درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:10   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7110صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 25 آبان 1392 - 08:46
دانسته هایی در مورد لوگوی سایت برای روابط عمومی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - یکی از وظایت روابط عمومی ها نظارت بر کیفیت طراحی سایت و اطمینان از اثربخشی آن برای مخاطبان است.

متاسفانه در کشور ما طراحی سایت، عمدتا ملهم از طراحی سایت های غربی و بدون توجه به اصول روانشناسی رنگ ها و اصول روانشناسی طراحی، انجام می شود. لذا در این یادداشت بر آنیم که نکاتی مهم را در خصوص طراحی لوگوی سایت های سازمان ها با تاکید بر سازمان های دولتی عنوان کنیم.

 

در طراحی لوگو چند مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است:

1. اندازه لوگو: اندازه لوگو بایستی متناسب با صفحه و حتی الامکان در ابعاد کوچکتر طراحی شود تا بارگزاری آن راحت تر باشد.

 

2. رنگ لوگو: برای رنگ پردازی لوگو بایستی رنگ زمینه سایت را در نظر داشت. همچنین باید به خاطر داشته که برای لوگوهایی که با فونت نستعلیق طراحی می شوند، از رنگ های گرم استفاده شود. استفاده از رنگ های فسفری و بسیار روشن نیز در لوگو مطلوب نیست.

 

3. خوانایی لوگو: بسیاری فکر می کنند لوگو بایستی به گونه ای خلاقانه طراحی شود که برای فهم آن بیننده از درک کافی برخوردار باشد. در حالیکه لوگو باید بسیار خوانا طراحی شود و خواننده بتواند به راحتی مضمون آن را به طور کامل درک کرده و به خاطر بسپارد.

 

4. زبان نوشتاری لوگو: برای سایت های فارسی از زبان فارسی و برای سایت های انگلیسی باید از زبان انگلیسی استفاده شود.

 

غیر از این موارد باید در نظر داشت که محل قرار گرفتن لوگو از اهمیت بسزایی برخوردار است. کارشناسان روابط عمومی بایستی آگاه باشند که محل قرار گرفتن لوگو مساله ای کاملا علمی است و سیاست های سازمان تا حدی در آن تاثیر دارد.

 

بهترین مکان در هر سایتی از نظر دیده شدن، بالا سمت چپ است. روانشناسان پس از قرار دادن دوربینی برای اسکن حرکت چشم بر روی مانیتور به این نتیجه رسیدند که بیشترین تحرک چشم روی صفحه مانیتور در قسمت بالا سمت چپ می باشد.و از آنجا که لوگو مهمترین بخش سایت است و می تواند برند شما را در ذهن خواننده حک کنی، اولویت محل قرار گرفتن آن در سایت، بالا سمت چپ است.

 

اما در این بین سیاست های سازمان و عناصر زیبایی شناختی نیز در سایت بر این مهم تاثیر می گذارند. در این زمینه سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

 

1. سایت ها با هدف جذب تبلیغات

2. سایت های غیر وابسته به تبلیغات

 

سایت هایی که با هدف جذب تبلیغات فعالیت می کنند، عمدتا برای تبلیغات بنری در قسمت بالا سمت چپ فضایی را خالی کرده و به تبلیغات بنری شان اختصاص می دهند. این سایت ها باید لوگوی خود را در بالا سمت راست کار کنند.

 

سایت هایی که به تبلیغات وابستگی ندارند به دو دسته تقسیم می شوند:

1. سایت هایی با تراز دو طرف

2. سایت های بدون تراز دو طرف

 

سایت هایی که عناصردر دو طرف آن در حالت موازنه قرار دارند و در عین حال تمایلی به جذب تبلیغات برای هدر سایت ندارند، بایستی لوگو را در بالا و وسط سایت قرار دهند.

 

سایت هایی که در دو طرف آنها توازن برقرار نیست، بایستی لوگو را در بالا سمت چپ کار کنند تا لوگویشان بیشتر در معرض دید قرار گیرد.

 

با این همه ما در سایت های فارسی چالشی جدی بر سر قرار گرفتن محل لوگوی سایت داریم. چراکه برخی صاحبنظران معتقدند به دلیل جهت نوشتار زبان فارسی (که از راست به چپ نوشته می شود)، بایستی در همه حالت ها لوگوی سایت در بالا سمت راست قرار گیرد.با این همه، هنوز کسانی که می خواهند برند خود را بیشتر در ذهن مخاطبان شان ماندگار کنند، بایستی که آن را در بالا سمت چپ قرار دهند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد