شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان در یازدهمین جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران موفق به کسب دو رتبه کشوری در بین صدها روابط عمومی ارگانهای دولتی و خصوصی شد و لوح تقدیر خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد
به گزارش شارا، در مراسمی که روز چهارشنبه در محل مرکز همایشهای وزارت خارجه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، یوسفعلی منیری، مدیر روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان، لوح روابط عمومی برتر را از دکتر علی جنتی دریافت کرد.
کسب رتبه اول در بخش بهترین ارتباط رسانهای در سطح ملی و نیز کسب رتبه سوم در بخش بهترین کتاب روابط عمومی در سطح ملی به روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری میزان تعلق گرفت.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم تاکید کرد: مدیران اداری، سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی باید تلاش کنند روابط عمومی به جایگاه اصلی خود برسد.
وی گفت: روابط عمومیها علاوه بر تخصص نیاز به خلاقیت و ابتکار دارند امری که تاکنون از نظر مدیران مغفول مانده و باید با حمایت، روابط عمومی را در رسیدن به جایگاه اصلی آنها یاری دهند.
وی گفت: روابط عمومی نباید تنها به اتاق خبر، اتاق تبلیغات و یا نقش نهادی ارشادی و مذهبی را ایفا کننند بلکه در کنار همه اینها باید مرکزی برای گسترش و ارتقای فرهنگ، اخلاق و هویت ارتباطات مردمی، پژوهش و تحقیق باشند و نقش مهم خود را در حوزه ارتباطات مردمی تحقیق و پژوهش و اطلاع رسانی نیز ایفا کنند.
پروفسور سیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران نیز در این مراسم روحیه سازگاری و مثبت نگری را شاکله اصلی کار در روابط عمومیها ذکر کرد و در بحث خود با عنوان روابط روابط عمومی یکپارچه افزود: روابط عمومی یکپارچه یعنی روابط عمومی که واقع گراست، ارتباطات بالنده با سازمان مطبوع خود و جامعه دارد و دروغ نمیگوید، روابط عمومی یکپارچه یعنی شبکهای نمودن و ترکیب کردن تمام فعالیتهای یک سازمان در جهت پیشرفت و تعالی اهداف متعالی خود دارد.
استاد دانشگاه تهران که سالها در آمریکا و انگلیس مشغول تحصیل و تدریس بوده است، روابط عمومی را رکن دوم سازمانها ذکر کرد و گفت: اکنون فضای مجازی همه چیز بشریت را تحت و الشعاع خود قرار داده، ثبت ۱۱۲ میلیارد ایمیل در روز و وجود ۵/۲ میلیارد کاربر اینترنت در جهان باید روابط عمومیها را از وضعیت فعلی خارج کند.
وی گفت: روابط عمومی یکپارچه روابط عمومی است که منافع مشتری و سازمان را نمایندگی میکند و در جایگاه عدالت و کیفیت اجرای عدالت قرار گرفته است. وی وظیفه مهم روابط عمومی یکپارچه را پیشرفت سازمان، سهامداران، مشتریان و تضمین سلامت و سعادت جامعه بیان کرد و از مدیران دستگاهها خواست در جهت اهداف سازمانی به مدیران روابط عمومی کمک کنند.
در این مراسم که به مدت دو روز برگزار شد مسائل مختلفی از قبیل حوزه ارتباطات و بازاریابی، حوزههای انتشارات و روابط رسانهای، حوزه پژوهش و روابط عمومی دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران یازدهمین جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران قرائت شد و تاکید شد روابط عمومی کشور باید در جهت آموزش علمی و کاربردی و همچنین استفاده هرچه بیشنر از توانمندیهای حرفهای و کارشناسی تشکلهای بخشی و خصوصی اقدام نمایند.
مهدی باقریان دبیر جشنواره و رئیس موسسه کارگزار روابط عمومی نیز با اشاره به آثار رسیده به جشنواره امسال و روند رو به رشد آن نسبت به سالهای گذشته افزود کارهای عرضه شده از استانها به مراتب یهتر و با کیفیت بهتری نسبت به پایتخت در جشتواره امسال ظهور داشت.
در حاشیه: در مراسم یازدهمین جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران نشان عالی سفیر فرهنگی بر سینه دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تامین نخستین شورای عالی سیاستگزاری روابط عمومی در وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش بست که این مهم میزان نگرش مدیران ارشد سازمانها را نسبت به روابط عمومی و جایگاه آن اشکارتر میکند.
• دراین مراسم جایزه بین المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران به پروفسور سعید رضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
• راه اهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت پالایش نفت تهران، روابط عمومی وزارت اطلاعات و فن آوری اطلاعات، شرکت پست، مدیر مسئول روزنامه شرق و... از جمله دریافت کنندگان رتبههای برتر روابط عمومیهای ایران بودند.
|