درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7461صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 6 آذر 1392 - 23:23
بررسی مفهومی اثربخشی تبلیغات برروی انتخاب مشتری
«اثربخشی تبلیغات» از جمله مواردی است که با وجود گذشت سالیانی از عمر تبلیغات مهجور مانده و به آن پرداخته نمی‌شود. در حالی‌که همان‌گونه که تبلیغ باعث تغییر در نگرش، دانش و رفتار مخاطب می‌شود و آگاه‌سازی، ترغیب، تشویق و یادآوری ،از وظایف تبلیغات است؛ توجه به اثربخشی تبلیغات، برای سازمان‌هایی که تبلیغ را در رشد و توسعه‌ی خود مؤثر می‌دادند، یک امر ضروری است.
  

بررسی مفهومی اثربخشی تبلیغات برروی انتخاب مشتری

 

نویسندگان:

سارا مکارمی 

دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی-بازاریابی
 Makaremi2009@yahoo.com
گروه مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد یزد ، یزد ، ایران


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «اثربخشی تبلیغات» از جمله مواردی است که با وجود گذشت سالیانی از عمر تبلیغات مهجور مانده و به آن پرداخته نمی‌شود. در حالی‌که همان‌گونه که تبلیغ باعث تغییر در نگرش، دانش و رفتار مخاطب می‌شود و آگاه‌سازی، ترغیب، تشویق و یادآوری ،از وظایف تبلیغات است؛ توجه به اثربخشی تبلیغات، برای سازمان‌هایی که تبلیغ را در رشد و توسعه‌ی خود مؤثر می‌دادند، یک امر ضروری است.

 

هدف از پژوهش حاضر بررسی مفهومی اثر بخشی تبلیغات بر روی انتخاب مشتری  است. با استفاده از متغیرهای نوع تبلیغات ،‌نوع محصول ،‌رسانه ، متغیر های جمعیت شناختی ،‌ارتباط درک شده ، یکپارچه سازی سطح محصول ،‌کیفیت درک شده ،‌وفاداری برند، انجمن برندو‌آگاهی برند  به عنوان متغیرهای مستقل، و اثر بخشی تبلیغات به عنوان متغیرهای وابسته مدل تحقیق، شکل گرفته است.

 

این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و بر اساس بررسی جامع تحقیقات انجام شده در گذشته مدلی مفهومی را در زمینه اثر بخشی تبلیغات  معرفی نموده است؛ در این پژوهش تحقیقات مرتبط از سال2006 تا سال2013 را مورد بررسی قرار داده و به جای فرضیه اقدام به ارائه پیشنهاداتی بر گرفته از روابط مورد آزمون در خصوص متغیرهای تحقیق کرده است .

 

پژوهش حاضر می تواند در راستای نتایج حاصل از آن، به دلیل ارائه‌ی اطلاعات مفید در حوزه‌ی تبلیغات ، برای محققان و سازمانها ارزشمند باشد.

 

واژگان کلیدی: نوع تبلیغات ، نوع محصول، رسانه, متغیر جمعیت شناختی ، ارتباط درک شده، یکپارچه سازی سطح محصول ، کیفیت درک شده ، وفاداری برند، ارتباط با نام تجاری، آگاهی برند

 

 

مقدمه:
تبلیغات نوعی روش ارتباط جمعی است ، که از طریق آن اطلاعاتی درباره کالا یا خدمات ، به صورت غیر حضوری به مشتریان ارائه می‌شود و عموما در آن از رسانه‌هایی مانند : تلویزیون ، رادیو ، اینترنت و مطبوعات نوشتاری استفاده می گردد.


کاتلر  (2002) تبلیغات را هرگونه ارائه و عرضه ایدهها ،کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی ،‌فرد یا مؤسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد ،‌تعریف میکند. اما در این میان تبلیغی اثر بخش است ،که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده ،‌تأثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسی مخاطبان را بیدار نماید. (شریعت و دیگران، 1386)


اثر بخشی تبلیغات ، یکی از مهمترین مفاهیمی است که کمک می کند به درک شناخت مشتری و اهدافی که برای آن در نظر گرفته می شود ، تا در ذهن مصرف کننده تاثیر مطلوبی داشته باشد.همچنین نشان میدهد بودجهای که برای تبلیغات صرف شده است ، تا چه حد برای نیل به اهداف مورد نظر مفید واقع شده است.


توجه به رقابت بیش از پیش در بازارهای امروزی ، اهمیت تبلیغات اثر بخش را فزونی داده است.در بسیاری از سازمانها با صرف هزینههای زیاد ولی بدون تحقیقات کافی در جامعه و میان مشتریان و بدون افراد دارای تخصص، به انجام تبلیغ می پردازند، که نمیتواند بین محصول و پیام ارائه شده رابطهای ایجاد کند.


اثر بخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین میگردد و درجه یا میزانی که دهنده سفارش به هدفهای مورد نظر خود دست مییابد را تعیین میکند و دارای فرایند برنامه ریزی مشخص و مرحلهای تحقیقاتی شامل : تعیین اهداف ، تخصیص بودجه ،‌تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده ، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثر بخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظهای افزایش خواهد یافت.


دست اندرکاران صنعت تبلیغات ، بر این باورند که تبلیغ باعث تغییر در دانش، نگرش ، و رفتار مخاطبان میشود.اما بدیهی است که تائید این باور تنها بر اساس سنجش اثربخشی (آگهی سنجی) تبلیغات میسر میشود. از طرفی بر اساس دستاوردهای پ‍ژوهشی است ،که میتوان به رفع کاستیها و معایب و همچنین برنامهریزی برای تبلیغات در آینده پرداخت.


در هدف اصلی پژوهش، مدلی جامع که در برگیرنده بررسی ارتباط بین متغیرهایی از قبیل ؛ نوع اثر بخشی تبلیغات ، نوع محصول، رسانه ، جمعیت شناختی، ارتباط درک شده ، یکپارچهسازی سطح محصول ،کیفیت درک شده ، وفاداری برند ، انجمن نام تجاری ، آگاهی برند و تاثیر آن بر اثربخشی تبلیغات بیان می گردد.


در این مطالعه سعی بر آن است تا اثربخشی تبلیغات بر روی انتخاب مشتری بررسی شود.

 

 

http://marketingarticles.ir/marketing/928-بررسی-مفهومی-اثربخشی-تبلیغات-برروی-انتخاب-مشتری.html

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد