درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 07:03   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7426صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 5 آذر 1392 - 14:15
سئو پی آر؛ سلاحی موثر در جنگ نرم
سئو پی آر با برگزاری رنکینگ کلمات کلیدی این اجازه را به روابط عمومی می دهد که محتوایش توسط افرادی مربوط نشان داده شود. این بدان معناست که ما در جنگ نرم نیازی به فیلترینگ نداریم. بلکه چنانچه بتوانیم با بهره گیری از استراتژی های تولید محتوا توسط سایت هایی که امروز به نسبت بسیار محدودند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  جنگ نرم یکی از مباحث روز کشور است. شرایطی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با تهاجم فرهنگی شروع شده و امروز شاهد جنگ نرم برای انهدام داشته های فرهنگی و زوال فرهنگی کشور هستیم. در این نوشتار برآنیم تا با بیان تعریف و ویژگی ها و ابزارهای جنگ نرم، سئو پی آر را به عنوان یکی از سلاح های موثر در برابر توطئه های دشمنان نظام و انقلاب معرفی کرده و به طور مختصر، نحوه استفاده از سئو پی آر را به عنوان ابزاری جهت دفاع در برابر هجمه های دشمنان نظام و انقلاب معرفی کنیم.


• جنگ نرم چیست ؟
هدف جنگ نرم تضعیف ثبات و امنیت اجتماعی، فرهنگی بوده و دوره آن بلند مدت است؛ از این‌رو می‌توان تهدید یا براندازی نرم را تلاش دشمن جهت تسلط کامل در ابعاد گوناگون بر یک جامعه دانست که این تسلط با زدودن الگوهای رفتاری و هنجارهای ارزشی جامعه مورد تهاجم و جایگزینی الگوها و ارزش های جامعه مهاجم محقق می‌گردد. در این نوع تهدید و جنگ، کشور مهاجم بدون خونریزی و با طی کردن پروسه زمانی آرام و بدون نیاز به نیروهای نظامی بلکه با استفاده از استحاله فکری و فرهنگی یک جامعه، سلطه همه جانبه خود را بر آن جامعه تحمیل کرده و با روش نرم افزاری حساب شده آنان را مطیع خود می گرداند، در یک کلام می‌توان جنگ نرم را اینگونه تعریف نمود: اجرای برنامه ای حساب شده، مسالمت آمیز و دراز مدت برای نفوذ در ارکان سیاسی/اجتماعی یک نظام به منظور تغییر سیستم سیاسی یک کشور با ایجاد تغییر و تحول اساسی در باورهای اساسی و اصلی آن ها به نفع خود.

 

امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است. در این جنگ نرم، جوانان دانشجو، افسران جوان این جبه اند. بنابر این بیشتر سرمایه گذاری دشمنان برای انحراف ذهن جوانان و تلقین باور های غلط در وجود آنهاست . نمونه ای از این باور های غلط را ذکر می کنیم:


1 - آزادی های شما توسط دین اسلام گرفته شده است.
2 - وضعیت اقتصادی و جایگاه سیاسی کشور متزلزل است.
3 - کشور در ناامنی به سر می برد.
4 - فرهنگ ایرانی بخاطر دین عقب مانده است.
5 - مد، لباس و مدل های موی غربی را امتحان کنید.
6 - حکومت بی کفایت است و توانایی اداره ی کشور را ندارد.
7 - اروپایی ها و غربی ها از ما بهتر می فهمند، از فرهنگ و آداب آنها پیروی کنید.
8 - تا کی باید در مقابل آمریکا ایستاد؟ تسلیم شویم تا خوشبخت شویم. ( استقلال زیر سایه ی آمریکا)
9 - بازی های جدید را امتحان کنید ( سبب ایجاد حس خشونت،تحریک غریزه ی جنسی ، دوری از اسلام ، و... که به طور غیر مستقیم بر ضمیر ناخودآگاه فرد اثر می گذارد )
10- سبک جدید موسیقی ها را گوش دهید و آرامش پیدا کنید ( در صورتی که برای روح انسان گوش دادن به این نوع موسیقی ها خطرناک است)


• ابزار و اهداف جنگ نرم
با توجه به تعریفی که از جنگ نرم صورت پذیرفت می توان ابزارهای این جنگ را بسیار ساده و کم هزینه دانست که این سادگی در عین حال بسیار پیچیده و کاربردی تر از جنگ سخت است چرا که نیاز به لشگرکشی و مقاومت های فیزیکی ندارد، بلکه با تصرف فکر، اندیشه و اراده یک جامعه و نفوذ آرام در لایه های فکری آن جامعه صورت می‌پذیرد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی: «جنگ نرم یعنی جنگ بوسیله ابزارهای فرهنگی به وسیله نفوذ به وسیله دروغ به وسیله شایعه پراکنی با ابزارهای پیشرفته ای که امروز وجود دارد ابزارهای ارتباطی که ۱۰ سال قبل و ۱۵ سال قبل و ۳۰ سال قبل نبود امروز گشترش پیدا کرده جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم» ابزارهای گوناگونی جهت اجرای این تهدید وجود دارد که شامل: ابزارهای تبلیغات، رسانه، احزاب، شبهه پراکنی، تریبون های آزاد، جوسازی روانی، شایعه سازی و…. از جمله این ابزار است و هدف فتح سنگرهای فکری و عقیدتی یک جامعه است: «در جنگ نظامی دشمن به سراغ سنگرهای مرزی ما می‌آید مراکز مرزی ما را سعی می‌کند منهدم کند تا بتواند در مرز نفوذ کند در جنگ روانی و آنچه که امروز به آن جنگ نرم گفته می‌شود دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند« . در جنگ نظامی دشمن مشخص است و ما دشمن را می بینیم و ازآن نفرت داریم، سعی می کنیم آن را از بین ببریم چون آن را مانع تجلی اهداف خود می دانیم و دوست نداریم کسی به ما زور گویی بگوید و بخواهد فرهنگ و دینمان را از ما بگیرد ولی در جنگ نرم ، دشمن مشخص نیست چون آنها خود را دوست ما و خواهان پیشرفت ما نشان می دهند در صورتی که هدف شان همان دوری از دین و فرهنگ ایرانی و رواج فرهنگ ضد اسلامی غربی است ولی ما که آن ها را دوست می بینیم سعی می کنیم به آرمان های آنان عمل کنیم و دین فرهنگ مان را فراموش کنیم.

• جنگ نرم در فضای اینترنت از دو طریق اتفاق می افتد:
1. ایرانیانی که به طور نادانسته، با بهره گیری از فضاهای اطلاع رسانی تحت وب و انتشار محتوای مورد علاقه دشمن، اقدام به جنگ علیه خود می کنند.
2. شبکه های خبری بیگانه و سایت هایی که با هدف جنگ علیه داشته های فرهنگی ما طراحی شده اند و زیرکانه اهداف خود را در فضای وب پی می گیرند.

• چالش های عمده در برابر این دو گروه
برای مقابله با سایت های بیگانه می توان از فیلترینگ استفاده کرد. اما افرادی که بخواهند فیلترینگ را دور بزنند، به راحتی می توانند با استفاده از ابزارهای موجود از قبیل ساکس، سایفون، وی پی ان، سایت های فیلتر شکن (قارچی) و... محتوای مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.


در مورد کسانی که از روی غفلت محتوایی را در اینترنت منتشر می کنند نیز فیلترینگ کار را خراب تر می کند. چه سیستم های ارائه وبلاگ در کشور فراوان هستند و بستن یک وبلاگ منجر به باز شدن 2 وبلاگ خواهد شد و این کار نیز حسی را که دشمنان در جنگ نرم ایجاد می کنند، یعنی یک حس منفی نسبت به ارزش های و آرمان ها و ساختار نظام، با این کارها تشدید می شود. لذا بایستی دید در دنیا چه راه کارهای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.


• سئو پی آر مهمترین ابزار در جنگ نرم
در پدافند غیر عامل، هیچ ابزار جنگی به کار برده نمی شود و تنها سعی می شود که اقداماتی انجام شود که تلفات به حداقل رسیده و دشمن نتواند به اهداف خود برسد. این مساله در فضای سایبر نیز مطرح است.
سئو پی آر در این خصوص ابزاری کارا به حساب می آید. این ابزار راهکارهایی در اختیار افسران ایرانی در جنگ نرم علیه دشمن قرار می دهد که می توانند با بهره گیری از آن راه کارها به مقابله با دشمن بروند.

• بهره گیری از موتورهای جستجو در جنگ نرم
سلاح مهم جنگ نرم، محتوا است. محتوا چیزی است که روابط عمومی متخصص تولید آن می باشد. حال فکر کنید، اگر بتوانیم کاری کنیم که محتوای دشمنان در جنگ نرم دیده نشود، قطعا در جنگ پیروز شده ایم.


سئو پی آر با برگزاری رنکینگ کلمات کلیدی این اجازه را به روابط عمومی می دهد که محتوایش توسط افرادی مربوط نشان داده شود. این بدان معناست که ما در جنگ نرم نیازی به فیلترینگ نداریم. بلکه چنانچه بتوانیم با بهره گیری از استراتژی های تولید محتوا توسط سایت هایی که امروز به نسبت بسیار محدودند. از قبلی: تبیان، مقاله فارسی و... محتوایی تولید کنیم که در هنگام جستجوی واژه های حساس به جای بی بی سی یا رادیو فردا، سایت های اینترنتی ما در موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری نشان داده شوند، آنگاه می توانیم مطمئن باشیم که 80 درصد از مخاطبان به سایت های امن ما مراجعه می کنند و درگیر محتواهای ویرانگر دشمن نمی شوند.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد