درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 فروردین 1402 - 18:49   

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

  نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل

  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


ادامه ادامه مطلب دو

تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد

  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


ادامه ادامه مطلب سه

انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز و پیش‌بینی بازار روابط‌عمومی تا سال 2031
  انتصاب مدیرعامل جدید ادلمن در بریتانیا
  رسانه در شتاب، دولت در رکاب و مردم حیران از قطار پیشرفت ...
  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟
  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ
  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی
  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش
  چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21
  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8079صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 1 دی 1392 - 13:07
بازنشر دو کتاب علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امیدعلی مسعودی از بازنشر دو کتاب «خلاصه‌نویسی برای رسانه‌ها» و «مبانی نگارش رسانه‌ای» خبر داد و گفت: این کتاب‌ها برای دانشجویان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری کاربرد دارد و شیوه‌های نگارش را در مطبوعات آموزش می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امیدعلی مسعودی از بازنشر دو کتاب «خلاصه‌نویسی برای رسانه‌ها» و «مبانی نگارش رسانه‌ای» خبر داد و گفت: این کتاب‌ها برای دانشجویان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری کاربرد دارد و شیوه‌های نگارش را در مطبوعات آموزش می‌دهد.

مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب گفت:‌ چاپ دوم کتاب «خلاصه‌نویسی برای رسانه‌ها» شیوه‌های خلاصه‌نویسی و خلاصه‌گویی را در برمی‌گیرد و به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از کمترین واژه‌ها و زمان مورد نیاز، بیشترین معنی را به مخاطبان خود انتقال دهند.

وی ادامه داد: سخنرانی و نگارش کوتاه و مجزا اکنون در سراسر دنیا رواج دارد، در حالی که این موضوع کمترین جایگاه را در میان استادان و مسوولان دارد و من در این کتاب تاکید کرده‌ام که تنها باید اصل مطلب را گفت.

مسعودی با بیان این‌که خلاصه‌نویسی امروز یکی از مهم‌ترین شیوه‌های ارتباطی در دنیا است، گفت: این کتاب یکی از مباحثی را که در کتاب «مبانی نگارش رسانه‌ای» در سال 80 طرح شده بود، گسترش داده و به عنوان مبحث خلاصه‌نویسی در رسانه‌ها مجزا شده است.

وی یادآور شد: آموختن شیوه‌های خلاصه‌نویسی و خلاصه‌گویی بر توان ارتباطی فراگیران می‌افزاید و به آن‌ها کمک می‌کند تا در نوشتن و سخن گفتن به روشی دلنشین و با استفاده از کمترین واژه‌ها و زمان مورد نیاز، بیشترین معنی را به مخاطبان خود انتقال دهند.

مسعودی با بیان این‌که در این کتاب کوشش کرده‌ام راه و روش‌های خلاصه‌نویسی و خلاصه‌گویی را با ذکر مثال‌ و انجام تمرین‌های کارگاهی، ارایه کنم، عنوان کرد: کتاب در پنج فصل تنظیم شده است که خلاصه‌نویسی چیست؟، چگونه می‌توان خلاصه نوشت؟، تلخیص یا خلاصه کردن، شیوه‌های خلاصه کردن متن و کارگاه خلاصه‌نویسی را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به انتشار چاپ چهارم کتاب «مبانی نگارش رسانه‌ای» نیز توضیح داد: این کتاب شامل مقالاتی است که از اول تا هشتم آذر ۱۳۷۶ در یکی از روزنامه‌های عصر تهران به چاپ رسیده است.

مسعودی گفت: این مقالات همراه با چند نوشته‌ دیگر در کلاس‌های درس خبرنویسی دانشکده خبر، به دانشجویان عرضه شده و به دلیل نکات کاربردی‌ با استقبال دانشجویان و ارتقای سطح نگارش حرفه‌ای‌ آن‌ها همراه بوده است.

به گفته وی، این کتاب که برای دانشجویان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری کاربرد دارد موضوع‌هایی مانند پیدایش روش نگارش مطبوعاتی، تفاوت‌های روش نگارش مطبوعاتی و ادبی، شیوه نگارش مطالب علمی در رسانه‌ها، چگونه خلاصه‌نویسی کنیم، نگارش مطبوعاتی از «سنت» تا «مدرنیسم»، آشنایی با روش نگارش روزنامه‌نگاران بزرگ دنیا و شیوه نگارش در روزنامه‌نگاری الکترونیک را در برمی‌گیرد.

این دو کتاب به تازگی از سوی انتشارات خجسته بازنشر شده‌ است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21


  نقش ارتباط الکترونیک با مشتری در توسعه فروش


  تاثیر ربات‌ها بر بهبود سلامت روانی به ظاهرشان بستگی دارد


  دولت فرانسه طرحی را برای نظارت و ساماندهی اینفلوئنسرها به پارلمان ارائه کرد


  ایراد امنیتی در ویرایش تصاویر گوشی‌های پیکسل گوگل


  راهکارهایی برای گزارشگری دیداری مبتنی بر مستندات و اخلاق حرفه‌ای


  روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی


  15 ترفند برای حداکثر بهره‌وری از پیام‌رسان واتس‌اپ


  ۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بهار 1402: نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی»