درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:23   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7170صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 26 آبان 1392 - 15:15
10 واژه پرکاربرد ایرانی ها در گوگل
گزارش اختصاصی شارا از پوچ گرایی در فضای اینترنت/ در تولید محتوا به کجا می رویم؟ - این مساله به اندازه ای بغرنج است که حتی در 10 گزینه ای که بیشترین جستجو را در موتور جستجوی گوگل به خود اختصاص داده اند، هیچ اثری از واژه ای علمی، فرهنگی و هنری نیست. لطفا به این واژه ها دقت کنید: دانلود، عکس، آهنگ، Download، فیلم، بازی، Yahoo، دانلود آهنگ، دانشگاه آزاد، اس ام اس
  

 گزارش اختصاصی شارا از پوچ گرایی در فضای اینترنت/ در تولید محتوا به کجا می رویم؟
10 واژه پرکاربرد ایرانی ها در گوگل

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افت ذائقه فرهنگی ایرانیان در سال های اخیر به دلیل هجوم ماهواره ها و سریال های تلویزیونی که فقط از باب خنده و سرگرمی ساخته شده اند، اتفاق افتاده است.


به گزارش سرویس ترجمه شارا، این مساله سبب شده که فضای اینترنت که می تواند در نقش دانشگاهی برای علم آموزی به کار رود، تبدیل به فضایی برای دریافت مطالب مبتذل و بی ارزش شده است.


حتی فیلترینگ هم که برای جلوگیری از استفاده از این مواد به کار گرفته شده است و نمی تواند محتوایی خالص را در اختیار مخاطبان قرار دهد. و اتفاقا در برخی از موارد به اشتباه سایت هایی را فیلتر می کند که مطالب علمی در آن قرار گرفته است.


این مساله به اندازه ای بغرنج است که حتی در 10 گزینه ای که بیشترین جستجو را در موتور جستجوی گوگل به خود اختصاص داده اند، هیچ اثری از واژه ای علمی، فرهنگی و هنری نیست.
لطفا به این واژه ها دقت کنید:


دانلود، عکس، آهنگ، Download، فیلم، بازی، Yahoo، دانلود آهنگ، دانشگاه آزاد، اس ام اس


به ترتیب بیشترین میزان جستجو را در گوگل به خود اختصاص داده اند و روند رو به رشد این واژه ها نیز نشان می دهد که واژه هایی جدیدی در حال جایگزینی با این واژه ها هستند.
لطفا به این واژه ها دقت کنید:


دانلود آهنگ، آهنگ، دانلود، بازی، فیلم، چت، فال، عکس.


صفحه فیلترینگ یا پیوندها که در صورت تایپ آدرس سایت فیلتر شده مشاهده می شود، امروز رتبه دوازدهمی را در بین تمام سایت های ایرانی به خود اختصاص داده است و این یعنی فاجعه ای در فرهنگ استفاده از منابع اینترنتی!


بماند که هیچ سایت علمی در میان صد سایت برتر کشور مشاهده نمی شود. صد سایت برتر کشور شامل:
1. جستجوگرها است که محتوای جستجوی شان در بالا مورد اشاره قرار گرفت.
2. شبکه های اجتماعی که می توانید برای مشاهده محتوا به فیسنما مراجعه کنید.
3. وبلاگ ها با محتواهای نامعلوم
4. سایت ها زرد ورزشی وخبری که خود چالش های جدی دیگری را در پیش رو دارند.
5. سایت های خدماتی مثل دانشگاه آزاد، سازمان سنجش و بانک ها که قاعدتا محتوای زیادی را منتقل نمی کنند.


فیلترینگ در بهترین حالت جلوی برخی از سایت هایی که عکس های مبتذل را منتشر می کنند و برخی شبکه های اجتماعی را سد می کند، اما چه کسی جلوی افکار و فرهنگی که در استفاده نامناسب از اینترنت وجود دارد را می گیرد؟


اگر به طور اتفاقی به یکی از سایت های خبری معتبر مراجعه کنید، در فهرست پربیننده ترین ها به مواردی بر خواهید خورد که نشان دهنده عمق فاجعه است. یعنی مردم بیشتر دنبال مطالب زرد می گردند.


فساد جنسی، بدنامی، حرف های کوچه بازاری، عکس های بی حجاب بازیگران سینما، ادعاهای پوچ و بی اساس، مدهای غربی و ... با روح جمهوری اسلامی در تضاد است. چراکه این مردم برای پاسداری از فرهنگ و ارزش های فرهنگی انقلاب کردند، اما امروز تهاجم فرهنگی به بدترین شکل آن در فضاهای فرهنگی مثل اینترنت، نشریات، دانشگاه ها و... دخول کرده و شرایط اجتماعی را دگرگون ساخته است.


این درحالی است که مطبوعات کشور که طلایه دارد ترویج فرهنگ اسلامی در ایران هستند، به دلیل عدم استقبال مخاطبان از مطالب علمی و دانشی، قدم در وادی زرد شدن گذاشته اند.


چراکه آنها نیز برای اخذ تبلیغات نیازمند بازدید کننده هستند و بازدید کننده مطلب علمی را نمی خواهد و جویای مطلب زرد است.


در این میان نظرات متفاوتی هر روزه از زبان مسئولان در نشریات مختلف منتشر می شود. برخی معتقدند که باید مردم را در انتخاب آزاد بگذاریم و محتوای قدرتمندی تولید کنیم که به اندازه کافی جذاب باشد و مخاطبان ما را به سوی خودش جلب کند. برخی نیز نظر به پاک کردن صورت مساله دارند و فیلترینگ شدیدتر را پیشنهاد می دهند.


به هر تقدیر، هر تصمیمی در این عرصه سرنوشت ساز خواهد بود و بایستی سعی کرد تا با تاسی به خرد جمعی و تجربیات سایر کشور ها این مساله را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و نتایجی را اخذ کرد.


برای مثال بالاترین آمار جستجو در کشور ایالات متحده امریکا عبارت است از:
فیسبوک، یوتیوب، موسیقی، گوگل، یاهو، بازی، آب و هوا، اخبار،کاریابی


این آمار برای کشور افغانستان واژه های ذیل را نشان می دهد:
افغانستان، عکس، یاهو، یوتیوب، دختران، کابل و سکس.


در کشور مالزی هم واژگان زیر بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده اند:
فیسبوک، مالزی، یوتیوب، دانلود، گوگل، یاهو، ورود به فیسبوک و بازی.


نتیجه گیری را به شما وا می گذاریم!

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد