درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8051صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 30 آذر 1392 - 08:08
وقتی روابط عمومی بی اخلاق می شود
اخلاق یکی از محوری ترین مباحث روابط عمومی در دنیاست و در برخی موارد، نقطه تمیز روابط عمومی و تبلیغات اخلاق روابط عمومی است. در زمینه اخلاق مباحث زیادی مطرح شده است که بیشتر آنها تاکید بر فاکتورها یا کدهای اخلاقی دارند. این کدهای اخلاقی از روابط عمومی می خواهند که در مواجهه با مسائل چگونه واکنش نشان دهند تا سازمان بتواند خود را در این شرایط بهتر حفظ کند و ضمن آنکه حقوق مصرف کننده و مخاطب پایمال نشود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق یکی از محوری ترین مباحث روابط عمومی در دنیاست و در برخی موارد، نقطه تمیز روابط عمومی و تبلیغات اخلاق روابط عمومی است.


در زمینه اخلاق مباحث زیادی مطرح شده است که بیشتر آنها تاکید بر فاکتورها یا کدهای اخلاقی دارند. این کدهای اخلاقی از روابط عمومی می خواهند که در مواجهه با مسائل چگونه واکنش نشان دهند تا سازمان بتواند خود را در این شرایط بهتر حفظ کند و ضمن آنکه حقوق مصرف کننده و مخاطب پایمال نشود.


از طرف دیگر اخلاق احترام به شعور مخاطب است که در صورت برملا شدن بی اخلاقی، بحران می شود. به ویژه در شرایط فعلی که تمام اطلاعات ارائه شده در سایت ها، شبکه های خبری و به طور کل رسانه های جمعی، ذخیره و بایگانی می شوند، در صورتی که اطلاعات ناصحیح به مخاطب منتقل شده باشد، مستندات فراوانی در اختیار سازما ها، شرکت ها و مردم در خصوص فعالیت های روابط عمومی وجود دارد.
لذا یکی از مسائل بسیار مهم در شرایط فعلی اخلاق مدار بودن روابط عمومی است. اما برخی اوقات سوال می شود که چرا گاهی روابط عمومی بی اخلاق می شود؟


چرا گاهی روابط عمومی مجبور به دروغگویی می شود؟
چرا گاهی اوقات روابط عمومی باید افکار عمومی را فریب دهد؟
چرا روابط عمومی در زمان هایی از تکنیک های بی اخلاقانه تبلیغات بهره مند می شود؟


این سوالات و سوالات بی شمار دیگری که می تواند در همین بحث مطرح کرد، پاسخ های فراوانی دارد و می توان آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. اما کلیدی ترین پاسخ به این سوالات این است:
«روابط عمومی، زمانی که نمی تواند از ابزارها و روش های روابط عمومی استفاده کند، بی اخلاق می شود.»


در این زمان است که روابط عمومی دروغ می گوید، فریب می دهد و سعی می کند به هر زحمتی که شده، بدون استفاده از ابزارها و روش های تعریف شده در این حرفه، بحران را پشت سر بگذارد.
ابزارهایی که برای اخلاق مدار بودن روابط عمومی ضروری اند:


1. تحقیقات روابط عمومی
یک روابط عمومی خوب، روندها را مشاهده می کند و افکار عمومی را مورد مداقه قرار می دهد و برای آینده پیش بینی می کند. وقتی این پیش بینی حقایق منفی را برای سازمان نشان می دهد، روابط عمومی از ابزارهایی که در اختیار دارد برای اصلاح وضع موجود، استفاده می کند.


2. نظارت رسانه ای
نظارت رسانه ای در کنار تحقیقات روابط عمومی از روش های تحلیل محتوا برای ارزیابی شرایط بهره می گیرد. در دنیا سازمان هایی وجود دارند که تنها وظیفه شان نظارت رسانه ای است. بدین معنا که مشتریان آنها شبکه های اطلاع رسانی مختلفی را به آنها ارائه می دهند و پوشش خبری دریافت شده را در قالب چیزی شبیه بریده جراید دریافت می کنند.
با این کار روابط عمومی می تواند کانال هایی را که به سازمان توجه می کند، شناسایی کرده و برای Pitch کردن خبرنگاران و سردبیران اقدامات لازم را پیش از شروع بحران انجام دهد.


3. پخش رسانه های اجتماعی
روابط عمومی بایستی بر مبنای اطلاعات حاصل شده از تحقیقات اقدام به شفاف سازی کند. به خاطر داشته باشید که بیشترین مشکلات در خصوص یک سازمان که منتج به بحران می شود، ناشی از عدم اطلاعات صحیح در خصوص موضوع می شود. بنابراین، یکی از کارهایی که روابط عمومی باید حتما به آن توجه داشته باشد، حضور در رسانه های اجتماعی است. به طور مشخص هر روابط عمومی باید حداقل در 10 مکان مجازی حضور داشته باشد. اینکار کمک می کند که بیشترین پوشش را در رسانه های مختلف ارائه دهید.


با بهره گیری از این 3 ابزار می توانید مطمئن باشید که در شرایط بحران قرار نمی گیرید و اگر هم شرایط سختی را داشته باشید، به دلیل آمادگی از پیش برای این شرایط ناچار به بی اخلاقی نمی شوید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
متولیان
| 1392/9/30 - 18:16 |     1     0     |
یادداشت بسیار خوبی بود. متشکرم


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد