درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7912صفحه نخست » شنبه، 23 آذر 1392 - 11:23
انتظار یک توییت نظم دنیای خبر را بر هم زده است
مرکز – پیرامون، شمال – جنوب، توسعه‌یافته- توسعه نیافته، تقسیم‌بندی که فضای ارتباطی جهان را دستخوش یک تعریف کرده بود، تعریفی که اعتقاد داشت، پل ارتباطی میان کشور‌های جهان اول و سوم، یک طرفه است و آن‌هم باید و نبایدهایی که به عنوان یک سلطه‌ پذیرفته شده است، امر خبررسانی را زیر تاخت‌وتاز خبرگزاری‌های قدرتمند و غول‌پیکر دنیای غرب قرار داده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کسب اطلاع، دریافت نگرش‌های توصیفی و تحلیلی خبرها، از مواردی است که هر روز، در اتاق خبر روزنامه‌ها و استودیوهای خبری رادیو و تلویزیون، بدون امکان داشتن یک فرصت برای بازجویی جزییات خبر، در روال عادی روزنامه‌داری و روزنامه‌نگاری، دنبال می‌شد و هر اطلاعی که از خبرگزاری‌هایی چون رویترز، آسوشیتدپرس، هاواس و… دریافت می‌شد بر صفحه‌ مطبوعات و رسانه‌های دیداری نقش می‌بست.
البته با رشد آگاهی جمعی کشورهای پیرامون و افزایش مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران، فعالیت‌های پراکنده‌ای در جهت اخذ اطلاعات جامع و عاری از هرگونه دخل و تصرف رسانه‌های دول غربی انجام می‌شد که ‌این امر به دلیل حاکم بودن قدرت ارتباطی و دسترسی بالای این رسانه‌ها، نتیجه‌ای حاصل نمی‌کرد.‌ به‌این صورت که با ظهور ماهواره‌ها و خبرگزاری‌های شرقی چون الجزیره، العالم و پرس‌تی‌وی، معادلات خبری منطقه‌ خاورمیانه به‌ هم ‌ریخت. امکان فعالیت رسانه‌های جهان سوم و انتشار اخبار از جنوب به شمال یا از پیرامون به مرکز، باعث شد تا دیگر امر اطلاع‌رسانی در اختیار چند خبرگزاری غربی نباشد و بستر ارتباطی ماهواره‌ای، معادلات ارتباطات خبری یک‌سویه را بر هم زند.
در حال حاضر نیز با پیدایش بسترهای ارتباطی جدید در بستر اینترنت، فضای حاکم بر ارتباطات دچار تغییر است، امکان برقراری ارتباط چندسویه به سبب حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امری است که شاید در چندسال پیش، غیرقابل باور بود. رخنه‌ اطلاعات و خبرهای جدید از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به عنوان شهروندخبرنگاران یا آماتورهای اتاق خبر، رویدادی است که هر روز در سرتاسر این جهان وسیع و گسترده روی می‌دهد و هزاران خبر و اطلاع، فقط با توییت‌کردن، منتشر شده و در عرض چندثانیه مورد توجه قرار گرفته و بازنشر می‌شود و این در حالی است که شاید باور این موضوع برای مدافعان حقوق بشر، برای همه‌ افرادی که در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و۹۰ قرن بیستم، به دنبال مخالفت با حاکمیت دولت‌ها و شرکت‌های غربی بر جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات بودند،  سخت بود، چرا که امروز، نظم نوینی در حال شکل‌گیری است، نظمی که امکانات جدیدی را در اختیار همه ارتباط‌گران و جست‌وجوگران خبر قرار می‌دهد. لذا با ظهور شبکه‌های‌اجتماعی و میسر شدن امکان نشر خبر برای هر کاربر عضو، امر اطلاع‌رسانی در بعدهای دسترسی، سرعت انتشار و منبع خبر تغییر یافته است. بنابراین امکان نشر، بازنشر، تجزیه و تحلیل خبر بر خط، چنان کرده است که خبرها بدون آن‌که از دروازه‌بانی اتاق‌های خبری سازمان‌های رسانه‌ای بگذرند بر صفحه‌ کاربران شبکه‌های‌اجتماعی می‌نشینند و در این شرایط، کاربران هستند که با نظراتی که در ذیل خبرها، درج می‌کنند سمت‌وسو و نوع نگاه به آنها را مشخص می‌کنند.
