شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از درآمدهای ایالات متحده امریکا، از طریق مهاجرت، سرمایه گذاری مهاجران و توریسم به دست می آید.
به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از نشریه فوربس، هر توریست خارجی در یک سفر معمولی، حدود 4300 دلار هزینه می کند و این باعث شده که صنعت توریسم و گردشگری به یکی از 10 صنعت برتر در 48 ایالت این کشور تبدیل شود.
این گزارش می افزاید هر 37 توریست یک فرصت شغلی در امریکا ایجاد می کند و به همین دلیل دولت امریکا برای این حوزه سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده است. این در حالی است که امریکا تنها 236 سال قدمت تمدنی دارد و میراث تمدنی غنی برای عرضه به گردشگران ندارد.
استفان جی کلوبگ، رئیس برند ایالات متحده امریکا در مورد بهره مندی ایالات متحده از روابط عمومی گفت: یکی از اهداف ایالات متحده امریکا ساخته شدن و حفظ برند USA با بهره گیزی از روابط عمومی و ترویج توریسم می باشد.
وی افزود: ما نیز همانند کانادا، ژاپن و بریتانیای کبیر، بیشترین استفاده را از رسانه های چاپی و دیجیتال، تلویزیون و بیلبوردها می بریم و در مجموع هزینه ای حدود 12.3 میلیون دلار به این بخش اختصاص داده می شود.
وی با اشاره به حضور تازه واردانی مثل کره جنوبی و برزیل افزود، مکزیک، آلمان، فرانسه، چین و استرالیا، جزو برترین کشورهای توریستی هستند که از روابط عمومی برای جلب توریست بهره برده اند.
وی با بیان اینکه ما 250 ناحیه را در ایالات متحده شناسایی و برای آنها پروفایل تهیه کرده ایم افزود: این مناطق به گونه ای انتخاب شده اند که با ذائقه تمام مردم جهان سازگزار می باشند.
وی همچنین گفت: اطلاعات کاربردی، حمل و نقل، اسکان، تسهیلات برای دریافت پول، تمدید ویزا و سایر موارد در این بخش ها محیا شده است.
وی افزود ما برای ساختن برند ایالات متحده امریکا بالغ بر 200 میلیون دلار بودجه دریافت کرده ایم که از طریق مالیات از مردم دریافت شده است.
در انتها وی گفت: برای ساختن برند ایالات متحده امریکا، کمپین های فراوانی برگزار می شود و توانسته ایم با بهره گیری از تمام ابزارهای موجود روابط عمومی از قبیل عکس و فیلم، این صنعت را در ایالات متحده امریکا رونق ببخشیم.
برای نمونه، این کلیپ در سال 1992 با نام سرزمین رویاها در کمپین روابط عمومی تهیه و ارائه شده است.
سوال اینجاست: ما برای ساخت برند ایران چه اقدامات روابط عمومی انجام داده ایم؟
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|