درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 مهر 1402 - 19:11   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7992صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 27 آذر 1392 - 07:54
روابط عمومی در چین
مترجم:مریم میرعبدالحق - برخی مشکلات در آموزش مربوط به اختلاف فرهنگی و اجتماعی بین دانشجویان و اساتید بود. همچنان نیز در بین برخی از افراد که تمایل به روابط عمومی دوره های پیشین دارند، این نوع آموزش غیر رسمی به چشم می خورد. در حال حاضر بحران در روابط عمومی دولتمردان چینی مربوط به شهروندان چینی می شود که می گویند: "فقدان دو طرف در ارتباط متقارن وجود دارد" که این خود یکی از مفاهیم کلیدی در روابط عمومی غرب به شمار می آید.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم:مریم میرعبدالحق- با توجه به اطلاعات موجود، روابط عمومی مدرن یا به اصطلاح (غربی) از سال 1981 در چین به کار گرفته شده است.

در اواخر دهه 1970 چین تغییرات اقتصادی و سیاسی را تجربه کرد که راه را برای مفهوم و شغل های غریی آسان کرد. همچنین مفهوم ارزش روابط عمومی در چین بعد از رواج پیدا کردن سرمایه گذاری کسب و کار در شمال هنگ کنگ برای شرکت ها آشکار شد به طوری که رویکرد روابط عمومی غربی به سرعت در مناطق دیگر رواج پیدا کرد و همچنان نیز این نوع روابط عمومی نسبت به روابط عمومی آکادمیک و روابط عمومی جوامع چینی روبه افزایش است.

به لحاظ تاریخی، فلسفه روابط عمومی در چین به 2000 سال قبل بر می گردد. اکنون این فلسفه با عنوان مفهوم "هماهنگی" شناخته می شود. تثبیت و حفظ این روابط عمومی هماهنگ به روابط بین قوانین موجود و افراد موفق و ناموفق بستگی دارد. مکتب کنفوسیوس به معنای فلسفه نظارتی در چین است و بر احترام به نظم اجتماعی تاکید می کند که نیاز دارد تمامی افراد در روابط خود با یکدیگر از آداب پذیرفته شده ای پیروی کنند و درگیری های ایجاد شده توسط سیستم طبقه سیاسی را کاهش دهند.

مانند روابط عمومی غربی، گاهی اوقات بسیار دشوار است که بتوان فهمید چطور می توان بین قوانین و افراد هماهنگی ایجاد کرد، افرادی که ما آنها را به عنوان رهبران چینی در ارتباط با شهروندان خود می شناسیم. در حالی که همچنان هماهنگی بین افراد و قوانین در چین با وجود حکومت کمونیستی وجود دارد،

برخی ها شگفت زده می شوند که به دست آوردن یک چنین هماهنگی در روابط عمومی چین چگونه بوجود آمده است و روابط عمومی یکپارچه با دولتمردان کشور چین واقعا چه مفهومی را برای شهروندان آنان دارد.

تدریس روابط عمومی در چین در طول دهه 1980 به طور رسمی شروع شد. اکثر شاغلان روابط عمومی در چین در آن زمان غربی هایی بودند که در خارج از چین تحصیل کرده بودند و به طور غیر رسمی مربیان دانشجویان چینی بودند. دوره های آموزشی حدودا چهل روز به طول می انجامید و جلسات آموزشی شامل موضوعاتی از قیبل روابط عمومی،اصول روابط عمومی، تبلیغات، نوشتن تبلیغات و ارتباطات بین فردی بود.

برخی مشکلات در آموزش مربوط به اختلاف فرهنگی و اجتماعی بین دانشجویان و اساتید بود. همچنان نیز در بین برخی از افراد که تمایل به روابط عمومی دوره های پیشین دارند، این نوع آموزش غیر رسمی به چشم می خورد. با این وجود نظام دانشگاهی در چین در برنامه های درسی مرتبط با این رشته در طی چهار سال آنچنان پیشرفت کرده است که تا درجه فوق لیسانس در روابط عمومی پیش رفت.

در حال حاضر بحران در روابط عمومی دولتمردان چینی مربوط به شهروندان چینی می شود که می گویند: "فقدان دو طرف در ارتباط متقارن وجود دارد" که این خود یکی از مفاهیم کلیدی در روابط عمومی غرب به شمار می آید.

 

 

منبع:1. Sam Black, "Public Relations in China Today." Public Relations Quarterly, 1991, Vol. 35, Issue 4.


2. Ni Chen, "Public Relations Education in the People's Republic of China." Journalism Educator, Spring 1994, p. 14-22.
3. David Coffey, "Coverage of China's Three Gorges Dam in the Globe and Mail and New York Times. Master's Thesis, University of Florida.
4. Jim Malusa, "Valley of the Dammed." The Discovery Channel, (premiered) January 10, 1997
5. "Great Wall Across the Yangtze" PBS brodcast televsion http://www.pbs.org/greatwall6. "Three Gorges Dam Project" http://www.chinaonline.com/refer/ministry_profiles/threegorgesdam.html

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  روزنامه‌ای جدید که فقط به صورت چاپی منتشر می‌شود


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان


  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد


  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات