درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 10:40   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  از تأثیر منفی رسانه‌ها بر خود جلوگیری کنید
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 776صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 3 خرداد 1391 - 13:31
آیا رادیو هنوز جذاب است؟
زهره زاهدی کرمانی - رادیو با خود یکسری سنت ها و عقبه فرهنگی قابل توجهی را به همراه دارد، اما آینده آن چندان هم خوب به نظر نمی رسد. به نظر من، ما باید از روش های تازه تر و جذاب تری استفاده کنیم.
  

گفت و گو با تاکشی دوکی، رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا، اروپا و اقیانوسیه
آیا رادیو هنوز جذاب است؟
زهره زاهدی کرمانی
 

دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا، با حضور تعداد زیادی از میهمانان خارجی و ایرانی هفته گذشته در زیبا کنار استان گیلان به کار خود پایان داد.
آنچه می شد از شرایط برگزاری این جشنواره استنباط کرد، هدف اصلی آن یعنی شناخت موقعیت رادیو در جوامع مختلف، حل مشکلات آن و جذب دوباره اقشار مختلف به این رسانه جذاب از مهم ترین مسائلی بود که ذهن تمامی این اهالی رادیو را که از نقاط مختلف جهان به زیبا کنار آمده بودند، به خود مشغول کرده بود.
حتی در جلسه مشترکی که محمدحسین صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با مدیران شبکه های رادیویی کشورهای مختلف برگزار کرده بود، به مساله جذب مخاطب و برگرداندن او به سوی این رسانه توجه خاصی شد.
از جمله این میهمانان می توان به تاکشی دوکی، رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا، اروپا و اقیانوسیه اشاره کرد.


شما در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو به سفری که به جاکارتا داشتید، اشاره کردید که در آن جا مدیران شبکه های رادیویی تا چه حد نگران آینده رادیو هستند. نظر شما حقیقتا درباره رادیو چیست؟ آیا گمان می کنید شبکه های رادیویی امروز توانسته اند تا آن حد جوانان را راضی کنند که دیگر نگران مخاطبان خود در آینده نباشند؟
پاسخ به این سوال چندان هم آسان نیست. این همان مساله ای است که من به خاطر آن برای آینده رادیو نگران هستم.
رادیو با خود یکسری سنت ها و عقبه فرهنگی قابل توجهی را به همراه دارد، اما آینده آن چندان هم خوب به نظر نمی رسد. به نظر من، ما باید از روش های تازه تر و جذاب تری استفاده کنیم برای آنکه بتوانیم مخاطبان جوان تر را هم به سمت خود جلب کنیم. ما باید در این راه شجاع باشیم و به فرصت های خوب اطراف مان توجه داشته باشیم تا بتوانیم به جایگاه های جدید دست پیدا کنیم.

آیا شما فکر می کنید رسانه ای همچون رادیو برای جوانان امروز کافی است؟
این مساله در بین کشورهای مختلف کاملا متفاوت است. من زمانی که به کشورهای مختلف سفر می کنم متوجه می شوم که برخورد جوانان آن کشورها هم با این رسانه کاملا فرق می کند.
تمامی مدیران شبکه های رادیویی در جهان نگران آینده رادیو هستند و این نگرانی با وجود پیشرفت رسانه های جدیدتر کاملا قابل درک است.

 

آیا فکر نمی کنید این مدیران اگر توجه خود را بیشتر معطوف به شنوندگان آینده رادیو یعنی کودکان کنند، بتوانند در آینده به نتایج بهتری هم دست یابند؟ اگر آن ها برنامه های جذاب رادیویی را برای کودکان تدارک ببینند آیا گمان نمی کنید که بتوانند به آینده رادیو اطمینان بیشتری داشته باشند؟
من کاملا با این نظر شما موافق هستم و فکر می کنم اگر توجه بیشتری به کودکان داشته باشیم بتوانیم آن ها را راحت تر به سمت این رسانه جذب کنیم و برای آینده هم کمتر نگران باشیم. اگر آن ها از الان عادت به گوش کردن و شنیدن رادیو کنند، در آینده زمانی که بزرگ می شوند هم این عادت را دنبال خواهند کرد. این ایده خوبی است.

آیا از سفر خود به ایران راضی بودید؟
من متاسفانه تاکنون شانس چندانی نداشتم تا با مردم عادی ایرانی ملاقاتی داشته باشم و بتوانم آن ها و فرهنگ این کشور را بشناسم چراکه به دلیل فشردگی برنامه ها به زیباکنار آمدیم تا بتوانیم در اجلاس شرکت کنیم.
اما واقعا دوست دارم همه جای این کشور را ببینم چراکه تا همین جا هم به نظرم منطقه زیبا کنار بسیار زیبا بوده است و همین باعث می شود تا بخواهم دیگر مناطق را هم ببینم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


  گزارش نشست دو روزه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران


  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات