درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8321صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 15 دی 1392 - 22:26
در گفت وگو با مدیر روابط عمومی معاونت صدا: رادیو هنر هشتم دوباره متولد می شود
آنچه که تاکنون از گفتگو با استادان و صاحب نظران عرصه  روابط عمومی  کشور برداشت می شود نقش کمرنگ "صدا­­وسیما" در ترویج دانش روابط عمومی و ابعاد ارتباطی آن چه در سطح ارتباطات میان فردی و چه در سطوح ساختاری و سازمانی است. و این در حالی است که نگرش عمومی در میان فعالان این حوزه نشان از آن دارد که صداوسیما که کماکان به عنوان پر مخاطب ترین و تأثیرگذار ترین رسانه ارتباط جمعی در کشور شناخته می شود
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه که تاکنون از گفتگو با استادان و صاحب نظران عرصه  روابط عمومی  کشور برداشت می شود نقش کمرنگ "صدا­­وسیما" در ترویج دانش روابط عمومی و ابعاد ارتباطی آن چه در سطح ارتباطات میان فردی و چه در سطوح ساختاری و سازمانی است. و این در حالی است که نگرش عمومی در میان فعالان این حوزه نشان از آن دارد که صداوسیما که کماکان به عنوان پر مخاطب ترین و تأثیرگذار ترین رسانه ارتباط جمعی در کشور شناخته می شود می تواند با برنامه ریزی مناسب، و بر اساس اصول دانش ارتباطات و روابط عمومی الگوهای ارتباطی اثربخش را در جامعه ترویج نموده و در نتیجه از بسیاری از معضلات جامعه که ناشی از ضعف روابط عمومی و تضعیف ساختارهای ارتباطی است جلوگیری نماید. البته طی سالیان گذشته تلاش هایی (هرچند اندک) در این خصوص صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به برنامه "هنر هشتم" که طی سال های 84 تا 90 از رادیو فرهنگ پخش می­شد اشاره کرد. این برنامه که با مدیریت"علی اکبر خدابخش" مدیر روابط عمومی "معاونت صدا"هر هفته دوشنبه ها و با هدف تعامل هرچه بیشتر میان سازمان ها و نهادهای مختلف کشور با جامعه و مخاطبان پخش می شد، مسائل مختلف روز را از دیدگاه روابط عمومی و طی برگزاری میزگردهایی مورد بررسی قرار می داد.

در همین رابطه و پس از انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر اینکه برنامه هنر هشتم به زودی فعالیت های خود را از سر می گیرد؛ ماهنامه روابط عمومی گفت و گویی  با علی اکبر خدابخش مدیر این برنامه ترتیب داد که شرح آن را در ادامه خواهید خواند.

 

جناب آقای خدابخش؛ ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار «ماهنامه روابط عمومی» قرار دادید، در ابتدا بفرمایید که برنامه رادیویی هنر هشتم اصولاً با چه هدفی راه اندازی شد.

از آنجا که صداوسیما به عنوان یکی از نهادهای اصلی ارتباطی و اطلاع رسانیکشور است و در بین بین از رسانه های ارتباط جمعی متنوع و متکثری نیز بهره می برد، لذا ضروریست که با مردم و مخاطبان، پیوست های عمیق ارتباطی برقرار نموده و شرایطی ایجاد کند که موانع ارتباطی میان مسئولین و مردم به گونه ای شایسته برطرف گردد.از این حیث معاونت صدا نیز به سهم خود در پی یافتن و پر کردن خلأ های ایجاد شده در این رابطه بود و پس از کارشناسی متعدد طرح راه اندازی برنامه هنر هشتم به منظور پوشش عملکرد و تمرکز فعالیت های دستگاه­های اجرایی کشور با محوریت گزارش دهی روابط عمومی وزارتخانه ها،سازمانها و دستگاه های دولتی و همچنین ترویج فرهنگ پاسخگویی و توسعه فرهنگ ارتباطات ارائه گردید. البته در بدو امر با مخالفت­هایی نیز مواجه شدیم، زیرا در این برنامه به بحث­های انحرافی و مسائل مالی توجهی نمی شود و تنها هدف کمک به اعتلای فرهنگ روابط عمومی کشور و همراهی با دولت در اهتمام به توسعه ادبیات تعامل گرایانه و نیز کمک به تقویت جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها بود. اما با تمام مخالفت ها، از برنامه دفاع شد و توانستیم چندین سال و به صورت پیاپی برنامه را به پیش ببریم.

 

 خاطرتان هست که نخستین برنامه "هنر هشتم"به چه موضوعی اختصاص داشت؟

در نخستین برنامه از آقای «جواد قاسمی»رئیس انجمن روابط عمومی ایران دعوت کردیم؛ و موضوع برنامه هم (به نظرم) جایگاه و ضرورت روابط عمومی در میان سازمان های کشور بود. در برنامه های بعدی هم از مرحوم جبل عاملی، ناصر بزرگمهر،هوشمند سفیدی، مجتبی اعلایی، عباس خالد نژاد، میرزابابا مطهری نژاد، اکبر نعمت اللهی، خسرو رفیعی، فرهاد سپه رام و سایر اساتید و فعالان حوزه روابط عمومی کشور دعوتبه عمل آمد تا در خصوص مفاهیم پایه ای روابط عمومی و همچنین مشکلات و موانع پیش روی آن در کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

آیا آماری از تعداد مخاطبان و شنوندگان برنامه هنر هشتم را در اختیار دارید؟

این برنامه یک ساعت زمان داشت و مخاطبان آن بیشتر فعالان حوزه روابط عمومی بودند. در ابتدا چون در خصوص برنامه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته بود متأسفانه مخاطبان زیادی نداشت؛اما پس از چندماه و با تدابیری که در خصوص فرآیند تبلیغات و اطلاع رسانی این برنامه در نشریات کثیرالانتشار و همچنین از طریق بروشورهایی که در سطح وسیعی توزیع گردید بود رفته رفته بر تعداد مخاطبان افزوده شد.

 

برای این برنامه چه بخش هایی در نظر گرفته شده بود؟

در این برنامه در رابطه با عملکرد نهادها،سازمانها،ادارات و وزارت خانه ها صحبت می شد و انتقادات و پیشنهادات مردمی نیز از طریق گزارشگر مستقر در محل ادارات ارائه می گشت. اما پس از نام­گذاری سال های مختلف توسط «مقام معظم رهبری»، رویکرد برنامه نیز به سمت و سوی مفهوم نام گذاری سال حرکت کرد و نحوه عملکرد سازمانها و ادارات در ابعاد اطلاع رسانی و با تاکید بر عنوانسال مورد نظر، بررسی و مورد واکاوی قرار می گرفت.

 

آیا علاوه بر پخش رادیویی، محتوای برنامه ها از طرق دیگری نیز در جامعه منعکس می­شد؟

ضمن پخش برنامه رادیویی، با همکاری دانشجویان رشته روابط عمومی و ارتباطات مطالب برنامه جمع آوری و پیاده سازی می­شد که در نظر است این مطالب -با توجه به کمبود کتاب هاب آموزشی در حوزه روابط عمومی- در چند جلد کتاب با عنوان هنر هشتم به چاپ برسد.

 

چه مسئولیت تیم کارشناسی و مدیریت محتوای برنامه ها بر عهده چه کسانی بود؟

برنامه متشکل از یک تیم کارشناسی بود که اعضای آن را همکاران خود سازمان و اساتید و کارشناسانی از خارج از سازمان به عنوان مشاور برنامه تشکیل می دادند. این افراد بر اساس اهداف اصلی برنامه یعنی ترویج فرهنگ پاسخگویی در میان دستگاه های دولتی، ارائه گزارش شفاف از عملکرد وزارتخانه ها و سازمانها،پیگیری انجام به موقع وعده های مسئولان،تحلیل برنامه های اجرایی و ارتباطی سازمان ها جهت روشن شدن اذهان عمومی و تقویت رضایت متقابل میان سازمانها و مخاطبان؛ حرکت کرده و پیشنهاداتی را جهت دعوت از مسئولین، کارشناسان و تحلیلگران ارائه می دادند.

 

-شنیده ها حاکی از این است که در نظر دارید مجدداً برنامه «هنر هشتم» راه اندازی کنید. در سری دوم این چه تغییراتی صورت خواهد گرفت؟

بله،پیش بینی شده است که سری جدید برنامه هنر هشتم طی روزهای های آتی، و همچون گذشته به صورت هفته ای یک­بار آغاز به کار کند. البتهدر نظر است در سری جدید برنامه، با توجه به پیشرفت های ایجاد شده در تکنولوژه های ارتباطی و روابط عمومی، استراتژی های جدیدی نیز در برنامه هنر هشتم و با توجه به نیاز روز جامعه روابط عمومی به اجرا درآید

ماهنامه روابط عمومی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد