درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 22:21   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7395صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 4 آذر 1392 - 21:37
بررسی مفهومی ابعاد فرهنگی هافستد، نیمرخ اخلاقی سازمان و آمیخته اخلاقی بازاریابی بر اعتماد مشتریان
  

بررسی مفهومی ابعاد فرهنگی هافستد، نیمرخ اخلاقی سازمان و آمیخته اخلاقی بازاریابی بر اعتماد مشتریان

 

نویسنده :

فاطمه بهبودی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

fbehboody@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه که روابط بین افراد و گروهها شکننده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد موضوع محوری سازمانها برای حفظ و تضمین حیات است. عوامل فرهنگی میتواند نقش مهمی در ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد مشتری داشته باشد و همواره اعتماد تحت تأثیر فرهنگ قرار میگیرد، همچنین جهتگیری فرهنگی یک شخص اصلیترین زیرساخت برای ادراکات او درباره رفتار بازاریابی اخلاقی شرکتها است، بنابراین در این پژوهش به بررسی مفهومی ابعاد فرهنگی هافستد، نیمرخ اخلاقی سازمان و آمیخته اخلاقی بازاریابی بر اعتماد مشتریان پرداخته شده و با استفاده از متغیرهای مستقل و وابسته، مدل تحقیق شکل گرفته است. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و براساس بررسی جامع تحقیقات انجام شده در گذشته مدلی مفهومی را در زمینه اعتماد معرفی نموده است؛ این پژوهش تحقیقات مرتبط از سال1993 تا سال2013 را مورد بررسی قرار داده است.
پژوهش حاضر به دلیل ارائهی اطلاعات مفید در حوزهی فرهنگ و اعتماد مشتریان، میتواند برای محققان و مدیران، سیاستگزاران دولتی و غیردولتی و توزیعکنندگان ارزشمند باشد.

واژگان کلیدی:
ابعاد فرهنگی هافستد، نیمرخ اخلاقی سازمان، آمیخته اخلاقی بازاریابی، اعتماد مشتریان

 

 

مقدمه:
اعتماد قدمتی برابر تاریخ زندگی بشر و آغاز تعاملات اجتماعی میان انسان ها دارد. اعتماد، لازمه بازاریابی است، که برای حفظ روابط با مشتریان ضروری به نظر می رسد، زیرا مشتریان اغلب، قبل از تجربه واقعی محصول و خدمات، مجبور به اخذ تصمیم برای خرید هستند و همچنین زمانی که سازمان ها، کارکنان و مشتریان خود را در اولویت قرار می دهند، کارکنان و مشتریان به سازمان اعتماد کرده، نسبت به آنها وفادار شده، سودآوری افزایش و موفقیت آن ها استمرار می یابد. اعتماد در هر دوره ای از تاریخ کسب و-کار، یکی از مفاهیم زیر بنایی انجام معاملات بوده و امروزه با افزایش ارتباطات بلند مدت، این مفهوم از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. نوشته های زیادی درباره پیامدهای مثبت اعتماد در روابط مشتریان وجود دارد. همچنین تحقیقات نشان داده اند که اعتماد یکی از عناصر مهم در روابط بلند مدت است. امروزه کاهش اعتماد در ارائه اطلاعات شخصی در کنار کلاهبرداری ها باعث می شود صاحبان شرکت ها استراتژی هایی را در جهت جلب و افزایش اعتماد مشتری انتخاب کنند.
از آن جایی که جذب مشتری جدید از نگهداری مشتری موجود سخت تر بوده و هزینه زیادی دارد سازمان سعی می کنند تا روابط بلند مدتی را با مشتریان برقرار نمایند، همچنین با افزایش رقابت و خواسته های مشتریان، سازمان ها باید عوامل تأثیرگذار برخواسته های مشتریان را، بررسی نموده و اجرا نمایند تا ارزش مورد انتظار مشتری را از این طریق به حداکثر رسانند.
علاوه بر این میان سیستم های ارزشی مصرف کنندگان در کشورهای مختلف، تفاوت های زیادی وجود دارد. سیستم های ارزشی به شدت ریشه در تاریخ جوامعشان دارند و بنظر می رسد در برابر تغییر مقاوم اند. اثربخشی در بازاریابی به معنی انطباق با ارزش های فرهنگی است و امروزه فرهنگ در حوزه رفتار مصرف-کننده، توجه زیادی را جلب کرده است. این پژوهش به این دلیل که عوامل فرهنگی، آمیخته بازاریابی، آرمانگرایی، خودآگاهی عمومی، خودخواهی و اعتماد مشتریان را به صورت همزمان بر روی مصرف کننده مورد مطالعه قرار می دهد، می تواند مدل کاملی باشد، که تمام عوامل فرهنگی و آمیخته بازاریابی را به صورت همزمان بر روی مصرف کننده مورد بررسی قرار می دهد . عوامل فرهنگی می تواند نقش مهمی در ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد مشتری داشته باشد و باعث بهبود عملکرد، در عصر رقابت فشرده و رکود اقتصادی امروزی شود. بخصوص که حفظ مشتری و اعتماد مشتری برای شرکت ها حایز اهمیت است با توجه به این موضوع که جذب یک مشتری جدید از حفظ مشتری موجود هزینه های کمتری دارد. درک ایدئولوژی های حیاتی مصرف کننده برای مدیران قبل از تصمیم گیری در مورد ورود به بازار (چه در داخل و یا خارج از کشور) حیاتی است. بنابراین، شناسایی این تفاوت ها در هر یک از فرهنگ ها برای فهم بهتر درک اخلاقی از بخش های مختلف مصرف کننده بسیار حیاتی است. همچنین یافته های این پژوهش می-تواند سیاست گزاران دولتی و غیر دولتی را در بررسی دقیق از روابط مصرف کننده و همچنین افزایش سود مالی یاری کند.
هدف از این مقاله بررسی مفهومی تأثیر ابعاد فرهنگی هافستد و نیمرخ اخلاقی سازمان و آمیخته اخلاقی بازاریابی بر اعتماد مشتریان است.

 

 فایل کامل مقاله

 

http://marketingarticles.ir/marketing/927-بررسی-مفهومی-ابعاد-فرهنگی-هافستد،-نیمرخ-اخلاقی-سازمان-و-آمیخته-اخلاقی-بازاریابی-بر-اعتماد-مشتریان.html

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  ChatGPT


   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد