درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 18:45   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند
  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند
  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟
  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا
  فلسطینی‌ها پس از قطع ارتباط تلفن و اینترنت چگونه دوباره آنلاین شدند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8016صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 29 آذر 1392 - 09:08
اخراج؛ بدشانسی مضاعف برای کارکنان روابط عمومی
غالب متخصصان ارتباطی در جریان جنبه های منفی کوچک سازی سازمان ها می باشند. کارکنانی که محل کار خود را ترک می کنند، معمولا ناراضی هستند و کسانی که باقی می مانند، دیگر کارایی گذشته را ندارند. در این شرایط برخورد اخلاقی با کارکنان کم روحیه در این شرایط یکی از وظایف عمده مدیریت و کارکنان روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  غالب متخصصان ارتباطی در جریان جنبه های منفی کوچک سازی سازمان ها می باشند. کارکنانی که محل کار خود را ترک می کنند، معمولا ناراضی هستند و کسانی که باقی می مانند، دیگر کارایی گذشته را ندارند. در این شرایط برخورد اخلاقی با کارکنان کم روحیه در این شرایط یکی از وظایف عمده مدیریت و کارکنان روابط عمومی است.


متاسفانه، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از برنامه های بازسازی سازمانی موفق نیست. شرکت ها از نیازشان مبنی بر کاهش هزینه ها سخن می گویند، اما بسیاری در می یابند که کاهش هزینه ها از طریق اخراج، یک استراتژی بی ثمر است که طی آن سازمان افراد خوبش را از دست می دهد و هزینه های سازمان نیز طی 2 الی 3 سال به سطح قبلی خود بر می گردد.


تحقیقات جدید نشان می دهد اخراج اغلب بدشانی ها را دو برابر می کند. بسیاری از افرادی که باقی مانده اند، دوست دارند شغل خود را ترک کنند. این کار باعث کمبود نیروی کار پیش بینی نشده می شود که بهره وری را به شدت کاهش می دهد. مدیریت آنگاه سعی می کند که رده های کاری را پر کند. اما این مساله با افزایش هزینه های بعدی از قبیل استخدام و آموزش کارکنان جدید همراه است.


یک مطالعه در دانشگاه ویسکانسین به مدت دو سال به بررسی ارزش داده ها و پرداخت و دریافت که رابطه مثبتی میان بازسازماندهی حوزه صنعتی و خروج داوطلبانه بعد از آن وجود دارد. محققان معتقدند که بازسازماندهی آگاهی مردم را از فرصت های خارج از سازمان بالا می برد.


بازسازماندهی در ابعاد وسیعتر عموما تعداد بیشتر از اخراج ها را به همراه خواهد داشت، اما حتی تعداد کمی اخراجی باعث می شود که بازماندگان دنبال شغل جدید بگردند. دانشمندان دریافتند که اخراج 1 درصد از نیروی کار باعث افزایش 31 درصدی گردش نیروی کار شود. بنابراین این ایده صرف کوچک سازی (تعدیل نیرو) سبب می شود که کل کارکنان جویای مشاغل جدیدی شوند.


خبر مثبت اینکه سهم کارکنانی که منصفانه و عادلانه کار کرده بودند و وفاداری خود را به کارفرما نشان دهند، کوچکتر از سایرین بود.


درسی که مسئولین روابط عمومی باید از این اطلاعات بگیرند این است که ارتباطات داخلی خود نه تنها برای حمایت از کسانی که قرار است اخراج شوند مورد نیاز است بلکه برای کسانی که باقی مانده اند نیز باید قبل از اینکه ترجیح به ترک شرکت بدهند، این ارتباط برقرار شود. در غیر اینصورت کارفرمایان با بدشانسی دو برابر روبرو خواهند شد که در این حالت وضعیت ارتباطی برای کارکنان روابط عمومی وخیم خواهد شد.


منبع: http://hbr.harvardbusiness.org/2008/05/halting-the-exodus-after-a-layoff/ar/pr
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز موفّقیّت


  سرکوب صدای فلسطینیان


  چگونه شرکت‌های روابط‌عمومی بزرگ‌ترین مذاکرات آب‌وهوایی سازمان ملل را شستشو دادند؟


  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  آیا پیشنهاد دیگری برای افزایش مرجعیت خبری صداوسیما دارید؟


  هوش مصنوعی در سال 2023: فرصت‌ها و تهدیدات


  اجلاس آب‌وهوا یک شوخی بیمارگونه است


  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


  افزایش اختیارات و قدرت معاونت امور رسانه‌ای در حوزه تبلیغات


  روابط‌عمومی و ارتباطات: ابزاری قدرتمند برای مقابله با بحران‌های آب، خاک و هوا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی