درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:33   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7449صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 6 آذر 1392 - 12:44
روابط عمومی در شورای اسلامی روستایی
بازوی اجرایی دولت، شوراهای روستایی هستند که با اجرای مصوبات داخلی و بخشنامه ها و قوانین می توانند نقش عمده ای در توسعه روستایی کشور بازی کنند و در این مصاف نقش روابط عمومی شورای اسلامی بی بدیل است. متاسفانه شورای اسلامی در برخی از روستاها فاقد روابط عمومی است، اما حضور نهادی اطلاع رسان در روستا می تواند به فرآیند توسعه پایدار در روستاها کمک کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  افزایش درآمدهای نفتی در دولت نهم و دهم و سفرهای استانی دکتر محمود احمدی نژاد به جای جای کشور اگرچه با برخی از نقدها روبرو بود، اما نقش مثبتی را در توسعه روستایی کشور ایفا کرد.


این سفرهای استانی که غالبا همراه مصوباتی برای آبادانی روستاها بوده، توانست تغییرات عمده ای را در روستاهای کشور ایجاد کند.


در نتیجه این قبیل اقدامات روستاهای زیادی در ده سال گذشته به آب آشامیدنی، جاده آسفالته، خط تلفن، خانه بهداشت، اینترنت پرسرعت و... درسترسی یافته اند.


لذا بر خلاف تئوری توسعه دنیل لرنر که امر به توسعه شهرنشینی داده بود، بر مبنای تئوری راجرز روستاها بایستی آباد شده و شرایط به نحوی ایجاد شود که مردم بتوانند به روستاها باز گردند.


در این خصوص بازوی اجرایی دولت، شوراهای روستایی هستند که با اجرای مصوبات داخلی و بخشنامه ها و قوانین می توانند نقش عمده ای در توسعه روستایی کشور بازی کنند و در این مصاف نقش روابط عمومی شورای اسلامی بی بدیل است.


متاسفانه شورای اسلامی در برخی از روستاها فاقد روابط عمومی است، اما حضور نهادی اطلاع رسان در روستا می تواند به فرآیند توسعه پایدار در روستاها کمک کند.


برخی از اقدامات روابط عمومی برای توسعه
1.      اقدامات رویداد سازی: روابط عمومی شورای اسلامی می تواند با برگزاری جشن های مختلف و به بهانه های مختلف مردم را از شهرها به روستا بکشاند و با حضور آنها ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت های تفریحی روستا، زمان های خوبی را برای مردم روستا ایجاد کند و در نهایت با گزارش این موارد به رسانه های محلی، از آنها پوشش خبری دریافت کند.


2.      اقدامات اطلاع رسانی: شورای اسلامی در هر چند وقت جلساتی را با اعضای خود برگزار می کند که در مورد مسائل روستا تصمیماتی گرفته می شود. روابط عمومی شورای اسلامی می تواند با ارائه گزارش های کامل از تصمیمات و مصوبات شورا به اجرای مصوبات کمک کند.


3.      اقدامات آموزشی: حوزه فعالیت روستاهای کشور بسیار متنوع است. متاسفانه در کشاورزی شیوه های سنتی کمترین بازدهی را دارند و در حال حاضر این شیوه ها در کشور به شدت رواج دارند. روابط عمومی می تواند با آموزش مواردی در این خصوص به بالا بردن درآمد روستاییان کمک کند. همچنین اقدامات آموزشی به افراد کمک می کند که کیفیت بالاتری از زندگی را برای خود مهیا کنند.


4.      اقدامات توجیهی: برخی از اوقات شورای اسلامی برای اجرای طرح هایی نظیر طرح هادی روستایی، نیازمند مشارکت روستاییان برای ایجاد تغییرات در بافت روستاست. در این موراد روابط عمومی بایستی با برگزاری نشست های محلی، اقدامات ترویجی از قبیل تهیه گزارش برای رادیوهای محلی و حتی گزارش های تلویزیونی برای شبکه های استانی، مسائل خود را مطرح کرده و بتوانند در نتیجه این اطلاع رسانی روستاییان را برای اقدامات شورا اقناع کنند.


5.      اقدامات مستند سازی: روابط عمومی شورای اسلامی تنها نهاد فرهنگی با قدرت اجرایی در اکثر روستاهاست. بنابراین این نهاد می تواند اقداماتی برای حفظ آثار و میراث روستای انجام دهد. این اقدامات با ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و تهیه عکس و فیلم از این مراسم، قابلیت اجرا می یابد. روابط عمومی می تواند با تهیه مصاحبه هایی از پیران روستا و پیش بردن تحقیقات مردم شناسی مستنداتی را در این خصوص گردآوری کند که نشان دهنده میراث روستا باشد.


6.       اقدامات افکار سنجی: گاهی اوقات شورا در تصمیم گیری دچار تردید می شود و این تردید ناشی از عدم اطلاع از افکار عمومی روستاییان در خصوص آن تصمیم است. چراکه در صورتی می توانند آن طرح یا برنامه را اجرا کنند که با حمایت روستاییان همراه شود. در این موارد روابط عمومی شورای اسلامی بایستی با پیمایش این موارد از طریق نظر سنجی در میان جامعه آماری از افراد تاثیرگزار روستا، نتایج را پیش بینی و اطلاع رسانی کند. اقدامات تحقیقی و پژوهشی در روستاهای کم جمعیت به پیمایش علمی و تحلیل آماری با نرم افزارهای آماری ندارد و می توان این کار را با یک پرسشنامه که تنها چند گزینه در مقابل هر سوال و یک نفر که این پرسشنامه را توزیع می کند، انجام داد.


7.      اقدامات پیش برنده: روابط عمومی شورای اسلامی در بحران های ناشی از عدم حمایت روستاییان از طرح شورا و ... بایستی از تمام ابزارهای روابط عمومی جهت اقناع مخاطبان استفاده کنند. ابزارهایی که روابط عمومی می تواند مورد استفاده قرار دهد عبارتند از: نشست های خانوادگی، تهیه ویدئوهای آموزشی، ارائه مستندات در قالب نمایشگاه، معرفی فواید و مزایای اجرای طرح و ...


8.      اقدامات در فضای دیجیتال: امروزه با برقراری اینترنت روستایی در روستاهای کشور، این امکان برای روابط عمومی ایجاد می شود که با ارائه اطلاعات و اخبار در فضاهای رایگان از قبیل وبلاگ، میکروبلاگ و شبکه های اجتماعی، سایر هم ده دیاران خود را که در خارج از روستا هستند در جریان مسائل روستا قرار دهند. روابط عمومی با این اقدام علاوه بر ایجاد حسی خوب برای بازگشت به روستا در هم ده دیاری هایی که در شهرها زندگی می کنند، می تواند از خرد جمعی آن افراد برای پیشبرد مسائل جاری روستا استفاده کند.


این موارد تنها بخشی از فعالیت هایی بود که روابط عمومی شورای اسلامی می تواند برای توسعه روستا انجام دهد. اگر شما نیز مواردی را در ذهن دارید، می توانید به این فهرست بیافزایید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد