درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:22   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7415صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 5 آذر 1392 - 12:01
روابط‌عمومی در ایران از چه آسیب‌هایی رنج می‌برد؟
احمد یحیایی ایله‌ای: - آسیب‌شناسی برای انجام هر فعالیتی، بخشی از مرحله اول مدیریت فعالیت یعنی تحقیق است؛ زیرا کمک می‌کند تا واقعیت‌های اجرایی یک مفهوم علمی روشن شود و توسعه و ارتقای روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نگاهی به روابط‌عمومی ایران نشان می‌دهد که طی 2دهه اخیر روابط‌عمومی هم از نظر اجرایی و هم از نظر توسعه علمی رشدی 100درصدی داشته است.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی که در آنها واحد روابط‌عمومی فعال نبوده، در حال حاضر دارای روابط‌عمومی است. در بخش خصوصی هم روابط‌عمومی به‌خصوص طی دهه اخیر مورد توجه مدیران ارشد سازمان‌ها قرار گرفته است.

در حوزه علمی، ارتباطات و روابط‌عمومی رشد قابل‌توجهی در گستردگی رشته‌هایی همچون روابط‌عمومی، تبلیغات تجاری، روزنامه‌نگاری، ارتباطات، تحقیقات ارتباطات، مدیریت رسانه، ارتباطات، فرهنگ و... به‌وجود آمده است و دانشگاه‌های متنوع کشور (دولتی و آزاد) در سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند اما با همه این روابط‌عمومی عملا گام‌هایی بنیادین و اساسی برنداشته است. استادان کمترین تولید تالیف و تحقیق را دارند، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با بازار کار آشنا نیستند و مهارت‌های لازم را کسب نکرده‌اند، مدیران روابط‌عمومی بدون توجه به تخصص و حتی تجربه کافی و مرتبط انتخاب می‌شوند و کارکنان از حداقل آموزش‌هایی علمی و کاربردی محروم هستند.

اکنون که با آغاز دولت یازدهم در آستانه تحولات مدیریتی دیگری در عرصه روابط‌عمومی قرار گرفته‌ایم و تغییرات را شاهد خواهیم بود؛ مدیران ارشد سازمان‌ها و همچنین مدیران روابط‌عمومی به‌خصوص در سازمان‌های بزرگ یکی از مهم‌ترین اقدامات حرفه‌ای که می‌توانند در ابتدای مدیریت خود انجام دهند آسیب‌شناسی روابط‌عمومی سازمان خود است.

واقعیت این است که روابط‌عمومی ایران با چند واقعیت جدی به‌عنوان آسیب‌های زیر بنایی روبه‌روست:
اول اینکه تعریف غیرکارشناسی ساختار روابط‌عمومی و ترکیب آن با دیگر واحدهای سازمانی، روابط‌عمومی را از ماهیت و مسیر اصلی منحرف کرده است.

دوم اینکه بخش قابل‌توجهی از مدیران و کارکنان روابط عمومی‌ها (به‌خصوص مدیران) تخصص روابط‌عمومی ندارند و همچنین آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت را پیگیری نمی‌کنند.

سوم اینکه رابطه دانشگاه و روابط‌عمومی سازمان‌ها یا به‌طور کلی قطع است یا رشته‌ای ضعیف از چنین رابطه‌ای وجود داشته و ناکارآمد است.

چهارم اینکه منابع کاربردی حوزه روابط‌عمومی که عمدتا توسط مجریان روابط‌عمومی نگاشته شده از حداقل پشتوانه و مبناهای علمی برخوردار است.

امید است مدیران عالی‌رتبه سازمان‌ها و مدیران ارشد روابط‌عمومی‌ها با توجه به این واقعیت‌ها اصلاح و بهبود سازمان روابط عمومی را به‌عنوان یک فعالیت زیربنایی پیگیری کنند تا امکان اصلاح روابط مردم و سازمان میسر شود. در غیراین‌صورت سازمان‌ها همچون گذشته از فقدان سیستمی ارتباطی برای درک مردم رنج خواهند برد و فاصله ملت و دولت از گذشته بیشتر خواهد شد.
اکنون لازم است با نگاهی علمی بتوانیم روابط‌عمومی را نه‌تنها برای توسعه اخبار رسانه‌ای و تبلیغات بلکه به‌عنوان پیوند‌دهنده دولت و ملت و در جایگاه چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان ببینیم.

 

منبع: همشهری آنلاین

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات