شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ده سال پیش، جهان رسانه مکان بسیار متفاوتی بود. وب درهه های رشد خود را تجربه می کرد و شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و یوتیوب هنوز رتبه بندی نشده بودند. در حوزه روابط عمومی تغییرات زیادی در دهه گذشته و به احتمال زیاد در سه دهه گذشته ایجاد شده است. بنابراین سوال اینجا این است که در ده سال آینده چه شرایطی برای ارتباطگران وجود خواهد داشت؟
همانطور که به سال جدید نزدیکتر می شویم، ما از مخاطبان فیسبوک و توییترمان این موضوع را مطرح کردیم و پرسیدیم که در مورد تغییرات جایگاه حرفه روابط عمومی در ده سال آینده چگونه می اندیشند؟
در این یادداشت به چند مورد از پاسخ های عمده اشاره می کنیم.
بعضی ده سال آینده را به عنوان یک فرصت برای حرفه روابط عمومی دانسته و گفته اند که روابط عمومی رشد و گسترش خود را به عنوان یک ابزار برای رسیدن به مخاطبان خاص ادامه خواهد داد.
آلن دانیز، مدیر روابط رسانه ای گلین هریز، گفت: روابط عمومی «جایگزین تبلیغات می شود و به عنوان موثرترین راه برای دستیابی به مخاطب هدف، مطرح خواهد شد.» کریس یاندل، دستیار ارتباطات دانشگاه میامی فکر می کند که روابط عمومی «موثرترین راه برای دستیابی شما به مخاطبان هدف خواهد شد و سر و صداهای اضافی را قطع می کند.»
یکی دیگر از افراد محبوب پیش بینی کرد روابط عمومی به سرویس های مجزا تجزیه خواهند شد.
آنتونی توردین، که از طریق فیسبوک پیش بینی خودش را اعلام کرده، گفت: «روابط عمومی به طور کامل از نظر دیجیتالی یا بازاریابی و منابع انسانی یکپارچه خواهد شد.» همزمان رابرت کوربیشلی، مدیر روابط عمومی زیراکس، در توییتر گفت: «روابط عمومی در ارتباطات بازاریابی ادغام خواهد شد و عنوان جدیدی خواهد گرفت.»
با این حال برخی از نظر دهنده ها، تاکید کرده اند که «بیشتر چیزها تغییر می کند، بیشتر آنها همان خواهند ماند.» دیدگاه ها، پیش بینی می کنند که آینده روابط عمومی شبیه گذشته آن خواهد بود.
از طریق فیسبوک مایکل میتشل، مدیر ارتباطات در انجمن ساحلی زمرد، نوشت: «روابط عمومی همچنان در مورد مردم خواهد بود، بدون توجه به ابزارهای قابل دسترس.» میندی میزل، فکر می کند که در طول دهه آینده، «روابط عمومی همچون امروز در باره عمومی مردم خواهد بود.»
به نظر شما روابط عمومی در دهه آینده، در ایران چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2013/12/04/pr-in-2023-what-the-next-decade-holds-in-store-for-communicators/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|