درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:54   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7987صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 26 آذر 1392 - 17:56
چرا روابط عمومی در ایران می میرد؟
عصری که در آن به سر می بریم، عصر جامعه دانش محور (Knowledge Society) است، عصری که تجربه در آن کمتر محلی از اعراب دارد. تجربه ای که می توانیم از اشتباهات دیگران در دنیا دریافت کنیم، امروز بیش از پیش حیاتی شده است و چنانچه از این تجربه استفاده نکنیم، دچار مشکلات پیشینیان شده و شکست ها تکرار می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصری که در آن به سر می بریم، عصر جامعه دانش محور (Knowledge Society) است، عصری که تجربه در آن کمتر محلی از اعراب دارد.
تجربه ای که می توانیم از اشتباهات دیگران در دنیا دریافت کنیم، امروز بیش از پیش حیاتی شده است و چنانچه از این تجربه استفاده نکنیم، دچار مشکلات پیشینیان شده و شکست ها تکرار می شود.


تجربه ای از الگوی شوروی
در شمال ایران کشور بزرگ و پهناور شوری کمونیستی قرار داشت. کشوری که به زعم خودش می خواست، عدالت را در سراسر گیتی بگستراند. تئوری کارل مارکس بر مبنای یکدست شدن مردم، باعث حذف رقابت از تمام حوزه های کاری کشور شد. شوروی عدالت را با تساوی خلط کرد و حقوق مساوی برای افراد با قابلیت های متفاوت در نظر گرفت. شوروی اقدام به حذف رقابت از عرصه فعالیت های روزمره مردم، کرد. نتیجه آن بعد از پنجاه سال، تبدیل یک ابرقدرت به کشوری چند پاره و فقیر بود که علیرقم گذشت چند سال همچنان مشکلات روزافزونی را تجربه می کنند.


اصل 44 قانون اساسی
نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است.
• بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانکداری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه‌آهن و مانند اینها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است.
• بخش تعاونی شامل شرکت‌ها و مؤسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود.
• بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات می‌شود که مکمل فعالیت‌های اقتصادی دولتی و تعاونی است.
مالکیت در این سه بخش تا جائی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است.


روابط عمومی های دنیا
امروز روابط عمومی های دنیا، به صورت خصوصی اداره می شوند. روابط عمومی ادلمن در سال گذشته معادل 666 میلیون دلار عایدی داشته است. این مساله سبب شده، که روابط عمومی نیز همانند تمام بنگاه های اقتصادی به دنبال منافع اقتصادی خود در محیط رقابتی باشد. در محیطی که روابط عمومی مجبور است، برای کسب منفعت مالی بیشتر:
1. علمی تر کار کند.
2. رضایت مشتریان خود را تامین کند.
3. ارزش های خود را برای ماندن در بازار حفظ کند.
4. کیفیت کار خود را هر ساله افزایش دهد.
5. از تمام پتانسیل های آموزشی، فعالانه استفاده کند.


روابط عمومی امروز کشور
امروزه ما در کشورمان ایران، چیزی به نام آژانس روابط عمومی یا به عبارت دیگر، بخش خصوصی روابط عمومی که وظایف اجرایی روابط عمومی را انجام دهد، نداریم. متاسفانه نام روابط عمومی در کشور ما ذیل نام کانون های تبلیغاتی دفن شده است.
همچنین روابط عمومی در ارگان های دولتی به بدنه سازمان چسبیده اند و همین سبب شده که متخصصین روابط عمومی کشور فضای رقابتی را تجربه نکنند. از این روست که هیچ کس انگیزه ای برای کار بیشتر و توسعه دانش روابط عمومی ندارد.
تنها فعالیتی که در حال حاضر در روابط عمومی کشور، تحرک نسبی ایجاد می کند، جشنواره های روابط عمومی است، اما از آنجا که این جشنواره ها تنها برای معرفی روابط عمومی ها کاربرد دارند، دست تنها نمی توانند روابط عمومی را از رخوت ناشی از عدم رقابت بر سر یافتن مشتری، درآورند. چراکه در تمام دنیا این جشنواره ها برای آژانس های روابط عمومی برگزار می شوند، آژانس هایی که در این جشنواره ها برگزیده می شوند، مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب می کنند. اما در روابط عمومی کشور، مهمترین نتایج این جشنواره ها عبارتند از:


1. آشنایی بیشتر مدیران سازمان برنده جایزه از قابلیت های روابط عمومی شرکت
2. معرفی مدیران روابط عمومی برتر به جامعه روابط عمومی کشور
3. تشویق کارکنان روابط عمومی برای دریافت جوایز بیشتر از این جشنواره ها
4. بهبود استانداردهای ارزیابی روابط عمومی


در عین حال یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره ها که می تواند به توسعه روابط عمومی کشور بیانجامد، به دلیل عدم حضور بخش خصوصی روابط عمومی یا به اصطلاح آژانس های روابط عمومی، این جشنواره ها اثرگزاری واقعی خودشان را از دست می دهند.


پیش بینی آینده روابط عمومی در ایران
با توجه به گذشت چند سال، همچنان روابط عمومی در کشور ما یکی از نهادهای ضعیف و عقب مانده است که هنوز نمی تواند از پتانسیل های بی بدیل خود برای رشد و توسعه سازمان استفاده کند. لذا پیش بینی می شود چنانچه این روندها ادامه پیدا کند و هیچ اقدامی جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد نهاد روابط عمومی انجام نشود، در سال های آینده، روابط عمومی هیچ نقشی در نهادهای خصوصی نداشته باشد.
این بدین معناست که روابط عمومی به عنوان یک عضو زاید در بدنه شرکت ها و سازمان های دولتی همچنان به کار خود ادامه می دهد. اما بخش خصوصی از حضور روابط عمومی استقبال نمی کند و به جای آن کانون های تبلیغات بیشترین حجم فعالیت اطلاع رسانی را در کشور بر عهده خواند گرفت و از آنجا که ماهیت تبلیغات، با افت ذائقه فرهنگی همراه است، فعالیت های اطلاع رسانی سازمان های بخش خصوصی، در خلاف جهت غنای فرهنگی مملکت اسلامی مان اجرا خواهد شد.


دو اثر مخرب مرگ روابط عمومی در ایران
1. روابط عمومی که در آن رقابت وجود نداشته باشد، از نظر علمی رشد نمی یابد و بومی سازی در آن هیچ جایگاهی ندارد. عدم رشد علمی روابط عمومی، باعث بی اخلاقی در روابط عمومی می شود. (این موضوع در یادداشتی دیگر به طور مبسوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.)
2. مرگ روابط عمومی باعث حضور پررنگ تر تبلیغات با همه ابزارهای فریبنده اش می شود و همین مساله باعث سطحی تر شدن دانش مردم و افت فرهنگی می شود. به طور ملموس، مردم با شیوع تبلیغات به جای روابط عمومی سطحی تر می شوند و روش های منطقی و عقلانی را برای انتخاب هایشان به کار نمی بندند و این مساله خطری بزرگ در مقابل فرهنگ کشور به شمار می شود.


پیشنهاد به نهادهای قانونگذار
روابط عمومی تنها در حالتی رشد پیدا می کند که از بدنه سازمان جدا شود. تنها یک مدیر روابط عمومی کافی است تا امور مربوط به روابط عمومی را از طریق آژانس های روابط عمومی به پیش ببرد.
این کار می تواند با دو مصوبه یکی برای مجوز تاسیس آژانس یا کانون روابط عمومی و دیگری برای حذف و تعدیل واحد روابط عمومی به یک دفتر و برون سپاری فعالیت های روابط عمومی به آژانس ها صورت پذیرد.
نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 8 نظر (فعال: 8 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1392/9/26 - 18:55 |     0     1     |
اینا شعاره باز کیسه دوختید مسخره است این دیگه چه مدلشه اینجا ایرانه با یک گل هم بهار نمیشه مثل این که زیاد رمان می خونه نویسنده یک سر بیا اداره ما کار کن ببین چه خبره از بیرون نشستی شعار میدی . مطمنا مدل هایی که در خارج پیاده میشه با شرایط کشور ما متفاوته حتما دقت کنید .

حمیده فروزان
| 1392/9/27 - 13:30 |     1     1     |
بحث خوبی بود. من متوجه نشدم که چرا ایشون می گن شعاره!


ناشناس
| 1392/9/28 - 19:24 |     0     0    
پاسخ: بگویید خود آقای میرشاهی توضیح دهند!

بی نام
| 1392/9/27 - 14:55 |     1     0     |
من هم فکر می کنم منطقی بود.
مخصوصا با جمله معترضه ایشان که نوشته اند:
در عین حال یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره ها که می تواند به توسعه روابط عمومی کشور بیانجامد، به دلیل عدم حضور بخش خصوصی روابط عمومی یا به اصطلاح آژانس های روابط عمومی، این جشنواره ها اثرگزاری واقعی خودشان را از دست می دهند.

Rahmat
| 1392/9/28 - 07:26 |     0     1     |
پیشبینی بسیا عالی!

احمدیان
| 1392/9/28 - 09:24 |     1     0     |
این یادداشت هنوز هم می تواند کامل شود.

مجیدی از شیراز
| 1392/9/28 - 11:01 |     1     0     |
برای من که در شهرستان هستم و به هیچ امکاناتی دسترسی ندارم، رقابت در این جشنواره ها بسیار دشوار است. اما به نظر من برای ماها شرکت کردن در این برنامه ها خیلی تشویق است.
فقط اگر کمی هزینه هایش را کم کنند، بسیار بهتر هم می شود.

محمد فیروزفر
| 1392/10/2 - 08:48 |     0     0     |
یادداشت خوبی بود. کاش این یادداشت های شارا را مسئولین هم بخوانند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد