درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:21   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7048صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 21 آبان 1392 - 06:02
نقدی بر لوگوی سایت روابط عمومی پتروشیمی
نویسندگان شارا - عرصه جدید سئو پی آر، که برخی آن را با عنوان روابط عمومی اینترنتی نوین می شناسند، استانداردها و قواعدی را برای طراحی سایت های روابط عمومی تعیین می کند و به جهت آموزش این استانداردها در چند یادداشت، این استانداردها را در سایت های سازمان ها و ارگان های کشور بررسی می کنیم و نقاط قوت و ضعف آنها را پایش می کنیم.
  

نقدی بر لوگوی سایت روابط عمومی پتروشیمی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عرصه جدید سئو پی آر، که برخی آن را با عنوان روابط عمومی اینترنتی نوین می شناسند، استانداردها و قواعدی را برای طراحی سایت های روابط عمومی تعیین می کند و به جهت آموزش این استانداردها در چند یادداشت، این استانداردها را در سایت های سازمان ها و ارگان های کشور بررسی می کنیم و نقاط قوت و ضعف آنها را می پاییم.


اولین یادداشت را به سایت پتروشیمی اختصاص می دهیم که اخیرا مدیر روابط عمومی جدید آن معرفی شده است. هادی زنوزی که پیش تر در وزارت نفت، مدیریت روابط عمومی را بر عهده داشت، در اولین نطق مطبوعاتی خود گفته بود که مهمترین فعالیتش در پتروشیمی، وبسایت روابط عمومی است:

1. لوگوی سایت روابط عمومی پتروشیمی: عموما در سایت های فارسی بهترین جا برای قرار دادن لوگو در بالا سمت چپ است و در سایت پتروشیمی نیز این مورد رعایت شده است.


2. دیگر ویژگی لوگوی سایت، خوانا بودن و قابل فهم بودن آن برای همه مخاطبان است. اما می بینیم که این لوگو به صورت ترکیبی ناخوانا از حروف فارسی و انگلیسی طراحی شده که به هیچ وجه خوانا نیست.


3. با اینکه سایت روابط عمومی به زبان فارسی است و بخش انگلیسی در سایت روابط عمومی دیده نمی شود، لوگوی آن بیشتر حاوی کلمات انگلیسی است.


4. نکته بسیار ظریف در این لوگو قرار گرفتن XML در قسمت پایین سمت چپ لوگو است. XML پسوند فایلی است که معمولا برای نقشه سایت از آن استفاده می شود. به نظر می رسید که باید با کلیک بر روی لوگو، صفحه نقشه سایت باز شود، اما در واقع می بینیم که با کلیک بر روی لینک آن، به صفحه اول بر می گردیم! در بررسی کامل با آنالیزور مشاهده شد که این سایت اصلا نقشه ندارد!


5. لوگوی سایت روابط عمومی بایستی با عنوان مشخص «روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایران» به زبان فارسی و یا به دلیل ماهیت فعالیت پتروشیمی به زبان انگلیسی درج شده باشد. اما همانطور که در لوگو مشاهده می کنید، عنوان «آژانس خبری پتروشیمی ملی ایران» برای آن درج شده است. سوال این که آیا سایت روابط عمومی همان سایت آژانس خبری است یا سایت آژانس خبری همان سایت روابط عمومی است؟ چراکه آژانس خبری و روابط عمومی دو بخش کاملا مستقل هستند و در صورت وجود آژانس خبری پتروشیمی، بایستی آن را در سایت مجزایی تعریف کرد.


نقاط قوت و ضعف بیشتری نیز در بخش های مختلف این سایت دیده می شود که در یادداشت های بعدی به آنها پرداخته خواهد شد. نقد سایت های روابط عمومی را در شارا دنبال کنید.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 5 نظر (فعال: 5 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
میثم ایمانی
| 1392/8/21 - 06:24 |     2     3     |
این موارد را کسی می نویسد که سایت خودش ادامه مطالبش به صفحه اول برنگردد. اول ایرات خود را برطرف بعد سراغ دیگران بروید این هم معظلی است که هر کس خود را کارشناس می داند اول خودت بعد دیگران . در ضمن اگر سمت چپ بهتر است چرا لوگوی شما سمت راسته . اول برای خود نسخه بپیچید بعد برای بقیه. بهتر بود اول ایرات اساسی سایت خوتان را درست می کردید.

روابط عمومی پتروشیمی
| 1392/8/21 - 07:10 |     1     0     |
با سلام
مطلب خوبی درباره پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتشر کردید. ممنون هستیم.
خوشحال می شویم نقدهای کارشناسی بیشتری درباره این پایگاه از شما بخوانیم.
با تشکر از وقتی که برای بررسی این پایگاه اختصاص دادید.

فرهاد تجلی
| 1392/8/21 - 12:34 |     1     0     |
با سلام و خسته نباشید.
مطلبتان را خواندم و منتظر ادامه آن هستم.
در پاسخ به دوستی که گفته شارا باید ابتدا به خودش بپردازد، باید عرض کنم بهتر نیست عقلانی نظر بدهیم. شارا یک سایت است و مطالبی را منتشر می کند. دلیل نمی شود که اگر نقدی در سایت منتشر شد، حتما خودش از آن مبری باشد.


باقریان
| 1392/8/21 - 12:46 |     1     0     |
سلام
شارا از نقد دوستان استقبال می کند و خوشحال می شویم که اشکالات بیان شود. به عنوان مثال یک دوست بی نام و نشان برخی ایرادات را فرمودند که مربوط به اشکال فنی است و اگر دوستان این اشکالات را اعلام بفرمایند مرتفع خواهد شد. مثلا دوست اولی که فرمودند که لینک فلانجا مشکل دارد ضمن تشکر از ایشان خدمت شان عرض می کنیم که این مشکل حل شد
یا علی
باقریان

احمدیان
| 1392/8/22 - 10:35 |     1     0     |
استفاده کردیم. متشکر.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد