درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7242صفحه نخست » سه شنبه، 28 آبان 1392 - 10:50
شرکت‌های کوچک چگونه باید با اطلاعات برخورد کنند؟
مترجم: شهلا زمانی اسکوئی - جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک کسب‌وکار برای کارآفرینان هرگز کار ساده‌ای نبوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اما کارآفرینان چگونه می‌دانند که چه اطلاعاتی را باید جمع‌آوری کرده و چگونه آنها را اجرایی کنند؟ برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که به شدت به زمان و منابع نیاز دارند، جست‌وجو در میان انبوه اطلاعات به دست آمده از رسانه‌های اجتماعی، تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت‌ و نظرسنجی از مشتریان می‌تواند منجر به سردرگمی و ایجاد وقفه در کار شود. به همین دلیل، برای چگونگی برخورد با این موارد، از تعدادی از کارشناسان و کارآفرینان درخواست کردیم تا بهترین پیشنهادهای خود را در اختیار ما قرار دهند:
 

مروری بر عملکرد سه ماهه آخر

پیش از غوطه ور شدن در اطلاعات، برخی نکات مهم را به یاد داشته باشید: پیش از هر چیز، هر امتیاز یا نمره‌ای که کسب‌ کردید، نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید و نگرش عمیق به آن داشته باشید.‌هامیلتون والاس، یک مشاور مستقل می‌گوید، زمان‌بندی خود را طوری بسط دهید که حداقل دربرگیرنده عملکرد سه ماهه آخر باشد. در غیر‌این صورت، ممکن است یک اتفاق غیرعادی را با یک روند حقیقی اشتباه بگیرید. علاوه ‌بر آن، می‌توانید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که اطلاعات را به صورت فرمت‌های تصویری همچون نمودارهای مختلف سازماندهی کند. استیو کینگ، از موسسه مشاوره Emergent Research، می‌گوید: «اگر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری ارائه شود، در شناسایی روند کار مفیدتر خواهد بود. علاوه‌ بر آن یک برنامه منظم بچینید. از ایجاد وقفه در کار بپرهیزید. شاید با مرور آمارهای کاری به صورت یک بار در هفته بتوانید با ریتم کسب‌وکارتان هماهنگ شوید و در تفسیر داده‌ها به مهارت برسید، البته هر روزه و به طور مداوم در جست‌و‌جوی اطلاعات اضافی دیگر نباشید، زیرا این اطلاعات بیش از اینکه مفید باشد، مخرب خواهد بود
 

آنچه را از آمار و ارقام برمی‌آید، کشف کنید

آقای والاس می‌گوید: با توجه به آنچه که برای جمع آوری داده‌ها نیاز دارید، اعداد و ارقام منطقه‌ای یا محلی و آمار مربوط به مشتریان خود را در نظر بگیرید. ارقام گسترده‌تر مانند داده‌های صنعتی یا روندهای ملی دیرتر از ذهن پاک می‌شوند.

بنابراین چه نوع آمار و ارقامی اهمیت دارد؟ اگر بخواهیم از یک جای خوب شروع ‌کنیم، می‌توان از سیستم‌هایی مانند Google Analytics استفاده کرد. با استفاده از این سیستم می‌توانید میزان بازدید مردم از سایت‌تان و زمان بازدید آنها را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید به عنوان نمونه آیا در یک روز معین، در افزایش بازدیدکنندگان از این سایت، پیشرفتی حاصل شده یا خیر.

همچنین اگر بفهمید که آیا بازدیدکنندگان، سایت شما را از طریق رسانه‌های اجتماعی، تبلیغاتی یا موتورهای جست‌وجو به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر، می‌توانید دریابید که کدام‌یک از استراتژی‌های بازاریابی شما باعث ایجاد بازدیدهای بیشتر در سایتتان می‌شود. همچنین بررسی کنید که کدام یک از صفحات شما بیشترین بازدید را دارد و آیا بازدیدکنندگان تمایل به ترک یک صفحه خاص از سایتتان را دارند یا خیر.

مارک اسپرا، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران خرده‌فروشی پوشاک سان‌فرانسیسکو به عنوان کسی که از Google Analytics برای ردیابی بازدیدکنندگان کسب‌وکار آنلاین تازه تاسیس خود به نام BeGood Clothing استفاده می‌کند، می‌گوید: درست زمانی که نام این شرکت در وبلاگ‌های رسمی مد و لباس مطرح شد، تعداد بازدید از این سایت به طور قابل توجهی بالا رفت. بنابراین او زمان زیادی را صرف تماس‌های تلفنی و رسیدن به وبلاگ‌نویسان کرد.

اطلاعات در مورد مشتریان، شامل اطلاعاتی همه‌جانبه مانند سن، جنسیت و تعداد اعضای خانواده می‌شود. همچنین می‌توانید مکان‌های جغرافیایی مشتریان خود و تاریخ خرید آنها را از طریق سیستم‌های سفارش و خریدشان به دست آورده و سپس تمامی این اطلاعات را در یک پایگاه اطلاعاتی قرار دهید؛ بنابراین می‌توانید با معیارهای مختلف درصدد حذف و اضافه کردن اطلاعات برآیید. اگر اطلاعات شما نشان می‌دهد که جمعیت عظیمی از مشتریانتان در حومه شهر زندگی می‌کنند، می‌توانید تبلیغات و بازاریابی خود را بر همین اساس انجام دهید.

گرگوری پیاتتسکی شاپیرو، مشاور تجزیه و تحلیل کسب‌وکار در بوستون توصیه می‌کند: «اما سعی نکنید جریانات بزرگ‌تری در رفتار مشتریان خود پیش‌بینی کنید، چراکه در این بین متغیرهای بسیاری وجود دارند. در عوض از نرم‌افزارهایی بهره بگیرید که اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و یک درخت تصمیم‌گیری (یک ابزار پشتیبانی تصمیم‌گیری است که از نمودارهای درختی یا مدل‌های تصمیم‌گیری و پیامدهای احتمالی آن استفاده می‌کند) ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ببینید در صورتی که تبلیغات گسترده‌تر داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد، این نرم‌افزار می‌تواند الگوهای فروش گذشته و رفتار مشتری و همچنین نقشه‌ای از نتایج ممکن کسب‌وکار را برایتان تجزیه و تحلیل کند

 

بازخورد مشتریان چه چیزی به شما می‌گوید؟

پیشنهادهای مشتریان می‌تواند باارزش و مفید باشد، اما شما نمی‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف بررسی کردن این پیشنهادها کنید. برخی از سایت‌های اجتماعی به شما اجازه مرتب کردن نظریات نوشته‌ شده توسط افرادی را می‌دهد که طرفداران زیادی دارند و پیشنهادهای آنها در سایت‌های دیگر قرار داده می‌شود. به گفته آقای کینگ، ‌این افراد کسانی هستند که می‌توانند تاثیرگذاری زیادی داشته باشند، بنابراین ابتدا پیشنهاد و نظریات آنها را مطالعه کنید.

اگر کسب‌وکار شما نظرات ایمیل ‌شده را بیشتر جذب می‌کند، Inbox خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پیام‌های دریافتی از سوی مشتریان موجود، به سمت پوشه‌هایی که بیشترین اولویت‌ را دارند، انتقال یابد. کینگ پیشنهاد می‌کند: «چه در نظرات آنلاین و چه در ایمیل‌ها به دنبال عبارات کلیدی مانند «کیفیت» یا «شکایت» باشید که واکنش سریع مشتریان را نشان می‌دهد

 

     

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد