درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8701صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 9 بهمن 1392 - 08:14
روابط عمومی و اینترنت
اینترنت سبب انقلابی در ارتباطات شده است که در آن صدای افرادی که قبلا به هیچ نحو شنیده نمی شد، شنیده می شود. این پدیده در مجموع فرصت های جدیدی را به روی کسب و کارها و افراد گشوده است که از طریق رسانه های سنتی غیر قابل تصور بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- اینترنت سبب انقلابی در ارتباطات شده است که در آن صدای افرادی که قبلا به هیچ نحو شنیده نمی شد، شنیده می شود. این پدیده در مجموع فرصت های جدیدی را به روی کسب و کارها و افراد گشوده است که از طریق رسانه های سنتی غیر قابل تصور بود. این بازی همچنان نقش مهمی در شکل دادن به افکار عمومی دارد اما با حرکت کل جهان به سوی جهان آنلاین برای جستجوی اطلاعات و خرید محصولات و خدمات، یک روابط عمومی که نتواند به طور موثر با جامعه آنلاین ارتباط برقرار کند دیگر نمی تواند در شکل دادن و حفظ تصویر مورد نظرش در میان عموم موثر باشد.

 

·        چالش های اینترنت برای روابط عمومی

همچنین اینترنت یکی از بزرگترین اختراعات بشر در طول تاریخ است، که بیش از هر چیز دیگری جهان و ارتباطات را تغییر داده است. شبکه وسیع جهانی فرصت های فراوانی را به همراه داشته و در کنار آن چالش هایی را نیز داشته است، به ویژه برای بخش روابط عمومی که تا کنون توانسته بود تسلط نسبی بر رسانه های سنتی برای ارتباط با مردم کسب کند. چراکه متخصصان روابط عمومی تا کنون در فضای رسانه های سنتی، عملا هیچ رقابتی را تجربه نکرده اند، دموکراسی اینترنت آنها را مجبور به رقابت با جهان کرده است.

 

اینترنت درباره هر کسی این توانایی را برای به اشتراک گذاری ایده هایشان درباره هر چیزی در جهان در کسری از ثانیه می دهد. تقریبا در هیچ برهه ای به متخصصان روابط عمومی توانایی برای دستیابی به هزاران و میلیون ها نفر در فضای مجازی داده نشده بود اما با این توانمندی حرفه آنها بسیار دشوارتر شد، به ویژه در مواردی که هجمه ای از حمله ها متوجه مشتریان روابط عمومی است. فقط تصور کنید اگر اولین صفحه نتایج جستجو حاوی محتوایی مخرب برای متشری باشد، چگونه می توانید اعتبار او را بازگردانید.

 

·        اهمیت روابط عمومی اینترنتی

چرا کسب و کارها و افرادی که می خواهند در جهان مدن موفق شوند نمی توانند بدون بهره گیری از روابط عمومی اینترنتی از عهده آن برآیند و این حقیقت به راحتی از مثال «آنتی-کمپین» بر می آید. این می تواند یک حادثه ناگوار باشد و یا یک طرح دقیق از یک رقابت غیر اخلاقی. اما بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی پشت سر این ماجرا قرار گرفته و چرا، برگزاری کمپین های منفی می تواند اثرات مخربی بر شهرت عمومی شرکت و یک فرد داشته باشد. ریسک تبلیغات منفی، تنها دلیل اینکه روابط عمومی اینترنتی به طور فزاینده ای مهم می شود نیست.

 

اینترنت اثری اساسی بر افکار مردم در تصمیم گیری و به ویژه در زمانی که آنها در مورد موضوعی شک دارند، دارد. برای مثال، بگذارید بگوییم جو مشکلاتی در مورد انتخاب کرم صد آکنه دارد. او موتور جستجو را باز می کند و نگاهی به اطلاعاتی در مورد کرم ها می اندازد و با توجه به آن خرید خود را انجام می دهد. او به احتمال زیاد عوامل مختلفی را از جمله قیمت و نظرات دیگر افراد توجه می کند اما قطعا تصمیم او تا حد زیادی ناشی از اطلاعاتی می شود که او در مورد یک کالای ویژه از طریق اینترنت دریافت کرده است. و اگر او اطلاعات کمی درباره اینکه کالای مورد نظرش چه فوایدی دارد داشته باشد، یا اینکه نتواند به سرعت به اطلاعات مورد نظرش در موتورهای جستجو دست پیدا کند، احتمال زیادی وجود دارد که از خریدن پشیمان شود.

 

به منظور تشویق جو به اینکه حداقل کرم شما را بخرد، او به اطلاعات دقیق، قابل اعتماد و به روز در مورد کالا و شرکت شما نیاز دارد و این تنها از طریق روابط عمومی اینترنتی به دست می آید.

[گفتنی است روابط عمومی اینترنتی یکی از آن عناوینی است که در طول تاریخ روابط عمومی مورد تجدید نظر قرار گرفته است و به طور مشخص روابط عمومی اینترنتی امروز با تعبیری که در ابتدای حضور شبکه های وب و اینترنت از آن می شد تا حد زیادی متفاوت است.

 

روابط عمومی در خط سیری که از روابط عمومی الکترونیکی شروع شده با گذر از روابط عمومی دیجیتال، روابط عمومی آنلاین به روابط عمومی اینترنتی می رسد، اما این مفهوم به هیچ عنوان مفهوم نهایی شده روابط عمومی بعلاوه تکنولوژی نیست، چراکه روابط عمومی با ورود شبکه های اجتماعی وارد عرصه روابط عمومی سایبر می شود که نوع عالی آن روابط عمومی مجازی است که در این روابط عمومی واحد فیزیکی روابط عمومی جمع می شود و تنها در فضای مجازی چیزی را به نام روابط عمومی مشاهده می کنیم.

 

روابط عمومی اینترنتی در سال 2012 مورد بازنگری قرار گرفت و به حوزه موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها اختصاص داده شد. حوزه ای به نام سئو پی آر که نام دیگر آن همان روابط عمومی اینترنتی است و این آخرین استفاده ای است که جامعه جهانی روابط عمومی از واژه روابط عمومی می کند.

 

جوئل لی دن به نظر بسیاری از اهالی روابط عمومی در جهان، پدر سئو پی آر یا همان روابط عمومی اینترنتی است که مشاور دولت امریکا و رژیم اشغالگر قدس برای توسعه و بسط اقتدار رسانه ای آنها در حوزه اینترنت فعالیت می کند.- مترجم]

 

منبع: http://www.ipr.org.uk/public-relations-and-the-internet.html

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد