درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7508صفحه نخست » جمعه، 8 آذر 1392 - 19:57
جایگاه آموزش
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  جلسات آموزشی، برای مدرس، یک ارائه است. او باید دانسته هایش را به مخاطب منتقل کند. بنابراین ضوابط و معیارهای یک ارائه خوب را باید رعایت کند. همه ما هم در کلاس درس یا کارگاهها شرکت کرده ایم و مدرسان را بسته به تناسب ارائه آنها با نیازهایمان از جنبه های مختلف، ارزیابی و طبقه بندی کرده ایم.


یکی از اصولی که برای ارائه های خوب توصیه میشود، عدم یکنواختی است. احتراز از یکنواختی هم به وسایل مختلف و بسته به توان و رفتار ارائه کننده قابل انجام است. به بیان ساده، هر ارائه کننده باید مقداری مجری گری بلد باشد تا توجه مخاطب را ابتدا به دست آورد و بعد حفظ کند یا حتی ارتقا دهد. مثال جالبی در این مورد سخنرانی یک ژنرال است که قبل از آغاز سخن، تا مخاطبین سر جای خود مستقر شوند، مرتب در یک فضای ۲ در ۳ قدمی میرفته و می آمده. وقتی همه مستقر شدند، پرسید که لابد تعجب میکند که من چرا در این فضا قدم میزنم؟ علت آن است که من سالها در زمان فلان جنگ، در چنین فضائی زندانی بودم و آنجا آموختم که چطور باید فلان طور باشم (فلان طور، موضوع اصلی سخنرانی او بوده است). خودتان را جای حضار بگذارید و ببینید که چقدر برایشان جالب بوده که شخصی سالها در این فضا زندانی بوده و در همان حال چیزی را آموخته باشد. این یک مثال کلاسیک است. اما همینجا تذکراتی هم وجود دارد که موضوع اصلی این نوشته است.


درست در زمانی که در مورد این ضرورت به ارائه کننده ها تذکر داده میشود، در همانجا هم گفته میشود که حد این موضوع باید رعایت شود. یعنی جلسه باید رسمیت خود را حفظ کند، توجه ها به موضوع باشد، و به خصوص در جلساتی که هدف اصلی آموزش است، باید شأن آموزش حفظ شود.


اینکه در کارگاه دائماً شوخی باشد و خنده، اینکه فرد حس نکند قرار است چیزی یاد بگیرد و به جای آن احساس کند به سینما یا پارک آمده است، دستاورد خوبی نیست.


فرض کنید که شما در یک کارگاه در ۷۰% وقت درگیر جوک و خنده و خاطرات طناز مدرس باشید، آیا دیگر حاضر خواهید شد به چیزی که کمتر از آن مفرح باشد، رضایت دهید؟ در بسیاری مواقع شرکت کنندگان در چنین کارگاههایی با دادن امتیازهای بالا به مدرسین، بخش آموزش سازمان را با خطا مواجه میکنند و آنها فکر میکنند عجب کارگاه خوبی است، در حالیکه نمیدانند که در سازمان آنها یک برنامه تفریحی در جریان است که خروجی اش اثری بر آگاهی و مهارت شرکت کنندگان نخواهد داشت.


خطر عمده در عدم بهره دهی نیست، خطر عمده آنجاست که شرکت کنندگان دچار نزول سطح توقع میشوند و در عین آنکه فکر میکنند چیزی یاد گرفته اند، هرگر قادر به کاربرد آن نیستند و زدودن مشکلات ناشی از این برنامه مفرح از ذهن آنها هم کار بخش آموزش را دشوارتر از قبل خواهد نمود.
سربلند باشید
پوینده دهکده جهانی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد