شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در بررسیهای سالیانه در دنیای تبلیغات این بار به بررسی الهام بخشترین کمپینهای تبلیغاتی برای زنان در سال 2013 پرداخته و آنها را بر اساس آراء مردم ردهبندی میکنیم.
1.Mercy Academy
یک دبیرستان کاتولیک دخترانه در کنتاکی به دختران جوان توصیه میکند که آنها یک پرنسس نبوده و زندگی نیز داستان پریان نیست. در این کمپین بسیار فمنیسیتی، دختران جوان یاد میگیرند که نباید در پی کشف شاهزاده رویاهای خود باشند.
2.Pantene
Pantene در فیلیپین سال 2013 را با پخش یک آگهی تبلیغاتی زیبا و بحث برانگیز درباره برچسب گذاشتن بر روی زنان در محیط کار به پایان رساند. مردان متقاعدکننده اما زنان تحمیلکننده هستند. مردان بینقص و زنان مدام در حال خودنمایی هستند.
اگرچه منتقدان اشاره به این موضوع دارند که: در همه جای این آگهی، شامپو فروخته می شود.
3.Tanishq
در هند، زنان بیوه و مطلقه معمولا از جامعه رانده میشوند. این آگهی تبلیغاتی به شکلی عجیب چنین رفتار سرکوب گرایانهای را رد کرده و ازدواج دوم زنی را نشان میدهد که شوهرش با او و دخترش رفتاری عاشقانه و همراه با احترام را در پیش گرفته است.
4.Dove
در این آگهی تبلیغاتی، زنان را زیباتر از چیزی که خود تصور میکنند، نشان میدهد. یک هنرمند دو تصویر از آنها میکشد. اولی به توصیف و از زبان هر زن راجع به خودش و دیگری به ترسیم توضیحات یک غریبه که درباره چهره او میپردازد. این آگهی در عین جذابیت و تفکر برانگیز بودن، به عقیده بعضی، کمی ساختگی و کسلکننده به نظر میرسد
5.GoldieBlox
GoldieBlox، یک اسباب بازی با ایده مبتنی بر ساختمان سازی به عنوان جذابترین و جدیدترین محصول در حوزه علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات برای کودکان به شمار رفته و با پخش این آگهی تبلیغاتی جالب با همه شایعات درباره تفاوت های دخترها با پسرها مقابله میکند. البته آنها بدون کسب مجور دست به بخش یک ترانه از گروه موسیقی Beasties زدهاند.
6.UN Women
آگهیهای چاپی با موضوع زنان از سوی سازمان ملل متحد، عقاید متداول درباره زنان را از طریق عبارات مورد جستجوی پیشنهادی از ویژگی autocomplete گوگل را به تصویر کشیده و نابرابری جنسیتی و تبعیض جنسی را هدف قرار میدهد. این آگهیهای تبلیغاتی در عین سادگی، پیام خود را خوب منتقل کرده و شامل عکسهایی زیبا و پر مفهوم میشوند.
mbanews.ir _ واحد بینالملل _ مرضیه فروتن
www.adweek.com
|