درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:28   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6518صفحه نخست » یکشنبه، 5 آبان 1392 - 21:59
چطور زمانی که استرس داریم، لبخند بزنیم؟!
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با وجود زندگی شلوغ امروز، استرس جزء جدا نشدنی ما شده است. گرفتاری های روزمره، مشکلات شغلی، ترافیک خیابان ها و بزرگراه ها، تحصیل و تربیت فرزندان همه و همه دست به دست هم داده اند تا ما را آماده همیشگی نگرانی، استرس و فشار عصبی کنند. مسلماً ما نمی توانیم استرس را کاملاً از زندگی خود حذف کنیم ولی می توانیم یاد بگیریم به روشی سالم تر با آن برخورد کنیم و از آنجایی که استرس ارتباط مستقیمی با انواع بیماری های جسمی مثل فشارخون بالا و ضعف سیستم ایمنی بدن دارد،‌ روزی چند دقیقه مقابله با آن می تواند باعث شادمانی ما شود و از طرف دیگر، سلامت جسمانی را برایمان به ارمغان آورد. بهترین راه برای مقابله با استرس، لبخند زدن است. فقط کافیست سعی کنیم که بخندیم. حتی خندیدن غیر واقعی، تغییرات محسوسی در مغز ایجاد می کند و کم کم احساس خوشایند آرامش واقعی به وجودمان راه پیدا می کند.

لبخند مسری است. فقط با یک لبخند می توانید یک جمع را شاد کنید. در حقیقت لبخند زدن باعث می شود از درون احساس بهتری پیدا کنید چون با این کار ساده، ماده ای شیمیایی به نام «اندورفین» در مغز ترشح می شود که خود به خود درد و ناراحتی را کاهش می دهد و احساس رضایت را افزایش می بخشد. مهمتر اینکه همان طور که گفتیم خنده و لبخند مسری است و با این کار باعث شادمانی اطرافیان خود خواهید شد. چه دوست و عضو فامیل شما باشند و چه نباشند. بنابراین اگر دوست با روشی سریع و موثر حال خود و اطرافیان تان را خوب کنید بیشتر از قبل لبخند بزنید، فقط همین!

اما چطور بخندیم، آن هم زمانی که استرس بر ما غالب شده است؟


۱. ورزش کنید

برای از بین بردن نگرانی و استرس یکی از بهترین شیوه ها آن است که به محیط باز بروید و حتی اگر فرصت یک ورزش واقعی را ندارید چند نفس عمیق و چند حرکت نرمشی انجام دهید. تحقیقاتی که در دانشگاه اسکس انجام شده نشان می دهد که تنها ۵ دقیقه پیاده روی دوچرخه سواری یا حتی باغبانی و گلکاری می تواند حال انسان را خوب کند، اعتماد به نفس او را بالا ببرد و لبخند را بر لب او بنشاند. با این کار، هم استرس را از خود دور می کنید و هم چند کالری از کالری های بدن تان را می کاهید.

۲. فرصتی را هم به صرف چای اختصاص دهید

نوشیدن چند جرعه چای شما را در برابر استرس مقاوم تر می کند و شادی را به دل تان راه می دهد. تحقیقاتی که در دانشگاه لندن انجام شده نشان می دهد بدن افرادی که در روز، چهار فنجان چای سیاه می نوشند، بعد از مواجهه با یک مشکل، کمتر هورمون استرس ترشح می کند. در ضمن آنتی اکسیدان های موجود در چای برای جلوگیری از برخی سرطان ها مفید بوده و خطر سکته قلبی را کاهش می دهد.

۳. آدامس بجوید

دانشمندان معتقدند جویدن آدامش به کاهش استرس کمک می کند. دانشمندان دریافتند افرادی که هنگام اوج فشار کاری آدامس می جوند کمتر از کسانی که با همان وضعیت،‌ آدامس نمی جوند استرس را تجربه می کنند. کارایی این افراد نیز تقریباً دو برابر گروه دوم است. جویدن آدامس بدون قند نه تنها استرس را کم می کند، بلکه می تواند مانع رشد باکتری های درون دهان و پوسیدگی دندان ها شود.

۴. شکلات تلخ بخورید

مسلماً تا به حال هم خوردن یک دسر خوشمزه حال شما را خوب می کرد اما حالا بهتر است بدانید که شکلات از نظر علمی نیز فواید شاد کننده ای دارد. دانشمندان و محققان آلمانی دریافتند که کسانی که روزی به میزان اندکی (حدود ۳۰ گرم) شکلات تلخ می خورند و به مدت ۲ هفته این کار را ادامه می دهند، ‌به میزان قابل توجهی کمتر از دیگران نگرانی و استرس دارند و بیشتر شادی و لبخند را تجربه می کنند. شکلات تلخ برای کاهش فشارخون و کم شدن ریسک سکته قلبی موثر است.

۵. گل ها را ببویید

با قرار دادن یک دسته کوچک گل تازه روی میز خانه یا محل کار می توانید آرامش و صفا را وارد محیط زندگی تان کرده و لبخند را بر لب خود و دیگران بنشانید. اگر به بوی گل حساسیت دارید به جای آن از مرکبات یا دارچین استفاده کنید. استرس سیستم ایمنی بدن را ویران می کند اما به گفته دانشمندان ژاپنی به مشام کشیدن عطرهای طبیعی مثل بوی گل، گلاب، سبزی های معطر و ادویه ها به راحتی استرس را از ما دور می کند و شادی درونی را به جان آن می نشاند. استنشاق بوی استوخودوس به هنگام خواب، خوابی آرام و عمیق را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

۶. نگاه تان را تغییر دهید

دانشمندان می گویند در زمان احساس استرس و فشار عصبی، تمرکز روی یک موضوع مثبت می تواند به لبخند زدن ما کمک کند. به عنوان مثال زمانی که در یک ترافیک سنگین گیر افتاده اید و راه پیش و پس ندارید،‌ به این فکر کنید که الان بهترین فرصت است که به دوست قدیمی ام تلفن بزنم و حالش را بپرسم. نگاه کردن به جنبه مثبت تمام شرایط و اتفاقات می تواند تا حدود زیادی حال ما را خوب کرده و استرس را از ما دور کند. بنابراین همواره به نیمه پر لیوان بیندیشید تا احساس شادمانی کنید.

در کنار این تمرینات اگر بدانید لبخند زدن چه فواید مهمی دارد هرگز آن را فراموش نخواهید کرد

مردم جذب کسانی می شوند که لبخند بر لب دارند و بیشتر دوست دارند کنار او باشند تا این شادمانی به آنها هم سرایت کند و حال خوبی پیدا کنند. اغلب انسان ها سعی می کنند فرد اخمو را کنار بگذارند و چندان توجهی به او نکنند چون می ترسند حس منفی اخلاق این شخص به آنها هم سرایت کند.

برای مثبت ماندن لبخند بزنید. لبخند حس مثبت بودن در انسان را افزایش می دهد. اگر می خواهید این موضوع را به خودتان ثابت کنید از ته دل بخندید یا با شادمانی لبخند بزنید. حالا در همان حالت سعی کنید به یک موضوع منفی بیندیشید. خیلی زود متوجه می شوید که این کار سختی است و احتمالاً نخواهید توانست آن را انجام دهید. وقتی انسان می خندد، جسم و دهنش مرتب به او پیغام می دهد که همه چیز خوب و مرتب است بنابراین جایی برای ورود موضوع منفی وجود ندارد.

کسانی که لبخند می زنند موفق تر هستند. لبخند باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و در نتیجه کارآمدی بهتر انسان می شود و او را تبدیل به انسانی موفق می کند. در ضمن کارفرماها هم با کارمندان و زیردستان خوشرو، رفتار دوستانه تری دارند.

لبخند زدن انسان را جوان تر نشان می دهد. شادابی و سرزندگی می تواند سن شما را چند سال جوان تر از آنچه هست به اطرافیان بنمایاند. چرا؟ ماهیچه های صورت که برای لبخند زدن مورد استفاده قرار می گیرند با لبخند بالا می روند و یک نوع لیفتینگ طبیعی انجام می دهند.

لبخند بزنید تا بخشندگی و صبرتان بالا برود. ثابت شده است که انسان های غمگین و ناراحت بیشتر از افراد شاد حس خصومت و ستیز را تجربه می کنند. اگر می خواهید احساس عصبانیت درونی خود را کاهش دهید، می توانید آن را پشت یک لبخند پنهان کنید.

به همسرتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار عمیقی در دوام زندگی مشترک خواهد داشت چون همسران به راحتی تحت تاثیر روحیات یکدیگر قرار می گیرند.

آرامش/ شماره نهم/ نیمه دوم خرداد ماه ۹۲/ مترجم: زهرا عبدوسی/ صفحه ۴۴

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد