شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی به ظاهر واژهء روشنی است ، اما اغلب در هنگام تعریف آن، چالش های بزرگی به میان می آید.
برقراری ارتبط با مخاطبان برای ایجاد تعامل با آنها، شاید تعریف کوتاهی از روابط عمومی باشد . اما همین که در سال های اخیر واژه علم در کنار روابط عمومی قرار گرفته است، نشان می دهد که تعاریف چند کلمه ای، هرگز نمی تواند حق مطلب را ادعا کند. روابط عمومی در جهان امروز، یک علم است و خاصیت علوم هم نامحدودی و توسعه پذیری است.
هر مجموعه ای که با همکاری تعدادی از افراد به تولید یا ارائه خدمات اشتغال دارد، به طور طبیعی به جامعه خدمت می رساند و جمعیت را بهره مند می سازد.
اگر مخاطبان این مجموعه ها با آن آشنایی نداشته باشند و ساز و کار آن را نشناسند و نتوانند نظرات تعاملی خود را به آن مجموعه منتقل کنند ، کمبود روابط عمومی به معنای صحیح اش نمایان می شود.
روابط عمومی ها موظفند رسانه هایی را تعریف کنند و به شیوه هایی مناسب با مخاطبان به گفت و گو بنشینند و در قالب ارائه گزارش هایی از عملکرد و نحوی خدمت رسانی، مجموعه خود را به مخاطبان معرفی کنند. روابط عمومی ها موظفند تعامل و گفت و شنودی همیشگی با مخاطبان برقرار سازند و نظرات انها در مورد کم و کیف خدماتی که ارائه می دهند جویا شوند و به بخش های مقتضی انتقال دهند. روابط عمومی ها موظفند که همچون پلی در میان خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان قرار گیرند و در رهگذر تعامل با مشتری، در توسعه و رونق کسب و کار مجموعه خود نقش افرینی کنند.
سرویس ارتباطات در سایت خبری – تحلیلی پارسینه به این دلیل راه اندازی شده است که خبرهای مرتبط با حوزه روابط عمومی را انعکاس دهد و در این رهگذر، در توسعه و گسترش علم و روابط عمومی بکوشد. در این سرویس، به تمامی مباحث مرتبط با حوزه روابط عمومی پرداخته خواهد شد و از آنجا که تبلیغات بخشی جدا نشدنی از علم روابط عمومی است، به این موضوع به طور مبسوط پرداخته خواهد شد.
روابط عمومی برتر، با توجه به کم و کیف فعالیت هایشان، هر ماه در این سرویس معرفی خواهند شد. تبلیغات برتر نیز در مدیاهای مختلف، اعم از تلوزیونی، محیطی و ...به طور ماهانه به بحث و بررسی گذاشته خواهند شد و معرفی می گردند.
این، گام نخست است. فعالان و علاقه مندان حوزه روابط عمومی و تبلیغات در دمیدن به این شعله آرام، ما را یاری خواهند کرد.
http://www.parsine.com/fa/news/175061
|