درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 خرداد 1402 - 22:01   

🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید روابط عمومی شهر جدید پردیس منصوب شد

  سرپرست جدید روابط عمومی شهر جدید پردیس منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

افزایش حملات به روزنامه‌نگاران در کوزوو همزمان با تشدید تنش‌ها

  افزایش حملات به روزنامه‌نگاران در کوزوو همزمان با تشدید تنش‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راه‌اندازی نخستین رشته کارشناسی ارشد روابط‌عمومی در ایران
  دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره
  عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران: مدیر روابط‌عمومی باید با شفافیت پاسخگو باشد
  سرپرست جدید روابط عمومی شهر جدید پردیس منصوب شد
  مشاور و سرپرست مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار منصوب شد
  روسیه حضور خبرنگاران «کشورهای غیردوست» در مجمع بین‌المللی اقتصادی را ممنوع کرد
  مشاغل علوم و فناوری اروپا تحت سلطه زنان
  نشست نقد کتاب «هایپررئالیسم از تصویر تا واقعیت» برگزار شد
  اهمیت مشاوره در بازاریابی و فروش
  هوش مصنوعی دریچه ای تازه رو به جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7514صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 9 آذر 1392 - 06:48
داستان روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
ادغام معاونت ترویج و روابط عمومی در جهاد کشاورزی
  

ادغام معاونت ترویج و روابط عمومی در جهاد کشاورزی(پیشنهادی برای جاودانه شدن دوباره نام حجتی)


مهندس محمد‌رضا جمشیدی

بدون شک از روزی که محمود حجتی و تیم استخوان خرد‌کرده‌اش سکاندار وزارت جهاد کشاورزی شدند، به تأسی از نام دولت یازدهم بارقه‌های امید بسیاری را برای کارشناسان، فعالان و کشاورزان این مرز و بوم روشن کردند.

از همان ابتدا، حجتی با توجه به تجربه موفق گذشته‌اش دست روی برنامه‌های زیر‌بنایی گذاشت و با پیگیری اعلام به‌موقع نرخ خرید تضمینی، تأمین نهاده‌های کشاورزی، انتصاب بزرگان امتحان پس‌داده در معاونت‌ها و گروه مشاوران، برقراری ارتباط معقول با تشکل‌های بخش و‌... نشان داد که وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم در مسیری قرار گرفته که در نهایت به سوی توسعه کشاورزی رهنمون می‌شود.

اگر‌چه هنوز پیگیری‌های بازگرداندن ساختمان شیشه‌ای به جایی نرسیده است، اما با توجه به مختصات آن مشکل و نیاز به رایزنی در سطح بالای قوا نمی‌توان ایرادی به عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی وارد کرد، اما تعلل در یک انتصاب بسیار قابل تأمل است.

تقریباً برای اکثر فعالان بخش کشاورزی به‌خصوص رسانه‌ها از حدود 4 تا 5 سال پیش آشکار شده است که راه تعامل روابط عمومی وزارتخانه با نشریات مرتبط به گونه‌ای هموار نشده که بتواند از پتانسیل‌های رسانه‌ای بخش استفاده مطلوب کند.

از سوی دیگر نه‌تنها از قدرت جریان‌سازی رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی استفاده شایسته‌ای نمی‌شود، بلکه حتی روشن و خاموش شدن چراغ صفحات تخصصی کشاورزی در روزنامه‌ها هم مانع واکنش این روابط عمومی می‌شود تا مخاطبان همواره با این پرسش رو‌به‌رو باشند که روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی مشغول انجام چه امور مهم‌تری است که به هیچ وجهی نمی‌تواند از ابزار مهمی چون رسانه‌های بخش کشاورزی استفاده مطلوبی ببرد.

حدود یک ماه پیش در جلسه‌ای که محمود حجتی و عبد‌المهدی بخشنده با مدیران مسوول نشریات تخصصی داشتند، به خوبی متوجه وضعیت این بخش مهم که چشم و چراغ هر مجموعه‌ای تلقی می‌شود، شدند؛ حال چرا در مورد این بخش مهم برخلاف سایر بخش‌ها تاکنون چاره‌ای نیاندیشیده‌اند، پرسشی است که تاکنون پاسخی برای آن نیافته‌ایم.

البته نمی‌توان تمام نارسایی‌ها را به افراد حاضر در دایره روابط عمومی نسبت داد، چرا که کمبود منابع اعتباری در عمل دست مدیران را برای انجام برخی امور کوتاه کرده است و به نظر می‌رسد علاوه بر ضعف حاکم بر اداره این مجموعه این نقیصه هم قابل توجه باشد.

در این وادی و با توجه به عملکرد 4 سال گذشته ترویج کشاورزی که یکی از زیر‌بخش‌های بسیار مهم وزارتخانه در گذشته به شمار می‌رفته، به نظر می‌رسد، ادغام ترویج با روابط عمومی و یا حداقل ترکیب بخشی از وظایف مشترک این دو با هم، بتواند گام بلندی در راستای رسیدن به اهداف عالیه بخش کشاورزی باشد.

اگر محمود حجتی که از پس بزرگ‌ترین ادغام تاریخی نظام اداری کشور (یعنی ادغام دو وزارتخانه عریض و طویل جهاد سازندگی و کشاورزی) به خوبی برآمد، این ادغام بسیار کوچک را نیز به عهده بگیرد، نه‌تنها از معضلات بسیار ترویج کشاورزی خلاص خواهد شد، بلکه می‌تواند ضمن تأمین بودجه لازم روابط عمومی و خروج این مجموعه مهم از رخوت از ظرفیت‌های بالغ بر 40 نشریه تخصصی بخش کشاورزی و روزنامه‌های اقتصادی موجود، به نحو احسن در راستای اهداف بخش کشاورزی استفاده نماید و مفاهیم ترویجی را نیز بهتر به مزارع انتقال دهد.

منبع: اقتصادپویا-9آذر92-صفحه 15

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


  اهمیت مشاوره در بازاریابی و فروش


  اوبر ایتس: نماینده جدید تغییر در مسوولیت اجتماعی شرکتی


  غلبه بر ۹ چالش مهم آموزش کارکنان


  بهره‌برداری حکومت‌های خودکامه از موازین قانونی به عنوان سلاحی برای مجازات خبرنگاران


  عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران: مدیر روابط‌عمومی باید با شفافیت پاسخگو باشد


  نبرد سیم‌ها در گفت‌وگو با یاسر خوشنویس


  فروتنی فکری، دریچه‌ای به سوی گفت‌وگوهای سازنده در شبکه‌های اجتماعی


  راه‌اندازی نخستین رشته کارشناسی ارشد روابط‌عمومی در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد