درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 مهر 1402 - 19:35   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6964صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 18 آبان 1392 - 15:49
روابط عمومی اینترنتی نوین؛ روابط عمومی اخلاق گرا
سازمان های دانش محور می توانند به شرایط بسیار مطلوب در آینده امیدوار باشند. چراکه آنها امروز دقیقا می دانند که چنانچه روابط عمومی اینترنتی نوین را به درستی در موسسه یا شرکت خود سازماندهی کنند، این روابط عمومی می تواند، با تولید محتوا به گونه ای اخلاقی، پیروز ماجرا شود، چیزی که پیش از مارس 2012، امکان آن برای بسیاری از واژه های کلیدی غیر ممکن بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سردبیر شارا- از حدود سال 2006، با رشد الگوریتم های گوگل، برخی از متخصصان حوزه روابط عمومی که به دلیل فعالیت زیاد در حوزه اینترنت، با متخصصان سئو روبرو شده بودند، با شرایطی که گوگل ایجاد کرده بود، مرگ سئو را پیش بینی کردند.


تا اینک اولین پیش بینی قاطع در این خصوص در سال 2009، انجام شد و یکی از متخصصان روابط عمومی، به مرگ سئو اشاره کرد.


البته باید در نظر داشت که با عنوان این عبارت، وی خود را در مقابل صد های هزار متخصص سئویی قرار داد که درآمدهای سرشاری از فعالیت سئو در دنیا کسب می کردند.


بسیاری از این متخصصان با نگارش یادداشت هایی ضد مقالاتی که پایان کار سئو را قطعی می دانستند، از تبلیغاتی که کسب و کارشان را به خطر می انداخت، جلوگیری کردند.


در واقع متخصصان سئو، که بیشتر از کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت و ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو، استفاده می کردند، کاری غیر اخلاقی را پیش می بردند که حق بسیاری از سایت هایی که محتوای مطلوب تولید می کردند و حق مخاطبانی که به این اطلاعات دسترسی نمی یافتند ضایع می شد.


گوگل نیز که اصل خود را بر بهترین اطلاع رسانی برای جستجوگران گذاشته بود، در چالشی ژرف با متخصصان سئویی قرار گرفته بود که با تغییرات گوگل خود را به کلک های جدیدی تجهیز می کردند و در نتیجه، کاربری که به دنبال «کارشناسان روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی» می گشت، از سایت های بی ربط سر در می آورد و در نتیجه از جستجوی خود دلسرد می شد.


لذا گوگل اقدام به خرید اطلاعات کاربران شبکه های بزرگ اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر کرد. این کار وادی سئو را تا حد زیادی دگرگون کرد. چرا که دیگر فرمول های الگوریتم گوگل تنها ملاک تشخیص گوگل برای تمیز نتایجش نیست.


لایک ها، پلاس ها، پین ها، توییت ها و به اشتراک گذاشتن ها همه برای گوگل ملاک هایی هستند که به دلیل انسانی شدن، بهتر می توانند قدرت تمیز را به گوگل بدهند.


نتیجه این اقدام، بسته شدن راه های غیر اخلاقی یا به اصطلاح کلاه های سیاهی بود که در سئو وجود داشت. عرصه سئو پی آر که پس از روزآمد شدن پنگوئن و پاندا، در مارس 2012 به روابط عمومی ها معرفی شد، حالا فقط باید تمرکز خود را بر محتوا معطوف کند و البته در کنار محتوا، گوگل و سایر موتورهای جستجو، نصیحت نامه هایی را برایشان منتشر کرده اند که نیمی از آن را باید بخش IT و نیم دیگر را خود روابط عمومی در سایت اعمال کند، تا بتوانند از نتایج ارگانیک گوگل، ترافیکی ثابت و رو به رشد و در عین حال با کیفیت را دریافت کنند.


در چنین شرایطی، استفاده از روبات هایی برای تولید محتواهای از پیش جستجو شده یا سایت های لینک ساز و خریداران لینک که خوشبختانه در زبان فارسی کمتر به این کار دست می یازند، به سرعت شناسایی شده و از رتبه آنها کاسته می شود.


بنابراین اخلاق در فضای رقابتی که افراد، سازمان ها، شرکت ها و کشورها بر سر دریافت بیشترین توجه از مخاطبان در تلاش هستند، نهادینه شده است. گوگل توانسته با استفاده از تکنولوژی قوی خود، نوعی عدالت را در فضای وب گسترش دهد. عدالتی که ثمره آن لیاقت گرایی یا شایسته سالاری در فضای وب است.


این امکان که شما در صورتی موفق می شوید که همانند سایر همقطاران خود، فعالیت های مشابهی را انجام دهید و هیچ کس از اطلاعات اندک مهندسی شده یا تکنولوژی هایی که با هدف جعل طراحی شده اند، نمی تواند رتبه بالاتر و بازدید بیشتری را در فضای وب به دست آورد.


با چنین ساز و کاری است که سازمان های دانش محور می توانند به شرایط بسیار مطلوب در آینده امیدوار باشند. چراکه آنها امروز دقیقا می دانند که چنانچه روابط عمومی اینترنتی نوین را به درستی در موسسه یا شرکت خود سازماندهی کنند، این روابط عمومی می تواند، با تولید محتوا به گونه ای اخلاقی، پیروز ماجرا شود، چیزی که پیش از مارس 2012، امکان آن برای بسیاری از واژه های کلیدی غیر ممکن بود.
اینترنت نیز با این رویکرد گوگل، اخلاقی تر می شود و امیدواریم که این اخلاق را به سایر بخش های روابط عمومی تسری دهد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  روزنامه‌ای جدید که فقط به صورت چاپی منتشر می‌شود


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان


  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد


  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات