
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لین ستین- همانطور که در سال 2013 به پایان خود نزدیک می شود، وقت آن رسیده است که کارگزاران روابط عمومی از فعالیت های تکراری دیوانه کننده معمول خود دست بکشند تا بتوانند از چگونگی گذران سال گذشته توشه برگرفته و به چند و چون فعالیت هایشان در سال جدید نظری بیافکنند. آنچه در ذیل می آید بر اساس تجربه شخصی، مشاهدات و خواسته هایی برای بهبود حرفه روابط عمومی است.
من مقرر کرده ام که زبان انگلیسی را در تمام ارتباطات عمومی و داخلی زبان اول خود قرار دهم، از گزارش های خبری گرفته تا یادداشت ها و فراتر از آن. من با مشتریانی که تمایل به صحبت «یکسویه» دارند و از ارائه اطلاعات تماس برای ارتباطاتی که عدم صداقت و شفافیت را در زبان به همراه دارد، اجتناب می کنند، به خوبی مبارزه می کنم.
من تصمیم گرفته ام که از ارائه هرزه نامه به خبرنگاران خودداری کنم. ارسال هرزه نامه برای جامعه خبرنگاران و سردبیران، بلایی همه گیر می باشد که توسط هالگر، در مقاله ای با عنوان «ضربت ازدحام هرزه نامه های روابط عمومی»، در نیویورک تایمز توضیح داده شد. در این یادداشت استفاده از بانک های اطلاعاتی رسانه ای که برای آن هزینه ای پرداخت می شود، تقبیح شده است.
به عبارت دیگر، من تصمیم گرفتم تحقیقی شخصی در مورد فهرست رسانه ای ام انجام دهم و خبرنگارانی را که به عناوین مهم برای مشتریانم می پردازند، نگه داشته و مابقی را بلادرنگ حذف کنم.
من در نقش هیئت منصفه از مشتریان سوالات دشواری خواهم پرسید: چه چیز باعث می شود که فعالیتی دارای ارزش خبری باشد؟ آیا شما می توانید جزئیات مورد نیاز خبرنگاران را تامین کنید؟ آیا مشتریان شما (برای کسب و کارهای B2b) به شما اجازه می دهند که به طور کامل پروژه را با مقیاس های مشخص شرح دهید؟ آیا شما قول می دهید یک کپی از آنچه درخواست می شود، پاسخ ها یا ستون های زمان بندی تحویل دهید؟ آیا همه این ها درست خواهد بود؟
من به دستورالعمل های سردبیر توجه کرده و آنها را رعایت خواهم کرد، مطمئن شوید که مشتریان تفاوت میان «خود ترویجی» و روشنگری یا آموزش را درک می کنند.
من از خبرنگاران و سردبیران برای انتشار متون مورد نظر مشتریانم تشکر خواهم کرد- اما به آنها رشوه نمی دهم.
من 10 درصد از وقتم را به همکاری با یک سازمان طرفدار اجتماعی، که بدون در نظر داشتن سود به جامعه خدمت می کند، اختصاص خواهم داد. مانند گروه هایی که برای مبارزه با گرسنگی و سلامت بهتر کار می کنند.
من به تحصیل دانش در مورد پدیداری کانال های رسانه ای و بهترین استفاده از آنها برای بیان داستان های مشتریان ادامه می دهم.
من جویای ارتقاء دانشم از صنایع مشتریان برای یافتن قابلیت بهتر جهت ارائه بینش استراتژیک درباره روندها و مسائل کلیدی هستم.
موفقیت در روابط عمومی باقی می ماند و یا در روابط تحریریه و اعتماد عموم به کلمات منتشر شده سقوط می کند. به عنوان کارگزاران روابط عمومی، ما نه تنها پول می گیریم تا برنامه های مشتریان خود را به پیش ببریم، بلکه ما شرکای خبرنگاران نیز محسوب می شویم. بنابراین ملزم به اعمال اخلاقی هستیم تا آنجا که تعادلی ادامه دار چالش های مداوم در صنعت را در برگیرد.
سال نو مبارک!
منبع: http://www.mediapost.com/publications/article/214488/public-relations-resolutions-for-2014.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|