درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 بهمن 1401 - 11:11   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص

  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حکایت روابط‌عمومی‌ها، سنگ زیرین آسیا/ مگر اسباب بزرگی همه آماده شود
  نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مردم خبر زده شده‌اند!
  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص
  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند
  معتبرترین برندهای سال 2022
  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ
  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد
  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد
  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8181صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 7 دی 1392 - 12:29
یکپارچگی روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی
اگرچه یکی از ویژگی های دنیای مدرن تخصصی شدن فعالیت ها است، اما یکی دیگر از روندها، یکپارچه شدن تخصص ها و نزدیکی آنها به همدیگر است. این بدین معناست که برخی از رشته های تخصصی برای انجام فعالیت های سازمان به تنهایی کافی نیست و باید بخش های دیگر نیز به طور مشخص در فعالیت ها هماهنگ باشند و حتی در بسیاری از آنها مشارکت کنند.
  

یکپارچگی روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سردبیر شارا- اگرچه یکی از ویژگی های دنیای مدرن تخصصی شدن فعالیت ها است، اما یکی دیگر از روندها، یکپارچه شدن تخصص ها و نزدیکی آنها به همدیگر است.


این بدین معناست که برخی از رشته های تخصصی برای انجام فعالیت های سازمان به تنهایی کافی نیست و باید بخش های دیگر نیز به طور مشخص در فعالیت ها هماهنگ باشند و حتی در بسیاری از آنها مشارکت کنند.


مرگ سئو و ادغام آن در سئو پی آر
در روند یکپارچه شدن فعالیت ها، سال 2013 شاهد یکپارچه شدن فعالیت های روابط عمومی و سئو بودیم که پیش تر دو حوزه تخصصی کاملا متفاوت و جدا بودند. اما امروز حوزه سئو پی آر، در بسیاری از سازمان ها به عنوان یک واحد سازمانی تعریف شده است.


مرگ بازاریابی محتوا، یکپارچگی بازاریابی محتو در سئو پی آر
در امتداد این روند، بازاریابی محتوا را می بینیم که فعالیت های خودش را بر روش هایی که بتوان از طریق نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو، مشتریان را به سمت سایت فروش هدایت کرد، متمرکز کرده بود. امروز با ورود سئو به روابط عمومی، بازاریابی محتوا نیز مرگ را تجربه کرده است.


در واقع بازاریابی محتوا امروز بخشی از سئو پی آر است و بررسی آن بدون بررسی سئو پی آر ناقص خواهد بود.


سازمان های زیادی در دنیا بخش بازاریابی محتوا را حذف کرده اند و این بخش در سئو پی آر ادغام شده است.


البته برخی سازمان ها نیز هنوز بخش روابط عمومی، سئو و بازاریابی را در کنار هم دارند، اما فعالیت های این سه بخش به طرز چشمگیری در هم تنیده شده، به نحوی که حضور کارکنان این بخش ها در یک سالن ضروری است.


مرگ تبلیغات و ظهور روابط عمومی
اگرچه در سال های گذشته بارها از مرگ تبلیغات سخن به میان آمده است، اما تبلیغات همچنان بخش ثابت تمام سازمان ها تجاری در دنیاست. اما روندهایی در خصوص پیوستن تبلیغات به روابط عمومی وجود دارد. یعنی روابط عمومی در کنار تبلیغات فعالیت های یکپارچه ای را انجام دهد.


چالش های فراروی یکپارچگی
یکپارچگی اگرچه باعث ایجاد سینرژی شده و بسیاری از موازی کاری ها را از بین می برد، اما از نظر تفاوت اهداف، چالش های فراوانی را پیش روی روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات قرار می دهد.
اساسا ذات روابط عمومی با تبلیغات و بازاریابی متفاوت است. روابط عمومی تلاش خود را بر ایجاد تعادل میان خواست مشتریان، سازمان و کارکنان قرار می دهد، اما در بازاریابی هدف نهایی فروش است و در تبلیغات نیز همین هدف پی گیری می شود.


لذا این ادغام و یکپارچگی در روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی باعث ایجاد چند هدفی در واحد روابط عمومی می شود و از آنجا که این اهداف گاهی بر خلاف و در تضاد با همدیگر هستند، نمی تواند برای واحد روابط عمومی پیش برنده باشد.


شاید این مساله سبب شود که نگاه مردم نسبت به واحد روابط عمومی نیز تغییر کند و نقش متعادل کننده روابط عمومی نیز از او گرفته شود.
بنابراین به نظر می رسد، سازمان هایی که این سه واحد را در ارتباط با هم نگاه داشته و فعالیت های جداگانه و یکپارچه ای را برای آنها تدارک دیده است، موفقیت بیشتری در دریافت اهداف سازمانی بدست خواهد آورد.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به معاون روابط‌عمومی بیمه مرکزی ایران


  بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید بازمی‌گردند


  روزنامه خراسان: بازگشت اینستاگرام؛ شاید هرگز!


  هوش‌ مصنوعی هشت سیگنال‌‌‌ مشکوک از ستاره‌ها کشف کرد


  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد


  اپل آی‌پد تاشو و مجهز به امکانات جدید را عرضه می‌کند


  معتبرترین برندهای سال 2022


  سامسونگ مشکل بزرگ اسمارت‌فون‌ها را حل کرد!


  عطش پایداری برای قانونی کردن فیلترینگ


  اقتدار بین المللی با تولید فولادهای خاص


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد