درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 02:51   

🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت

  میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت


ادامه ادامه مطلب سه

بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد

  بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای ارتقاء امنیت کاربری برای خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی
  شکایت یک شرکت روابط‌عمومی از توییتر
  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدرسه یک طرح انگیزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است
  صداقت در اطلاع‌رسانی اولین اصل در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مترو تهران است
  نقدی بر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری پرند
  مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از ضرورت اعتلای روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراکز حوزوی تا هم‌صدایی مراکز حوزوی در کشور
  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی
  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت
  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد
  پیچیدگی مبارزه با اطلاعات نادرست در پی ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7508صفحه نخست » جمعه، 8 آذر 1392 - 19:57
جایگاه آموزش
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  جلسات آموزشی، برای مدرس، یک ارائه است. او باید دانسته هایش را به مخاطب منتقل کند. بنابراین ضوابط و معیارهای یک ارائه خوب را باید رعایت کند. همه ما هم در کلاس درس یا کارگاهها شرکت کرده ایم و مدرسان را بسته به تناسب ارائه آنها با نیازهایمان از جنبه های مختلف، ارزیابی و طبقه بندی کرده ایم.


یکی از اصولی که برای ارائه های خوب توصیه میشود، عدم یکنواختی است. احتراز از یکنواختی هم به وسایل مختلف و بسته به توان و رفتار ارائه کننده قابل انجام است. به بیان ساده، هر ارائه کننده باید مقداری مجری گری بلد باشد تا توجه مخاطب را ابتدا به دست آورد و بعد حفظ کند یا حتی ارتقا دهد. مثال جالبی در این مورد سخنرانی یک ژنرال است که قبل از آغاز سخن، تا مخاطبین سر جای خود مستقر شوند، مرتب در یک فضای ۲ در ۳ قدمی میرفته و می آمده. وقتی همه مستقر شدند، پرسید که لابد تعجب میکند که من چرا در این فضا قدم میزنم؟ علت آن است که من سالها در زمان فلان جنگ، در چنین فضائی زندانی بودم و آنجا آموختم که چطور باید فلان طور باشم (فلان طور، موضوع اصلی سخنرانی او بوده است). خودتان را جای حضار بگذارید و ببینید که چقدر برایشان جالب بوده که شخصی سالها در این فضا زندانی بوده و در همان حال چیزی را آموخته باشد. این یک مثال کلاسیک است. اما همینجا تذکراتی هم وجود دارد که موضوع اصلی این نوشته است.


درست در زمانی که در مورد این ضرورت به ارائه کننده ها تذکر داده میشود، در همانجا هم گفته میشود که حد این موضوع باید رعایت شود. یعنی جلسه باید رسمیت خود را حفظ کند، توجه ها به موضوع باشد، و به خصوص در جلساتی که هدف اصلی آموزش است، باید شأن آموزش حفظ شود.


اینکه در کارگاه دائماً شوخی باشد و خنده، اینکه فرد حس نکند قرار است چیزی یاد بگیرد و به جای آن احساس کند به سینما یا پارک آمده است، دستاورد خوبی نیست.


فرض کنید که شما در یک کارگاه در ۷۰% وقت درگیر جوک و خنده و خاطرات طناز مدرس باشید، آیا دیگر حاضر خواهید شد به چیزی که کمتر از آن مفرح باشد، رضایت دهید؟ در بسیاری مواقع شرکت کنندگان در چنین کارگاههایی با دادن امتیازهای بالا به مدرسین، بخش آموزش سازمان را با خطا مواجه میکنند و آنها فکر میکنند عجب کارگاه خوبی است، در حالیکه نمیدانند که در سازمان آنها یک برنامه تفریحی در جریان است که خروجی اش اثری بر آگاهی و مهارت شرکت کنندگان نخواهد داشت.


خطر عمده در عدم بهره دهی نیست، خطر عمده آنجاست که شرکت کنندگان دچار نزول سطح توقع میشوند و در عین آنکه فکر میکنند چیزی یاد گرفته اند، هرگر قادر به کاربرد آن نیستند و زدودن مشکلات ناشی از این برنامه مفرح از ذهن آنها هم کار بخش آموزش را دشوارتر از قبل خواهد نمود.
سربلند باشید
پوینده دهکده جهانی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت


  آیین نکوداشت روابط‌عمومی ‌های دستگاه‌ های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری


  گردهمایی بزرگ مسئولین روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان


  مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: امروزه تمام کارها در حوزه رسانه ای، بر عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هاست


  مرگ سازمان یا توسعه سازمان


  راهبردهای مصاحبه برای افزایش حضور زنان در اخبار


  خالق چت‌جی‌پی‌تی: هوش‌مصنوعی را نمی‌توان متوقف کرد


  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی


  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد