شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ترجمه مریم میرعبدالحق- دولتمردان جزء اولین سازمان هایی هستند که نیاز دارند تا روابط عمومی را بشناسند و آن را به عنوان راهی برای حفظ روابط مناسب با شهروندان خود به کار ببرند. آنها همچنان نیاز دارند تا یک چنین روابطی را حفظ کنند اما امروزه در ایالات متحده به ندرت این نوع ارتباط را روابط عمومی می نامند.
با استناد به تعریف موجود، دولت های دموکراتیک باید عقاید عمومی را انعکاس دهند و هنگامی که سطح آگاهی شهروندان بالا باشد بتوانند به خوبی کار کنند. بنابراین روابط عمومی در بین دولتمردان ایالات متحده باید ماهیتی طبیعی داشته باشد و به خوبی نقش ایفا کند.
مثال های متعددی وجود دارد از آنچه که ما آن را روابط عمومی در دولت های فدرال و محلی پس از جنگ داخلی می نامیم. مبارزات اطلاعاتی، تبلیغاتی و روابط عمومی توسط بخش های مختلف فدرال، شهرها و ایالت ها راه اندازی شد. برای مثال کالیفرنیا مبارزات گسترده و گران قیمتی را برای جذب ساکنین جدید انجام دادند. این تلاش های دولت موازی بود با آنچه که بسیاری از مشاغل در آن زمان انجام می دادند.
در سال 1913 چندین گروه با منافع خاص و فعالان سیاسی شروع به ابراز نگرانی درباره تناسب سازمان های دولتی و تلاش آنها برای نفوذ در تصمیم گیری های قانونی کردند که در روابط عمومی نقش داشتند. بنابراین آنها شروع به لابی گری در کنگره کردند تا موقعیت هایی را در هزینه های دولت برای روابط عمومی بدست آورند.بخش عمده این انگیزه برگرفته از منافع حاصله از مشاغل مرتبط با تجارت بزرگ چوب بود که نشان دهنده موفقیت روابط عمومی ایالات متحده بود که منجر به بسته شدن برخی از زمین های فدرال و جلوگیری از ورود و خروج کارمندان توسط بخش جنگلداری شد.
دلیل دیگر پدید آمدن این لابی ها، رقابت سیاسی احزاب و فشار فعالان سیاسی بود که این ترس و ابهام را ایجاد کردند که فعالیت های مربوط به روابط عمومی دولتمردان می تواند از ماشین تبلیغاتی جلوگیری کنند که افکار عمومی را دست کاری می کند.
بنابراین همه ارتباطات دولت معنی دار و بسیار چشمگیر نیست. بسیاری از ارتباطات کسل کننده، خسته کننده، و معمول نیز وجود دارد. برای مثال توضیح از نحوه پر کردن فرم های مالیاتی جدید، اطلاعیه در مورد ساعت های جدید در دفتر مجوز رانندگان، فصل شکار در سال، و یا هزینه های جدید برای به دست آوردن گواهی تولد، و تبلیغات در مورد انتصاب از جمله این ارتباطات است.
منع:http://www.nku.edu/~turney/prclass/readings/government.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|