درواقع، امکان دسترسی هزاران کاربر عضو شبکه‌های‌اجتماعی از مناطق مختلف جهان، شبکه‌های‌اجتماعی را به عنوان منابع خبری برخاسته از ملت‌ها معرفی کرده است. شبکه‌هایی که در آنها، روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در کنار افراد آماتور قرار می‌گیرند و همانند دیگر کاربران، سعی می‌کنند تا از ظرفیت‌های این شبکه‌ها بهره‌مند شوند. چنان‌که در چند رویداد اخیر، انتشار جدیدترین خبرها در توییتر و فیس‌بوک، در حالی صورت گرفته است که بزرگترین خبرگزاری‌های جهان، تاخیر چشمگیری در انتشار آنها داشته‌اند و از این روی است که بسیاری از مراکز اطلاع‌رسانی به سمتی حرکت می‌کنند که حساب‌های کاربری در شبکه‌های‌اجتماعی ایجاد کرده و قدرت دسترسی خود را به تازه‌ترین‌ها افزایش ‌دهند. البته پیشگامی در گشایش حساب کاربری فقط به مراکز اطلاع‌رسانی اشاره ندارد بلکه بسیاری از افراد سرشناس از جمله هنرمندان، پژوهشگران و به‌ویژه سیاستمداران نیز به ‌این سمت حرکت کرده‌اند و سعی دارند تا بی‌واسطه و بدون وجود یک عامل خارجی، جدیدترین اخبار را در رابطه با خود منتشر کنند و بر انتشار صحیح خبرها نظارت داشته باشند.
برای نمونه، در مذاکرات «ژنو» که از حساس‌ترین مذاکرات و رویدادهای ایران و جهان است، انتشار نتیجه مذاکرات و تازه‌ترین خبرها در روند مذاکراتی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاده است، نشان از نقش خاص و تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی دارد. انتشار جدیدترین خبرها از نتایج مذاکرات در توییتر، اتفاقی است که خبرگزاری‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های سنتی را با چالش جدیدی درگیر کرده که بی‌شک اگر مورد اهمال قرارگیرد، از اعتبار حرفه‌ای این مراکز اطلاع‌رسانی به شدت می‌کاهد. چنان‌که روزنامه‌نگاران خبرگزاری‌های داخلی و خارجی چون فارس، بی‌بی‌سی و … با درج هشتگ #Geneva، هم به انتشار خبر پرداخته و هم دیدگاه رسانه مطبوع خویش را موردتوجه قرار می‌دهند، انتشار عکس و متن خبر در توییتر و استناد سازمان‌های رسانه‌ای به آنها، واقعیتی است که سرعت دسترسی را برای همگان بالا برده است و  به عنوان یک تلاش واقعی برای فعالان رسانه‌ای است که قصد دارند تا پرچم سازمان رسانه‌ای خود را در توییتر بالا نگه دارند. انتشار خبر در توییتر و سپس در رسانه‌های جمعی و حتی اجتماعی، نظمی است که شبکه‌اجتماعی توییتر را به عنوان یک منبع خبری دست‌اول معرفی می‌کند و همه رسانه‌ها ناچار هستند تا از این کانال ارتباطی در ارایه خبر خویش بهره گیرند.
از سوی دیگر نیز با افزایش حضور سیاستمداران و نماینده‌های ملت‌ها در این شبکه‌ها، اظهارنظرها به صورت مستقیم و باصراحت از سوی افراد سرشناس انجام می‌گیرد، چنان‌که در روند انجام این مذاکرات، با گزارش‌هایی که «جواد ظریف»، وزیر امورخارجه‌ کشورمان در فیس‌بوک برای مخاطبان ایرانی منتشر می‌کند و با توییت‌هایی که به زبان انگلیسی ارایه می‌دهد، فضای مناسبی را در درک وضعیت مذاکرات و نحوه‌ عملکرد طرفین ایجاد می‌کند. یعنی رسانه‌های واسطه میان مردم و دولت‌ها در حال سرنگونی هستند و هر چه که به کم شدن این فاصله یاری می‌رساند مورد قبول اذهان عمومی قرار می‌گیرد.
با این اوصاف، نقش شبکه‌های‌اجتماعی در امر اطلاع‌رسانی را چنین می‌توان جمع‌بندی کرد، نگاشتن تصویری از جهان چندصدایی که صداها به خوبی به گوش همگان می‌رسد و افکار عمومی جهان خود وارد میدان ارزیابی خبر می‌شوند و فقط برای دریافت تفسیرهای مفصل و خارج از محدوده‌های شبکه‌های‌اجتماعی، به خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها رجوع می‌کنند. چرا که ارتباطات چندسویه به مدد بسترهای اینترنتی و تعاملات برخط حاصل شده است و نظم نوین خبر و اطلاع‌رسانی، انتظاری درخور همین تعاملات بی‌درنگ است.

  

منبع: رسانه‌های اجتماعی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد