•تعریف "روابط عمومی" چیست؟
روابط عمومی در سازمان‌ها وظیفه برقراری ارتباط را برعهده دارد. ارتباطات سازمانی دارای سه جنبه است که شامل ارتباط درون سازمانی، ارتباط با جامعه و ارتباط با سایر نهادها و سازمان‌ها می‌شود، در هریک از این سه حوزه روابط عمومی با راهکارها و ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد، اهداف سازمان را پیگیری می‌کند. در واقع روابط عمومی به کمک مدیر ارشد سازمان می‌آید و او را در رسیدن به اهداف سازمان با بکارگیری ابزار ارتباطی، همراهی می‌کند.


•روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با ارباب رجوع چه نقشی را ایفا می‌کند؟
ارتباط با جامعه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی در سازمان تأمین‌اجتماعی است. تأمین‌اجتماعی، سازمانی خدمت‌رسان است که با اقشار گوناگون جامعه در ارتباط است. سه گروه عمده به نوعی با این سازمان مرتبط هستند؛ کارگران که بیمه‌شدگان تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی هستند، بازنشستگان که از این سازمان مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند و کارفرمایان که حق‌بیمه کارگران را به تأمین‌اجتماعی می‌پردازند.
برای برقراری ارتباط مطلوب با این سه گروه از مخاطبین سازمان تأمین‌اجتماعی، برنامه‌های متنوع و متعددی توسط روابط عمومی سازمان به اجرا در می‌آید و در این مجموعه سعی بر آن است که خدمات سازمان به نحو شایسته‌ای به مخاطبان شناسانده و مشکلات و خواسته‌های مخاطبان نیز به مدیران و تصمیم‌گیرندگان معرفی شود. تنوع فرهنگی، پایگاه اجتماعی، تحصیلات و ... مخاطبان این سازمان اقتضاء می‌کند تا پیام‌ها و ابزار اطلاع رسانی نیز متنوع و در خور گروه‌های مخاطبان انتخاب شود.


•اصلی‌ترین دغدغه روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در ارتباط با رسانه‌ها چیست؟
مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی حدود نیمی از جمعیت کشور هستند. درحال‌حاضر تعداد کارگران و بازنشستگان تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی همراه با خانواده آنان که از خدمات درمانی این سازمان استفاده می‌کنند، بیش از 38 میلیون نفر هستند.
بدیهی است که برقراری ارتباط با این جامعه بزرگ تنها از طریق رسانه‌های مختلف امکان‌پذیر است. روابط عمومی سازمان همواره از توجه رسانه‌ها به این سازمان استقبال می‌کند و خواستار بیان مشکلات و خواسته‌های کارگران و بازنشستگان و همچنین کارفرمایان و اقشار مولد جامعه در رابطه با سازمان تأمین‌اجتماعی است. این موضوع می‌تواند برای مدیران و تصمیم‌گیران این سازمان مناسب و با اهمیت باشد و آشنایی هرچه بیشتر مدیران با مشکلات مخاطبان سازمان را به دنبال دارد.
از سوی دیگر افزایش انعکاس اخبار مربوط به تأمین‌اجتماعی در رسانه‌ها نیز مورد توجه این اداره کل است.
انعکاس خدمات متنوع سازمان تأمین‌اجتماعی در رسانه‌ها و همچنین مسائلی که از طرف مدیران تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود باعث افزایش امیدواری بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد، افزایش امید در جامعه است.


•برنامه آینده روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی چیست؟
سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمانی بزرگ و با خدمات گسترده و متنوع است. فعالیت روابط عمومی نیز در این سازمان دارای اهمیت و حساسیت فراوان است. درحال‌حاضر یکی از مهمترین راهبردهای مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع پاسخگویی است. سازمان تأمین‌اجتماعی باید سازمانی پاسخگو باشد و برای تحقق این هدف ارزشمند وجود روابط عمومی قوی و کارآمد ضروری است.
ارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان تأمین‌اجتماعی و بهبود عملکرد این اداره‌کل با جدیت تمام دنبال می‌شود و امیدواریم با حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک و افزایش خلاقیت در فعالیت‌های روابط عمومی شاهد بهبود عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی باشیم.

http://www.hamshahrionline.ir/details/248851

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  تهدید توییتر از سوی اتحادیه اروپا؛ مکرون و ماسک دیدار کردند


  ChatGPT


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد