شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| شاید این سوال را از خودتان پرسیده باشید، چه عواملی باعث می شوند که در کمپین روابط عمومی موفق شوید؟ آیا پرستیژ یک شرکت روابط عمومی راز موفقیت آن است؟
وقتی بسیاری افراد به موفقترین کمپینهای روابطعمومی که در سالهای اخیر رخ دادهاند مینگرند، در مییابند که پرستیژ شرکتها و آژانسهای روابطعمومی به موفقیت کمپینهای روابطعمومی منجر میشود. یک شرکت روابطعمومی لایق و باتجربه برای موفقیت کمپین روابطعمومی فوقالعاده مهم به نظر میرسد. اما پرستیژ یک شرکت روابطعمومی الزاما به معنای تضمین موفقیت کمپین روابطعمومی نیست. موفقیت هر کمپین روابطعمومی وابسته به برنامهریزی و اجرای دقیق آن است.
• بهترین کمپین های روابط عمومی اهداف واقع گرایانه دارند
همچنان که صاحبان کسب و کار اهداف، آمال و مقاصد خود را می دانند باید آنها را برای کسانی که قرار است کمپین را برایشان برگزار کنند به درستی تبیین نمایند تا بتوانند مسیر صحیح برای رسیدن به آن اهداف را پیدا کنند.
اهداف باعث می شوند که جهت هایی برای رسیدن به آنها به برگزار کنندگان کمپین داده شود و با نگاه به دستاوردها و مقایسه با اهداف می توانیم ارزیابی منطقی از میزان پیشرفت به دست آوریم.
برترین کمپین های روابط عمومی هدف مدار هستند. آنها پیرامون اهداف واقع گرایانه و ویژه روابط عمومی شکل می گیرند و شامل اعمال و استراتژی های مناسب و آسان برای اندازه گیری می شوند. این استراتژی ها مطمئن می سازند که این اهداف قابل دستیابی در چارچوب زمانی مشخصی می باشند.
• طرح ها و تحقیقات موفقیت را قطعی می کنند
تحقیق و برنامه ریزی، بنیان های حیاتی برای هر استراتژی یا کمپین موفق هستند و کمپین روابط عمومی از این قاعده مستثنی نیست. بهترین کمپین روابط عمومی تصادفی اتفاق نمی افتد؛ آنها با دقت و توسط طرح های دقیق برای رسیدن به اهداف واقع گرایانه برنامه ریزی شده اند.
یک کمپین روابط عمومی موفق، کمپینی است که از مراحل دقیق و مبتنی بر نیازهایی تشکیل شده است که می توان با آنها به اهداف مورد نظر رسید؛ آن کمیپین ها به سوالات ویژه ای از قبیل اینکه «ما قرار است با چه کسی ارتباط برقرار کنیم و بهترین راه برای انجام این کار چیست؟» پاسخ می دهند. همچنین برنامه ریزی دقیق در یک کمپین روابط عمومی موفق باید به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته باشند و شامل ارزیابی های مناسبی باشند که نتایج قطعی به همراه دارند.
• کمپین های موفق روابط عمومی منعطف و پاسخگو هستند
انعطاف پذیری راهی طولانی برای کمک به کسب دستاوردهای کسب و کار و رسیدن به آمال ها و اهداف آنهاست، بنابراین این حس ایجاد می شود که بهترین کمپین های روابط عمومی شامل دو کیفیت مهم هستند.
یک کمپین روابط عمومی در صورتی که به دقت طراحی شده باشد رشد و توسعه پیدا می کند، در غیر این صورت حتی با بهترین کمپین های روابط عمومی، اگر دقت را در اجرا را فراموش کنیم هنوز امکان وجود نتایج فاجعه آمیز وجود دارد. برای اطمینان از موفقیت کمپین های روابط عمومی نیاز دارید که به دقت مراحل خاصی را در اجرای برنامه نظارت کنید، به این وسیله کسب و کار می تواند دریابد چه چیزهایی کار می کند و چه چیزهایی کار نمی کند و با این آگاهی تغییرات ضروری را برای کسب اطمینان از جهت گیری مناسب کمپین اعمال کند.
• کمپین های خوب روابط عمومی برای هر کسب و کاری متفاوت هستند
هیچ فرمول واحدی برای ایجاد و اجرای یک کمپین روابط عمومی که بتوان با اطمینان نسبت به موفقیت آن اعتماد کرد، وجود ندارد. کمپین موفق روابط عمومی برای هر کسب و کاری متفاوتند؛ تنها به این خاطر که یک کمپین در یک جا موفقیتی را به دست آورده است، الزاما به این معنا نیست که در سایر شرایط نیز موفق شود.
کمپین موثر روابط عمومی در دسترس تمام کسب و کارها قرار دارند، مهم نیست که کوچک هستند یا بزرگ.
منبع: www.quotebean.co.uk
http://en.shara.ir
|