درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 مهر 1402 - 19:38   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7967صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 25 آذر 1392 - 08:36
وزیر بهداشت:
روابط عمومی‌ها تلاش کنند رابطه بیمار و پزشک آسیب نبیند
وزیر بهداشت با بیان اینکه ماموریت فعلی ما، بازنمایی مشکلات مردم در حوزه سلامت است، گفت: البته علی‌رغم بداخلاقی‌ها، پزشکی شغل مقدسی است و نباید کارگزاران پزشکی را متهم کرد. روابط عمومی‌ها باید تلاش کنند تا رابطه بین بیمار و پزشک آسیب نبیند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته که از صبح امروز در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد، با بیان اینکه "روابط عمومی" بخش عمده‌ای از کار ما در حوزه دولت و به ویژه سلامت است، گفت: هر چند تابحال کار روابط عمومی انجام نداده‌ام اما به ارزش آن واقف هستم. در حال حاضر روابط عمومی از جمله مهم‌ترین ابزارهایی است که در اختیار مدیران قرار دارد.

وی ادامه داد: روابط عمومی یک هنر است و در این عرصه نیاز به هنرمند داریم که بتواند با خلاقیت و برنامه‌ریزی، امور را پیش ببرد. باید گفت متاسفانه در این زمینه چندان توانمند نیستیم و عده‌ای تنها برای معیشت و گذران روزگار، جذب روابط‌عمومی‌ها می‌شوند که ممکن است نه دانش آن را داشته‌ باشند و نه علاقه کار در آن محیط.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کار روابط عمومی‌ها در بازه‌ای از زمان بیشتر به تملق‌گویی و تبلیغ مسئولان منتهی می‌شد، اظهار کرد: این در حالی است که ماموریت اصلی روابط عمومی‌ها، برقراری ارتباط میان مردم و سازمان ذیربط است تا بتوانند مشکلات مردم را بشنوند و به اطلاع مسئولان برسانند تا آنها بتوانند در سیاست‌گذاری‌هایشان به این مشکلات توجه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به روابط عمومی‌ها توصیه کرد تا به هیچ وجه دروغ نگویند و از هیچ کس تملق نکنند.

وی با اشاره به اینکه برخی روابط عمومی‌ها تنها روسای زیر مجموعه خودشان را تبلیغ می‌کنند و بعضا در نشریاتی که منتشر می‌کنند، از کارکنان، اساتید،‌ دانشجویان و مردم خبری نیست،‌ گفت: مردم پولشان را به دست ما داده‌اند و بنا نیست آن را برای اشخاص هزینه کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در کار روابط عمومی، رعایت اخلاق و امانتداری جزو الزامات است و اخلاق حکم می‌کند به این موارد که جزو ابتدایی‌ترین سفارشات دین ماست، توجه کنیم. البته باید توجه کرد که حتی اگر سخنی، راست و صحیح باشد نمی‌توان آن را هر جایی بازگو کرد و نمی‌توان هر خبری را در هر جایی اعلام کرد زیرا ما با جان مردم سر و کار داریم.

قاضی‌زاده هاشمی به ماجرای فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوص واردات برنج‌های آلوده، کمبود دارو و مانند آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی سودجویان برای رونق بازار خود، اقدام به فضاسازی رسانه‌ای و شایعه‌پردازی می‌کنند. به همین خاطر توصیه می‌کنم هرگز در دام خبرسازی‌ها نیفتید. البته معتقد به پاک کردن صورت مسئله نیستم بلکه باید همه این اخبار شنیده شده و اگر مشکلی است، اصلاح شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طی چند سال اخیر وبا وارد کشور شد، اما به شدت اخباری که فکر می‌کردند،‌ نبود و به همین خاطر وزارت بهداشت داشت در یک مسیر اشتباه و انحرافی حرکت می‌کرد. به روابط عمومی‌ها توصیه می‌کنم تا به دام این فضاسازی‌ها و رفع و رجوع آن، زمان خدمت به مردم را از دست ندهند.

ماموریت فعلی ما بازنمایی مشکلات مردم در حوزه سلامت است

وزیر بهداشت با بیان اینکه یک شورای مشورتی برای اطلاع‌رسانی در وزارت بهداشت تشکیل شده است و افراد شاخصی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد، گفت: مدیریت فعلی ما این است که بگوییم وضع مردم در حوزه سلامت چقدر خراب است. آنها چقدر مشکل دارند، گرفتارند و در حق آنها اجحاف می‌شود.

وی افزود: البته علی‌رغم بداخلاقی‌ها، نباید کارگزاران پزشکی را متهم کرد چرا که پزشکی شغل مقدسی است. باید تلاش کنیم رابطه بین بیمار و پزشک آسیب نبیند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه باید حق حوزه سلامت را از دولت و مجلس بگیریم، اظهار کرد: اگر این امر محقق نشود، باید بگوییم کاری برای مردم انجام نداده‌ایم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم دکتر عباس زارع‌نژاد، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت نیز روابط عمومی‌ها را در همه دولت‌ها جزو ساختارهای اصلی دانست و گفت: در این دولت، وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به روابط عمومی دارد و تلاش می‌کنیم روابط عمومی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را به جایگاه اصلی خودشان بازگردانیم. زیرا اگر روابط عمومی گویایی نداشته باشیم، فعالیت‌ها آن‌گونه که باید اثربخش نخواهند بود. درواقع روابط عمومی، چشم، گوش و قلب هر سیستم است.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  روزنامه‌ای جدید که فقط به صورت چاپی منتشر می‌شود


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان


  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد


  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات