درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 17 مرداد 1401 - 02:35   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد

  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز خبرنگار گرامی‌باد
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  پیام انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز خبرنگار
  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد
  معرفی شش ابزار مفید برای داده‌نگاران
  مدیرعامل بانک سپه در نخستین همایش معاونت حقوقی: مفاهیم پایه حقوقی باید به همه کارکنان آموزش داده شود
  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  واقعیت مجازی- رایج‌ترین و معروف‌ترین تکنولوژی متاورسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6860صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 14 آبان 1392 - 22:22
چرا کتاب بنویسیم؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در این مطلب به شما می گوییم آیا اینکه می گویند همه انسان ها توان و استعداد نگارش کتاب را دارند، صحیح است؟ و آیا کتاب می تواند به پیشرفت یک شغل یا شناخته شدن یک برند تجاری کمک کند؟ این مطلب کوتاه بیشتر در مورد مزایای داشتن یک کتاب در زمینه شغلی است.


در این مطلب به شما می گوییم آیا اینکه می گویند همه انسان ها توان و استعداد نگارش کتاب را دارند، صحیح است؟ و آیا کتاب می تواند به پیشرفت یک شغل یا شناخته شدن یک برند تجاری کمک کند؟ این مطلب کوتاه بیشتر در مورد مزایای داشتن یک کتاب در زمینه شغلی است. 

شاید واضح ترین سوال این باشد که: چرا کتاب بنویسیم؟ این کار بسیار زمان گیر و دشوار است و همیشه خطرات و ریسک بالایی دارد و ممکن است حتی یک نفر هم آن را نخواند.

این مسیر بسیار ترسناک به نظر می رسد و آینده نامعلومی دارد. بیش از یک میلیون کتاب در سال چاپ و منتشر می شوند که حدود دوسوم آنها به صورت شخصی چاپ شده اند و شاید در سراسر سال کمتر از 200 نسخه فروش داشته باشند. اما اگر در نظر دارید کتابی بنویسید و آن را منتشر کنید، باید این این فکر کنید آیا میان این همه کتاب بی مخاطب، کتاب شما می تواند خودی نشان دهد و فروش خوبی هم داشته باشد؟ چگونه می توان به این هدف رسید؟

ابتدا نباید انتظار داشته باشید که مخاطب از لحظه شروع کتاب دیگر آن را زمین نگذارد و تا انتها مطالعه کند. این بسیار ایده آلیستی و نمادین  است. در ضمن، کتاب هایی که فروش کم دارند آنهایی هستند که ناشر نیز برای فروش بیشتر آنها تبلیغی نکرده است. بنابراین، نخستین نکته ای که اینجا به وجود می آید این است که نباید فقط به نوشتن کتاب فکر کنید، بلکه باید نحوه فروش آن را نیز در نظر بگیرید.  

دیگران چطور می توانند از وجود کتاب شما مطلع شوند؟ اگر این مساله را از ابتدا برای خود تعیین نکنید، کمتر از یک درصد شانس فروش کتاب را خواهید داشت. اگر برای این موضوع نمی توانید به ناشر یا فروشنده کتاب تکیه کنید، چه کار باید کنید؟


خودتان تبلیغات کتاب خود را به عهده بگیرید.

نوشتن کتاب چه مزیت هایی دارد؟ ما چند دلیل خوب آن را در ادامه برایتان نام برده ایم.

معرفی خود به عنوان کارشناس در زمینه ای خاص

برای پرورش تخصص در زمینه ای خاص و افزایش دانش و اطلاعات خود به طور روزانه می توانید نوشتن کتاب را آغاز کنید. اگر دوست دارید در زمینه کاری خود سرآمد باشید  لازم است کتابی در زمینه دانش خود بنویسید. این می تواند تبلیغی باشد برای کار شما و نمایشی برای مهارت ها و دانشتان.

تبدیل شدن به سخنگوی عمومی  در زمینه شغلی خود

سخنگوهای عمومی که برای این کار خود پول دریافت می کنند نیز به نوشتن کتاب نیاز دارند. این افراد می توانند از تجربیات خود بنویسند تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند. حتی می توانند کتابی بسیار عمیق و کامل بنویسند و به مخاطبان خود اجازه دهند در رابطه با آن نظر بدهند و با نویسنده تماس داشته باشند. به طور مثال، افرادی همچون کلینتون – رئیس جمهور سابق آمریکا – برای اینکه هنوز در انظار عمومی حضور داشته باشد، کتابی در مورد خود و کارهایش نوشته است.

ارضای نیاز دورنی خود برای نوشتن افکار

شاید دوست داشته باشید از خاطرات و زندگی روزانه خود کتابی بنویسید و پیشامدهای تلخ و شیرین را در قالب یک داستان به مخاطب ارایه کنید. برای این منظور، بهترین کار نوشتن کتاب است.

ایجاد شخصیت و برند اختصاصی برای موفقیت های بیشتر در زندگی

گاهی لازم است افراد بر اساس استعداد و توان درونی خود و استعدادها و مهارت هایی که در زمینه شغل و پیشه خود دارند، دست به قلم بشوند و کتابی بنویسند، کتابی که قالب یا برند اختصاصی خود آنها باشد. کتابی که بتواند در شناخته شدن آنها به عنوان یک فرد صاحب سبک، به آنها کمک کند.

رونق فروش

برخی از کارشناسان فروش در سراسر دنیا در مورد رازهای موفقیت خود کتاب می نویسند و افراد و شرکت های مختلفی از آنها به نفع خود استفاده می کنند. اگر شما شرکت یا کسب و کار کوچکی دارید، با انتشار یک کتاب می توانید وارد میدان رقابت بشوید و برای رقبای بزرگ و شناخته شده  شاخ و شانه بکشید.
برترین ها

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگار محافظه کار قدیمی، و حرف زشت!


  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او


  تقویم روز ارتباطات/ چرا استیون وینسنت Steven Vincent روزنامه نگار آمریکایی در بصره کشته شد؟


  روز خبرنگار گرامی‌باد


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  تقویم روز ارتباطات/ سندیکای روزنامه نگاران ایران با عضویت کارکنان روزنامه های حزبی و دولتی موافقت نکرد


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  مزایای جشنواره ها برای شهرها: برندسازی، رونق اقتصادی و فرهنگی


  نظرسنجی جدید: ارزشمندترین پلتفرم‌های اجتماعی از نظر متخصصان روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد