درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7390صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 25 مهر 1394 - 11:25
قیام حسینی؛ الگوی روابط عمومی خدامحور و مردم دار
باز انتشار/ محمد امامی - اگر بخواهیم با گرایش روابط عمومی به قیام حسینی بنگریم، شاید قیام اصلاحی حسینی را بتوان یک نوع عملیات قدرتمندانه‌ی روابط عمومی هم محسوب کرد! امام حسین علیه السلام در قیام اصلاحی‌اش هیچگاه از ابعاد ارتباطی آن با مردم و جامعه غافل نشد و همواره هدایت افکار عمومی را مد نظر داشت.
  

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهه‌ی نخست ماه محرم سپری شد، هر یک از ما به نوعی عزادار سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بودیم و هستیم و در ادامه‌ی این ماه حزن‌انگیز نیز مصایب حسینی را بارها و بارها خواهیم شنید و جرعه‌هایی به قدر ظرفیت خود از این جام عشق و معرفت خواهیم نوشید.


گرچه گویا برخی از ما مردم دوست داریم بسیار ساده از کنار مفاهیم و محتواهای عظیم عبور کنیم و به وجه سطحی و پوسته آنها اکتفا و قناعت کنیم! اما به نظر می رسد محرم، فقط ماه غم و ماتم نیست! ماه درس گرفتن از سیره حضرت اباعبدالله و قیام حسینی هم هست، چرا که ائمه معصومین علیهم السلام بهترین الگوهای ما هستند البته اگر بشناسیم و قدر بدانیم.


اگر بخواهیم با گرایش روابط عمومی به قیام حسینی بنگریم، شاید قیام اصلاحی حسینی را بتوان یک نوع عملیات قدرتمندانه‌ی روابط عمومی هم محسوب کرد!


امام حسین علیه السلام در قیام اصلاحی‌اش هیچگاه از ابعاد ارتباطی آن با مردم و جامعه غافل نشد و همواره هدایت افکار عمومی را مد نظر داشت. در لحظه لحظه ‌های نهضتش از هرگونه تلاشی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی پیرامون واقعیت‌ها برای زدودن جهل و ناآگاهی مخاطبانش و زایل کردن غبارهای شبهه و تردیدها دریغ نکرد، و سعی نمود با شیوه‌های متناسب با سطح فهم و درک مخاطبانش به ترمیم افکار عمومی بپردازد، افکار عمومی که در اثر جنگ روانی دشمن، فرزندان پیامبر را افرادی خارج شده از دین، فتنه‌گر یا باغی بر علیه خلیفه‌ی مسلمین تلقی می کرد! اشتیاق امام حسین (ع) برای آگاهی‌بخشی به جامعه‌ی خمود و غفلت زده‌ی آن روز به رغم خطراتی که در بر دارد، وصف ناپذیر و الگویی است برای همه‌ی جوامع.


... و خواست و مشیت الهی نیز اینچنین قرار گرفت تا پیام قیام اصلاحی آن حضرت با پرچمداری حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) به گوش توده‌ی مردم هر عصر و زمان برسد. نهضت امام حسین(ع) با آگاهی بخشی و نشانه‌گیری افکار عمومی آغاز شد و با پیام رسانی توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) ادامه یافت، تا جایی که برخی بر این باورند که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» و نهضت حسینی بدون تداوم پیام‌رسانی این دو شخصیت بزرگوار، عقیم می‌ماند.


بنابر این قیام امام حسین علاوه بر اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح امور جامعه بود، قیامی بود که در سرتاسر مراحلش آگاهی بخشی، مردم داری، توجه به افکار عمومی، ارتباط و تعامل با مخاطبان، حتی آنان که در صفوف دشمن هستند و امیدی برای اصلاح آنان وجود دارد، موج می زند و شاید بتوان گفت انقلاب حسینی، یک انقلاب روابط عمومی خدامحور و مردم دار بود.


حال که چنین است به نظر می رسد وظیفه‌ی ما در عرصه روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی، تاسی به سیره‌ی آن‌حضرت در آگاهی بخشی، تعامل کارآمد و هدفمند با مخاطبان و اصلاح امور با بهره گیری از مترقی ترین سیستم نظارت اجتماعی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است. راهبردی که در صورت کار بستن آن با ترمیم افکار عمومی، و اصلاح ذهنیت‌های نادرست جامعه، خواهیم توانست مشارکت مردم را در محدود ساختن منکرات و پیشبرد برنامه‌های معروف جلب نماییم.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد