درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8749صفحه نخست » یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 05:34
میراث فرهنگی نیازمند رسانه
شیدا رمزی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زندگی در عصر ارتباطات هر گونه ابهام در ضرورت حضور رسانه‌ها و ارتباط مستقیم مدیران با مخاطبان خود را از بین برده است. این نیاز هر چند در صنایع و سازمان‌های مختلف کمی متفاوت است اما نمی‌توان از نیاز صنعت گردشگری به رسانه‌ها به سادگی چشم​پوشی کرد و نمی‌توان برای توسعه گردشگری امید به انتشار اخباری پراکنده در رسانه‌های متفاوت داشت.
  

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مسئولان و مدیران روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی نیازمند زبان رسانه‌ای مستقل برای ارائه اخبار است. سیدمحمد بهشتی افزود: اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت گردشگری باید به نوعی در اختیار مخاطبان قرار گیرد که در آنها ایجاد انگیزه کند و در زمینه‌های مختلف گردشگری رونق را به ارمغان آورد. شاید در این زمینه بتوانیم به وجود وب​سایت رسمی این سازمان به عنوان رسانه‌ای مستقل با زبانی کاملا مشخص اشاره کنیم اما سوال اصلی اینجاست که آیا واقعا وجود یک وب​سایت در این زمینه کافی است؟


عضو فراکسیون گردشگری مجلس در این زمینه ضمن تاکید بر تاثیر رسانه​های دیجیتال در صنعت گردشگری امروز جهان گفت: همه می‌دانیم بسیاری از مقاصد سفر هم‌اکنون از طریق دنیای مجازی تعیین می‌شود و گردشگران با دیدن یا مطالعه مطالبی درباره جاذبه‌های مختلف جهان از طریق وب​سایت‌ها بار سفر می‌بندند اما این نسخه برای گردشگری ایران مفید فایده نیست چون کشورهای پیشرفته در صنعت گردشگری راه​های معمول گذشته را طی کرده‌اند و هم‌اکنون به دنیای مجازی رسیده‌اند در حالی که ایران از ابتدا با مشکل و ضعف در زمینه تبلیغ یا معرفی جاذبه‌های گردشگری خود مواجه بوده است. به عقیده ایرج ندیمی، در حال حاضر کشورمان اگر قصد معرفی جاذبه‌های گردشگری خود را در گوشه و کنار جهان دارد، باید به شکلی کاملا مدیریت​شده با اراده‌ای ملی و استفاده از تمام ظرفیت رسانه‌های مجازی، مکتوب، تصویری و صوتی در کارزار گردشگری وارد شود بنابراین یک خبرگزاری یا یک روزنامه نمی‌تواند به سازمان میراث فرهنگی در این زمینه کمک کند.


وی ضمن اشاره به تجارب دیگر کشورها در این زمینه تصریح کرد: داشتن رسانه مکتوب، صوتی و تصویری و حضور گسترده در دنیای مجازی حق سازمان میراث فرهنگی به ویژه در شرایط کنونی جامعه ماست اما با توجه به مشکلات متعددی مثل کمبود بودجه نمی‌توان زیاد روی آن سرمایه‌گذاری کرد بلکه می‌توان با مدیریت و استفاده از امکانات موجود دیگر رسانه‌ها از آن بهرمند شد و به نفع آینده گردشگری ایران گام برداشت.


از سوی دیگر ستاره جوادی تهیه‌کننده و سردبیر برنامه‌های صنعت گردشگری و استودیو سفر در رادیو اقتصاد عقیده دارد: هم‌اکنون ظرفیت بسیار بالایی در زمینه رسانه‌های عمومی کشورمان برای تبلیغ یا معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران وجود دارد اما مهم‌ترین نکته، نبود مدیریتی واحد و نقشه راهی مناسب برای به مقصد رساندن این رسانه‌هاست.


جوادی ضمن اشاره به حضور چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی در سازمان صدا و سیما و امضای تفاهم​نامه‌های مختلف در این زمینه گفت: جای تردید نیست این همکاری‌ها علاوه بر ایجاد شرایط مناسب در کسب و کار گردشگری می‌تواند به تولید زبان مشترک و واحدی در گردشگری کشورمان ختم شود. با توجه به راهکارهای ارائه​شده توسط کشورهای موفق در صنعت گردشگری نمی‌توان رسانه‌ای واحد برای ارگانی مثل سازمان میراث فرهنگی متصور شد چون علاوه بر هزینه​بر بودن آن، نمی‌توان با یک رسانه موفق عمل کرد بلکه باید با یک مدیریت واحد رسانه‌های مختلفی را اداره کرد و برای این کار جایگاه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی بسیار پررنگ‌تر از قبل خواهد بود.


وی افزود: آن طور که مرسوم است، برای تهیه هر گونه خبر یا برنامه همه به منبع خبر توجه می‌کنند، بنابراین اگر منبع خبر بتواند با مدیریت، سوژه‌های متفاوت مورد نظرش را خوراک خبری برنامه‌ها یا رسانه‌ها کند، ناخودآگاه توانسته مدیریتی واحد را بر رسانه‌ها داشته باشد. روابط عمومی این سازمان می‌تواند با در نظر گرفتن ظرفیت رسانه‌های مختلف موجود و خط مشی آنها خوراک مورد نیازشان را با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظرش تامین کند.


این تهیه‌کننده ادامه داد: هرچند درباره رسانه‌های مکتوب نمی‌توان این انتظار را داشت و کمتر می‌توان به آن امید بست اما اگر به ظرفیت تولید برنامه‌های مشارکتی در این زمینه کمی توجه کنیم و سازمان میراث فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های مدیریت خود در آن ورود کند، به زودی شاهد تولید و پخش انواع مختلف و مفیدی از برنامه‌های تصویری و صوتی خواهیم بود که می‌تواند بازارهای هدف ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

منبع: روزنامه کسب و کار

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد