درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8108صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 3 دی 1392 - 18:00
هدف اصلی کنفرانس، ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط عمومی یکپارچه» است
گفتگوی اختصاصی با دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی کنفرانس: - اگر عناصر مختلف روابط عمومی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری را به مثابه اجزائی جدا از همدیگر و غیر مکمل با یکدیگر نگاه کنیم نوعی از روابط عمومی خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جزئی نگر و غیر توسعه ای» نامید و اگر به عناصر روابط عمومی در حوزه های مختلف به عنوان یک کل واحد مرتبط،‌ پیوسته و مستمر با همدیگر نگاه کنیم قطعا یک رویکرد دیگری خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جامع و توسعه ای» نامید.
  

 اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  دکتر حسن بشیر،‌ دانشیار دانشگاه امام صادق (ص) و استاد ارتباطات بین الملل می باشند. وی دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران است که در روزهای 23 و 24 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد. با ایشان در مورد دهمین کنفرانس به صحبت نشستیم.


هدف از برگزاری دهمین کنفرانس روابط عمومی چیست؟
یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنفرانس های بین المللی روابط عمومی ایران، آشناسازی دست اندرکاران حوزه روابط عمومی با مسائل و رویکردهای علمی، آموزش های کاربردی، تحقیقات و تجربیاتی است که در این حوزه مهم ارتباطی انجام گرفته یا در حال انجام است.

دهمین کنفرانس نیز با همین رویکرد برگزار می شود. به همین دلیل یکی از موضوع های مهم این حوزه یعنی «روابط عمومی یکپارچه» در این کنفرانس بررسی خواهد شد. نگاه همگرا در این زمینه حائز اهمیت است. روابط عمومی در حقیقت یک بدنه منسجمی از ارتباطات است که تلاش می کند میان همه عناصر تاثیرگذار در آن روابط منطقی، مفید، صحیح، کارا و مؤثر ایجاد کند. کارگزاران روابط عمومی باید این حوزه ارتباطی و مفهوم روابط پیچیده میان عناصر مختلف این حوزه را بخوبی درک و عملیاتی سازند. به همین دلیل است که سعی شده مسائل و رویکردها و مطالب مهم این حوزه توسط اساتید، محققان و کارگزاران در این کنفرانس به شکل سخنرانی و میزگرد مطرح شوند.


 تاکنون در سه کنفرانس قبلی روابط عمومی دبیر کمیته علمی بودید، بنظر شما چه دست آوردهایی تا کنون به دست آمده اند؟
همه اهداف کلان برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را می توان در یک جمله خلاصه کردن «ارتقای علمی و کاربردی روابط عمومی در حوزه های نظری، عملی، مدیریتی و کارشناسی است». به عبارت دیگر، کنفرانس بین المللی روابط عمومی در تلاش است که ارتقای روابط عمومی را در چهار حوزه مهم در داخل کشور مورد توجه قرار دهد:


(1) ارتقای نظری: به معنای ارتقای علمی، نظریه پردازی، معرفت شناسی، فلسفه و تحلیل می باشد. در این زمینه تلاش شده است که هم از دانشگاه های مختلف و هم از نمایندگان آنها و هم از اساتید و محققان و کارشناسان برجسته این حوزه درخواست شود که مشارکت جدی با کنفرانس داشته باشند و تلاش نمایند تولیداتی در این زمینه داشته باشند. در این زمینه می توان گفت یکی از محصولات این کنفرانس، ارائه سخنرانی های علمی، چاپ کتاب ها، انتشار مقالات، مصاحبه های علمی، انتشار مجله روابط عمومی الکترونیک و برگزاری کارگاه های مختلف علمی و کاربردی است.


(2) ارتقای کاربردی:‌ حوزه روابط عمومی علاوه بر داشتن جنبه های علمی و نظری، به شدت یک حوزه کاربردی و عملیاتی است. ارائه تجربیات گوناگون، بررسی راه های ارتقای عملی، شناخت شیوه های تقویت ارتباطات سازمانی، آشنایی با روش های اخلاقی برای توسعه ارتباطات مردمی و غیره تنها بخشی از حوزه مرتبط با ارتقای کاربردی روابط عمومی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می شود و به نظر می رسد تاکنون توانسته است طیف وسیعی از تجربیات عینی و عملی در این زمینه را پوشش دهد که به شدت می تواند راه گشای عملی و کاربردی کارگزاران روابط عمومی در سطح کشور باشد.


(3) ارتقای مدیریتی: روابط عمومی یک حوزه مهم وابسته به مدیریت پیام و اطلاع رسانی است. در اینجا وقتی از مدیریت سخن گفته می شود منظور دو نوع مدیریت است. یکی مدیریت مستقیم سازمانی که در ساختار روابط عمومی آشکار می شود و به شدت به درجه فهم و علاقمندی به حوزه روابط عمومی به عنوان کانالی مطمئن و مفید برای گسترش روابط مختلف میان سازمان و مردم است بستگی دارد و دومی حوزه مدیریت پیام است که یک رویکرد محتوایی است.

به عبارت دیگر، مدیریت سازمان روابط عمومی، نیازمند فهم صحیح ساختار،‌ تشکیلات، عوامل و روابط درونی سازمان است که عمدتا حوزه سخت افزاری روابط عمومی را تشکیل می دهد. علاوه بر آن مدیریت نرم افزاری و محتوایی روابط عمومی نیز به شدت نیازمند درک صحیح از محتوای پیام، زمان بندی مناسب برای طرح پیام، مکان شناسی برای گسترش روابط، تحلیل وضعیت و موقعیت برای اطلاع رسانی و غیره است که این مدیریت نیز تاکنون به شکل های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مسائل و حیطه های مختلف آن مورد توجه قرار گرفته است و به نظر می رسد که کنفرانس دیدگاه های مختلف را در این زمینه هم از منظر عملی و هم از منظر مدیران تجربی منعکس کرده است.


(4) ارتقای کارشناسی:‌ ارتقای کارشناسی ناظر به ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی در میدان عمل است. انعکاس تجربیات کارگزاران، نقد عملکردها، ارائه راه ها و شیوه عملیاتی در حوزه های مختلف، ارزیابی اقدامات، ارائه گزارشات سازمانی، پشنهاد چگونگی ارتباط بیشتر میان کارگزاران برای انتقال تجربیات و امثالهم تنها بخشی از مواردی است که تاکنون در این زمینه در کنفرانس های مختلف مطرح شده اند.
البته به نظر می رسد که کنفرانس هنوز در نیمه راه مباحث مربوط به این حوزه وسیع است و باید در آینده مباحث زیاد دیگری در این رابطه را مورد توجه قرار دهد که بحمد ا... با همکاری اساتید،‌ محققان،‌ مدیران و کارگزاران روابط عمومی این مهم می تواند بخوبی محقق شود.


کمیته علمی دهمین کنفرانس با کمیته های علمی قبلی چه تفاوتی دارند؟
در کنفرانس های قبلی عمدتا نمایندگان دانشگاه ها حضور داشتند با تعداد کمی از مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی. در این کنفرانس تلاش شده است که بیشترین تعداد از نمایندگان دانشگاه ها،‌ اساتید مختلف،محققان و کارشناسان زبده و متخصص در این زمینه حضور داشته باشند تا بتوانیم به یک جمع بندی مناسب در تصمیمات انجام شده در زمینه های مرتبط برسیم. به همین دلیل در سال جاری شاهد حضور نمایندگان بیشتری از دانشگاه های داخل و خارج کشور هستیم،‌ همچنین شاهد مشارکت اساتید مختلف با ظرفیت های خود و نیز کارشناسان و محققان مرتبط هستیم.


یکی از اهداف مهم کنفرانس در آینده نیز گسترش این مشارکت است که البته در قالب کمسیون های مختلف خواهد بود تا بتوان به جوانب مختلف روابط عمومی پرداخته شود. به نظر می رسد با استقبالی که دانشگاه ها، اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی در این زمینه داشته اند شاهد گسترش مشارکت آنان در این حوزه مهم ارتباطی در آینده باشیم. آنچه که در این زمینه علاوه بر نتایج مثبتی که می تواند در برگزاری کنفرانس ها داشته باشد،‌ اصل ایجاد هماهنگی،‌ همفکری،‌ همدلی و همسوئی در حوزه روابط عمومی میان اقشار علمی و دانشگاهی است که بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به نتایج مهمی در سطح کشور برای توسعه این رشته علمی و کاربردی داشته باشد.

 

اخیرا در اولین جلسه کمیته علمی دهمین کنفرانس روابط عمومی بیش از 30 نفر از اساتید برجسته، نمایندگان دانشگاه ها، مدیران و کارشناسان روابط عمومی حضور داشتند و ضمن همفکری و مشورت با همدیگر به نتایج مهمی رسیدیم که البته نیازمند پیگیری می باشند که عملی شوند. با توجه به ایمانی که در همه این همکاران دیده می شود، امیدوارم که در این راه موفق خواهیم شد.


آیا سخنرانان تعیین شده اند و محورهای سخنرانی در کنفرانس مشخص شده است؟
یکی از مهمترین اقدامات مرتبط با دهمین کنفرانس روابط عمومی، تاکید بر سخنرانی های عمیق تر و کاربردی تر برای تشریح مفهوم و کارکردهای «روابط عمومی یکپارچه» است. به همین دلیل تعدادی از سخنرانان را خواهیم داشت که تلاش شده است سخنرانی های آنان در این حوزه شامل توضیحات لازم و مفید و با جهت گیری آموزشی، کاربردی و تجربی باشد. به عبارت دیگر، تلاش می شود که به اندازه کافی همانند کنفرانس های قبلی از ذهنیت گرایی در این زمینه دور شویم و به شکل عملیاتی و عینی به مسائل مربوط به روابط عمومی یکپارچه که یک رویکرد مهم در این حوزه است نگاه کنیم. به همین دلیل زمان بیشتری را برای هر سخنرانی اختصاص داده شده که همراه با سوال و جواب در حد مقدور خواهد بود. این سخنرانان عبارتند از:
دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز (آمریکا)  و مولف کتاب روابط عغمومی دو

 پروفسور علی‏ اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مولف کتاب روابط عمومی دو

 دکتر هادی خانیکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رییس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

 محمد تقی روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی- مطبوعاتی روزنامه ایران

 ک سرینیواسان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی روابط عمومی پرایم پوینت و بنیاد پرایم پوینت(هند)

 پروفسور سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران  

دکتر شهریار شفیعی سخنران و متخصص بازاریابی و برندسازی

پروفسور سیاوش کاویانی پدر علم مهندسی نرم افزار ایران

دکتر محمود محمدیان دکترای تخصصی مدیریت بازاریابی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی


 به نظر جنابعالی نتایج پیش بینی شدة این کنفرانس برای جامعه روابط عمومی کشور چیست؟
یکی از مهمترین پرسش های مطرح در حوزه روابط عمومی، چگونگی برقراری ارتباط با حوزه های مختلف کاربردی و عملیاتی این حوزه برای دست یابی به بهترین وضعیت ارتباطی است. این سوال از آنجا اهمیت می یابد که بدانیم، همه عناصر و عوامل مؤثر در روابط عمومی ارتباط منطقی، ارگانیک، پیوسته و مستمر با همدیگر دارند. این نگاه جامع تاثیرات فراوانی در شیوه طراحی، نحوه اجرا، روش تولیدات، راه های توزیع پیام و چگونگی اطلاع رسانی دارد.

 

اگر عناصر مختلف روابط عمومی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری را به مثابه اجزائی جدا از همدیگر و غیر مکمل با یکدیگر نگاه کنیم نوعی از روابط عمومی خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جزئی نگر و غیر توسعه ای» نامید و اگر به عناصر روابط عمومی در حوزه های مختلف به عنوان یک کل واحد مرتبط،‌ پیوسته و مستمر با همدیگر نگاه کنیم قطعا یک رویکرد دیگری خواهیم داشت که به آن می توان «روابط عمومی جامع و توسعه ای» نامید.

 

بدیهی است که نگاه یکپارچه و نگاه چند پارچه ای و چند تکه ای به روابط عمومی تاثیرات فراوانی روی نگاه ، عملکرد، تاثیرات و آینده نگری در این حوزه مهم ارتباطی خواهد داشت. یکی از اهداف این کنفرانس ایجاد فهم مشترک برای پذیرش ذهنی و عینی «روابط عمومی یکپارچه» است که این نگاه روابط عمومی را به عنوان یک سازمان جامع،‌ مرتبط، پیوسته، مستمر، پر تحرک، با انرژی مداوم و با آینده نگری کامل بداند و به دنبال این باشد که عناصر آن را با همدیگر در یک تعامل مؤثر، پیوند محکم، و تاثیرگذاری مداوم مورد پیگیری قرار دهد.


امیدواریم در این زمینه بتوانیم این رویکرد مهم را از دیدگاه های مختلف، علمی، عملی، کاربردی و تجربی در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به نتایج مطلوب دست یابیم که انشاء‌ ا.. این هدف با کمک جدی و مؤثر همه شرکت کنندگان در این کنفرانس محقق خواهد شد.
 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد